BREAKING

0

Εφαρμογή Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας σύντομα και στην Κύπρο

Στη διεξαγωγή δημόσιας διαβούλευσης για το προσχέδιο Νομοσχεδίου με τίτλο «Ο Περί της Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών Νόμος του 2017» καθώς και για το προσχέδιο Νομοσχεδίου με τίτλο «Νόμος που τροποποιεί τους Περί Έκδοσης Δικαστικών Διαταγμάτων για την Προστασία των Συλλογικών Συμφερόντων των Καταναλωτών Νόμους του 2007 μέχρι το 2015» ετοιμάζεται να προχωρήσει το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού με στόχο την συμμόρφωση της Κυπριακής Δημοκρατίας με σχετική ευρωπαϊκή οδηγία αναφορικά με την Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών. Οι βασικές πρόνοιες της πρότασης νομοσχεδίου για την Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών θα είναι οι εξής:

  • Διαχωρισμός αρμοδιοτήτων - Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή παύει να είναι και αρμόδια αρχή και αρμόδιος φορέας και παραμένει μόνο ως αρμόδια αρχή.
  • Εναλλακτική επίλυση διαφορών θα μπορούν να προσφέρουν περισσότεροι από ένας φορέας, οι οποίοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτημα προς την αρμόδια αρχή για να αξιολογηθούν ότι πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια (ποιοτικά χαρακτηριστικά) τα οποία διασφαλίζουν: την πρόσβαση των καταναλωτών σε φορείς ΕΕΔ και σε διαδικασίες ΕΕΔ, την εμπειρογνωμοσύνη, ανεξαρτησία και αμεροληψία, την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια, τη δίκαιη μεταχείριση στις διαδικασίες ΕΕΔ και την ελευθερία του καταναλωτή να προσφύγει σε αρμόδια δικαστήρια καθώς και τη νομιμότητα των διαδικασιών ΕΕΔ που επιδιώκουν τη διευθέτηση της διαφοράς με την επιβολή λύσης στον καταναλωτή.
  • Στις περιπτώσεις μη συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας, η αρμόδια αρχή θα μπορεί να διαγράψει φορέα ΕΕΔ από τον κατάλογο των φορέων ΕΕΔ.
  • Εισάγεται η ευχέρεια χρησιμοποίησης διαφόρων μορφών εναλλακτικής επίλυσης διαφορών, όπως διαιτησίας, διαμεσολάβησης, κλπ.
  • Το κόστος πρόσβασης για τον καταναλωτή θα είναι δωρεάν ή έναντι ενός συμβολικού τέλους.
  • Δυνατότητα κάλυψης όλων των καταναλωτικών διαφορών ανεξαρτήτως αξίας παρά ταύτα επιτρέπεται η ύπαρξη τυχόν ορίων από τους φορείς ΕΕΔ τα οποία όμως δεν θα πρέπει να παρεμποδίζουν σημαντικά την πρόσβαση των καταναλωτών σε διαδικασία ΕΕΔ.
  • Τα αρμόδια άτομα για την εναλλακτική επίλυση διαφορών θα πρέπει να διαθέτουν την αναγκαία εμπειρογνωμοσύνη και να είναι ανεξάρτητα και αμερόληπτα.
  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να δύνανται να υποβάλλουν το παράπονο τους με ηλεκτρονικό και μη τρόπο.
  • Δυνατότητα επιβολής διοικητικού προστίμου στους εμπόρους που δεν συμμορφώνονται με ορισμένες απαιτήσεις πληροφόρησης προς τους καταναλωτές.

Παράλληλα, με ένα 2ο νομοσχέδιο με τίτλο: "Νόμος που τροποποιεί τους Περί Έκδοσης Δικαστικών Διαταγμάτων για την Προστασία των Συλλογικών Συμφερόντων των Καταναλωτών Νόμους του 2007 μέχρι το 2015" στοχεύεται η επικαιροποίηση όλων των σχετικών με την προστασία των καταναλωτών νομοθεσιών.

0 Comment