17.1 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
More

    Διψήφια μείωση στις πωλήσεις καταναλωτικών ηλεκτρονικών

    Καλά κρατεί η μείωση στις πωλήσεις των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων με την πτώση σε ετήσια βάση να κινείται σε διψήφια ποσοστά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, το γ’ τρίμηνο του 2010 η αξία της αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 701 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 19,2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009. Μάλιστα, η πτώση ανέρχεται σε 22% αν συγκριθούν οι καθαρές τιμές (δηλαδή χωρίς ΦΠΑ).
    Η GfK υποστηρίζει ότι η πτώση οφείλεται τόσο στην οικονομική κρίση που έχει οδηγήσει στη μείωση της κατανάλωσης όσο και στην αύξηση του ΦΠΑ από 19% σε 23%, ενώ αρνητικές επιπτώσεις είχε και η μεγάλης διάρκεια απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών και οδηγών που είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρξει επαρκής εφοδιασμός της αγοράς.
    Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση παρουσιάζει η αγορά των μικρών οικιακών συσκευών (-33,1%) στα 91 εκατ. ευρώ. Εξαιρετικά υψηλή ήταν και η πτώση στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά (-24,2% στα 125 εκατ. ευρώ, καθώς η ώθηση που έδωσε στις πωλήσεις τηλεοράσεων το Μουντιάλ κατά το β’ τρίμηνο δεν ήταν δυνατό να συνεχιστεί και οι 3D τηλεοράσεις δεν μπορούσαν να καλύψουν τις απώλειες δεδομένης της έλλειψης αντίστοιχου περιεχομένου. Σημαντικές ήταν οι απώλειες στα φωτογραφικά είδη (-21,7% στα 24 εκατ. ευρώ), δεδομένου ότι οι τιμές στις ψηφιακές κάμερες έχουν πέσει πολύ.
    Στις μεγάλες οικιακές συσκευές η πτώση ήταν στο –18,5% με 4 κατηγορίες (κουζίνες, πλυντήρια πιάτων, εστίες, φούρνοι μικροκυμάτων) να μειώνονται περισσότερο από 20% σε αξία πωλήσεων.
    Η αγορά των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε μείωση κατά 14,5% του τζίρου της σε μια αγορά στην οποία οι οθόνες σημείωσαν την μεγαλύτερη πτώση (-31,7%) και οι φορητοί υπολογιστές την μικρότερη μείωση (-10,3%), μία από τις κατηγορίες που ηγείτο του τομέα στο παρελθόν.
    Μικρότερη πτώση (-9,6%) παρουσιάζει η αγορά των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων. Οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων μειώθηκαν κατά 36% παρά την αύξηση κατά 144,7% στις «έξυπνες» συσκευές (smartphones) που ήταν και η μόνη κατηγορία που παρουσίασε τόσο μεγάλη αύξηση. Ωστόσο, είναι προφανές ότι η μέση τιμή μειώθηκε σημαντικά από τον όγκο κινητών τηλεφώνων που παρουσιάζουν μείωση της τάξης του 6,1% , ενώ τα smartphones παρουσιάζουν αύξηση κατά 190,1%. Προφανώς τα smartphones μπορούν ακόμα να θεωρηθούν ως μια σχετικά μικρή αγορά, δεδομένου ότι όσον αφορά τον όγκο πωλήσεων αντιπροσωπεύουν περίπου το 16% του συνόλου της αγοράς κινητών τηλεφώνων.
    Τέλος, η κατηγορία των ειδών εξοπλισμού γραφείων έδειχνε σημάδια ανάκαμψης μέχρι το β’ τρίμηνο του 2010, αφού η αρνητική επίδοση είχε μειωθεί προοδευτικά τα τελευταία τρίμηνα. Ωστόσο, τα είδη εξοπλισμού γραφείου παρουσίασαν μείωση της τάξεως του 9,9% το γ’ τρίμηνο του 2010.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles