BREAKING

1

Σινεμά και τηλεφωνία: H κλήση σας… κινηματογραφείται

Κινητά, καρτοτηλέφωνα, παλιά κλασικά με κυκλικά καντράν, άντε και κανένα ασύρματο... H εφεύρεση του Graham Bell… κουδούνιζε από την αρχή πως θα γνώριζε μεγάλες κινηματογραφικές δόξες. Σηκώνουμε λοιπόν το τεράστιο τηλέφωνο από το Top Secret και αρχίζουμε να ακούμε τις κλασικές συνδιαλέξεις.

* Phone Booth
Το overdose της κινηματογραφικής τηλεφωνίας, αφού έχουμε να κάνουμε με ολόκληρο… θάλαμο. Κόντεψε να πάθει κλειστοφοβία ο Colin Farrell στο Phone Booth αλλά ας πρόσεχε αφού εκτός του ότι δεν παίρνουμε ποτέ σοκολάτες από ξένους, δεν απαντάμε ποτέ εάν δεν βλέπουμε ποιος καλεί!!! Η φωνούλα του Kiefer Sutherland προστέθηκε στο post-production, ωστόσο ο Farrell συνομιλούσε κανονικά για να νοιώθει πιο… τρομοκρατημένος.

* Taxi Driver
Το ισχυρίζεται ο ίδιος ο Martin Scorsese άρα δεν δεχόμαστε κουβέντα. Όπως λέει η πιο σημαντική σκηνή στην ταινία είναι όταν ο Robert “Bickle” DeNiro προσπαθεί να κανονίσει ένα δεύτερο ραντεβού με την Betsy (Cybill Shepherd) που φυσικά της έχει μείνει αξέχαστο το πρώτο. Ο Scorsese έβαλε την κάμερα να απομακρύνεται από τον DeNiro και να «κοιτάζει» προς τον μακρύ, άδειο διάδρομο που βρισκόταν δίπλα του. Η συνομιλία πονάει πολύ και μόνο να την ακούς φτάνει. Δεν χρειάζεται να την βλέπεις κιόλας…

* Notorious!
O Cary Grant σηκώνει το τηλέφωνο για να ρωτήσει εάν υπάρχουν μηνύματα για εκείνον, την ίδια ώρα που η Ingrid Bergman δεν σταματάει να τον φιλάει. Του λέει είναι πως είναι περίεργη η σχέση τους και αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός πως δεν την αγαπάει. Και εκείνος της λέει πως όταν αυτό θα συμβεί θα το καταλάβει. Το τηλέφωνο ανάμεσά τους είναι απόλυτα απαραίτητο για να δείξει πως απλά δεν υπάρχει που να τους χωρίζει…

* Jerry Maguire
O Cuba Gooding Jr απαιτεί love and respect. Αλλά πάνω απ’ όλα τα λεφτά. Στην άλλη πλευρά της γραμμής, ο Tom Cruise προσπαθεί να σώσει τους πελάτες του, τη φήμη και το τομάρι του. Ο μόνος επαγγελματίας παίχτης που δέχεται να μείνει μαζί του, του λέει πως πρέπει να φωνάξει μαζί του. “Show me the money!” “Show me the money!” Και το καλύτερο κινηματογραφικό/τηλεφωνικό σλόγκαν είχε μόλις κατοχυρωθεί.

* Dial M for Murder
Ασφυκτική Hitchcock-ική αγωνία σκηνοθετημένη μέσα σ’ ένα σαλόνι, με την τρισδιάστατη τεχνική της εποχής. Η μαγική Grace Kelly είναι παντρεμένη με τον χαραμοφάη Ray Milland, αλλά διατηρεί ερωτική σχέση με έναν συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων. Ο σύζυγος εκβιάζει έναν παλιό του γνωστό να την δολοφονήσει και τα ετοιμάζει όλα έχοντας ήδη εξασφαλίσει το τέλειο άλλοθι. Το μόνο που μένει είναι να σηκώσει το ακουστικό και να καλέσει τη γυναίκα του…

* Τhe Matrix
Πάμπολες οι σκηνές όπου τα κινητά δίνουν και παίρνουν, σε ταξιδεύουν, σε διακτινίζουν, σου σώζουν την ζωή. Ξεχωρίζει η στιγμή που η Carrie-Ann Moss βλέπει τον θάνατο να πλησιάζει καταπάνω στον τηλεφωνικό θάλαμο και να μην βρίσκεται κανείς στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής…

