BREAKING

0

Έχετε ...υποσυνείδητα εκπαιδευτεί να σπάτε το iPhone σας σκοπίμως!

Η αγορά μιας νέας συσκευής της Apple κάθε φορά που ένα νέο μοντέλο κυκλοφορεί μπορεί να βοηθάει την εταιρεία στην επίτευξη των ετήσιων στόχων που αυτή έχει θέσει, δεν αποτελεί όμως μια τόσο ευνοϊκή εξέλιξη για το ... πορτοφόλι του κάθε χρήστη. Φυσικά, είναι πιο εύκολο να δικαιολογήσετε την αγορά αυτή στον εαυτό σας, όταν είστε εξαναγκασμένοι να προβείτε στην αναβάθμιση της συσκευής, η οποία πλέον έχει καταστραφεί.

Μια πρόσφατη έρευνα του Columbia Business School, έδειξε ότι οι άνθρωποι τείνουν να είναι λιγότεροι προσεκτικοί με τις συσκευές τους, όταν ένα νέο μοντέλο γίνεται διαθέσιμο στην αγορά. Πρόκειται για ένα φαινόμενο, το οποίο αποκαλείται «the upgrade effect» όπως γράφουν χαρακτηριστικά οι Silvia Bellezza, Francesca Gina και Josh Ackerman (επίκουροι καθηγητές στο Columbia Business School, Harvard Business School και στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, αντιστοίχως).

iphone

Η έρευνα έδειξε ότι ακόμη και αν οι άνθρωποι θεωρούν ότι δεν είναι απρόσεκτοι ή πρόθυμοι να σπάσουν τη συσκευή τους, αν υπάρχει ή γίνει σύντομα διαθέσιμη μια καλύτερη έκδοση αυτής, είναι περισσότερο πιθανό να εμφανίσουν μια συμπεριφορά αμέλειας κατά τη χρήση των συσκευών τους. Οι ερευνητές υποστήριξαν τη θεωρία του «upgrade effect» μέσω μιας σειράς μελετών. Ειδικότερα, μελέτησαν μια βάση με 3.000 χαμένα iPhone και ανακάλυψαν ότι ο αριθμός των συσκευών που χάνονται αυξάνεται σημαντικά όταν πρόκειται να παρουσιαστεί μια νέα συσκευή στην αγορά.

Όπως εύστοχα μπορείτε να παρατηρήσετε και στο γράφημα που ακολουθεί, ο αριθμός των iPhone 5 συσκευών που αναφέρονται ως χαμένες (κόκκινη γραμμή στο γράφημα) αυξάνει σημαντικά τον Αύγουστο, που είναι πολύ κοντά στις 30 Σεπτεμβρίου όταν το iPhone 5S παρουσιάστηκε από την Apple. Κατά παρόμοιο τρόπο, το iPhone 6 παρουσιάστηκε στις 19 Σεπτεμβρίου του 2014, κοντά στο διάστημα που ο αριθμός των χαμένων συσκευών iPhone 5S αυξάνει αρκετά (μπλέ γραμμή στο γράφημα).

columbia-business-school

Έπειτα έχουμε και την διαδικτυακή έρευνα 602 χρηστών συσκευών smartphones αλλά και κατόχων iPhone, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τείνουμε να παραμελούμε τη συσκευή μας όταν υπάρχει διαθέσιμη ή πρόκειται να υπάρξει μια νέα έκδοση για αναβάθμιση. Οι ερευνητές έλαβαν σημαντικούς παράγοντες υπόψιν, όπως το τίμημα που καταβάλλεται, τη μέθοδο αγοράς και την απόσβεση της αξίας.

Οι διαφημιστές ήδη έχουν διαπιστώσει την ύπαρξη αυτής της τάσης. Οι ερευνητές για να διακαιολογήσουν την άποψη αυτή, επικαλούνται μια διαφήμιση της Virgin Mobile, γνωστή με τη χαρακτηριστική ονομασία «Happy Accidents», όπου οι κάτοχοι συσκευών εμφανίζονται να πετούν τις συσκευές τους στο κάδο των απορριμάτων, να τα βουτούν σε κοκτέιλ ή να τα ξεχνούν μέσα στο ταξί.

«Νιώθουμε ένοχοι όταν αναβαθμίζουμε τη συσκευή μας χωρίς λόγο, αλλά αν η τρέχουσα συσκευή μας καταστραφεί τότε θα έχουμε μια δικαιολογία για την αναβάθμιση, χωρίς αυτή να θεωρείται σπατάλη χρημάτων. Επομένως, χρησιμοποιούμε τη συσκευή μας στη βροχή και ξεχνούμε το laptop μας πριν από τον έλεγχο ασφαλείας στο αεροδρόμιο, χωρίς να καταλαβαίνουμε ότι η απροσεξία μας αυτή έχει υποσυνείδητα κίνητρα», ανέφερε η Silvia Bellezza από το Columbia Business School. Για την Apple η πρακτική αυτή αποδεικνύεται ιδιαίτερα προσοδοφόρα.

0 Comment