* The President's Analyst
Στην τρελούτσικη, σατιρική κωμωδία του 1967 ο James Coburn υποδύεται τον ψυχίατρο του Αμερικανού Προέδρου που τον καταδιώκουν ένα σωρό μυστικοί πράκτορες. Ο πραγματικά “κακός” όμως είναι η Τηλεφωνική Εταιρεία που αυτό που θέλει από τον Coburn είναι να επηρεάσει τον σημαντικό “πελάτη” του ώστε να περάσει ένα νόμο που θα επιτρέπει να… εμφυτευτούν στο μυαλό του κόσμου τηλεφωνικοί δέκτες.

*Pillow Talk
Μεγάλος γυναικάς ο Rock Hudson το διασκεδάζει με την Doris Day στη Νέα Υόρκη. Πως έγινε η γνωριμία τους πριν καταλήξουν να κάνουν αταξίες στην μπανιέρα; Μα τηλεφωνικώς…

*The Great Ziegfield
Κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας το 1936, και η Luise Rainier το βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου, κάνοντας τη διαφορά στην τελευταία σκηνή όπου δίνει ρεσιτάλ κρατώντας στο χέρι της το ακουστικό του τηλεφώνου.

*Sorry, Wrong Number (1948)
Η Barbara Stanwyck σηκώνει το τηλέφωνο και ακούει κατά τύχη δύο άντρες να σχεδιάζουν μία δολοφονία. Τη δική της! Όταν ο άντρας της, Burt Lancaster, μετανιώνει και θέλει να αποτρέψει εκείνον που έχει βρει για να σκοτώσει το έτερον ήμισύ του, είναι πλέον αργά. Στο τηλεφώνημά του, ο δολοφόνος του απαντάει ορθά κοφτά... «Συγνώμη, λάθος νούμερο...»

* Silence of the Lambs
16 λεπτάκια εμφανίζεται στο φιλμ ο Antony Hopkins, προλαβαίνει ωστόσο να κατατρομάξει το σύμπαν. Και μη μας πείτε πως όταν η Jodie “Clarice” Foster τον ακούει από την άλλη άκρη της γραμμής να της μιλάει την ίδια στιγμή που εντοπίζει το επόμενο θύμα του, δεν πάγωσε το αίμα μέσα σας

Κλασικές κλήσεις παντού…

* Στο Frost/Nixon ο δεύτερος τηλεφωνεί μεθυσμένος στον πρώτο και μεγαλουργεί.
* Η Katherine Hepburn στο Bringing Up Baby τηλεφωνεί στον Cary Grant και του ζητάει να σπεύσει να την σώσει από το Μωρό, την λεοπάρδαλη.
* Ο Freddie στον Εφιάλτη στο Δρόμο με τις Λεύκες, βγάζει τη γλώσσα του από την άλλη άκρη του ακουστικού…. (Μπλιάχ!)
* Οι απεγνωσμένες τηλεφωνικές συνομιλίες της Janet Leigh στο Touch of Evil (1958) με τον Charlton Heston.
* Η Kim Basinger, υστερική γυναίκα κλειδωμένη σ’ ένα δωμάτιο με ένα σπασμένο τηλέφωνο, που ξέρει όμως πως να εντοπίσει ένα τηλεφώνημα ψαχουλεύοντας τα καλώδια... Όλα αυτά στο Cellular.
* Στο Bells are Ringing του 1960 η Judy Holliday υποδύεται την τηλεφωνήτρια που ξέρει και από τζόγο και στοιχήματα, και επίσης να αλλάζει τη φωνή της όταν μιλάει με τον πελάτη-υποψήφιο εραστή Dean Martin.
* Dr Strangelove: Η απειλή του πυρηνικού πολέμου μέσα από μία συνομιλία….

1 Comment

  • Stelios GR
    21 Σεπτεμβρίου 2011 at 17:30

    μηπως ξεχασατε και την ταινια «cellular» που ολο το στορυ της ταινιας βασιζεται στην επικοινωνια 2 ανθρωπων με ενα κινητο τηλεφωνο???? :-))