15.1 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
More

    Εκστρατεία για αναγραφή της Τιμής Πώλησης στα προϊόντα που προσφέρονται στους Καταναλωτές

    Εκστρατεία ενημέρωσης των εμπόρων και των επιχειρήσεων σε σχέση με τις πρόνοιες του νόμου για αναγραφή της Τιμής Πώλησης και της Μοναδιαίας Τιμής των Προϊόντων που προσφέρονται στους Καταναλωτές διενεργεί η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας & Τουρισμού. Η εκστρατεία πραγματοποιείται προκειμένου να ενημερωθούν οι επιχειρήσεις για τις πρόνοιες της νομοθεσίας και να τις παροτρύνει να συμμορφωθούν με τις υποχρεώσεις σχετικού νόμου.  Σημειώνεται ότι σε επόμενο στάδιο θα ακολουθήσουν έλεγχοι προκειμένου να διαπιστωθεί η πλήρης συμμόρφωση των επιχειρήσεων με τις πρόνοιες της νομοθεσίας. Συνοπτικά, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή εφιστά την προσοχή για τις πιο κάτω πρόνοιες του Νόμου:

    • Όταν ένας έμπορος πωλεί ή εκθέτει προς πώληση προϊόντα σε καταναλωτές, οφείλει να διασφαλίζει ότι σε αυτά αναγράφεται η ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ, η οποία είναι η τελική τιμή που θα πληρώσει ο καταναλωτής συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και τυχόν άλλων φόρων. Για τα προϊόντα που πωλούνται χύμα δεν αναγράφεται ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ, αλλά μόνο η ΜΟΝΑΔΙΑΙΑ ΤΙΜΗ.
    • Η αναγραφή της ΜΟΝΑΔΙΑΙΑΣ ΤΙΜΗΣ (μαζί με την ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ), στα προϊόντα που πωλούνται ή εκθέτονται προς πώληση στους καταναλωτές, είναι υποχρεωτική.
    • Η ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ και η ΜΟΝΑΔΙΑΙΑ ΤΙΜΗ πρέπει να αναγράφονται σε Ευρώ και να είναι σαφείς, ευκόλως αναγνωρίσιμες, ευδιάκριτες και ευανάγνωστες. Η ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ και η ΜΟΝΑΔΙΑΙΑ ΤΙΜΗ πρέπει να αναγράφονται πάνω στα ίδια τα προϊόντα, ή πάνω στις συσκευασίες τους, ή πάνω στα ράφια του καταστήματος που είναι τοποθετημένα τα προϊόντα εφόσον δεν προκαλείται σύγχυση στον καταναλωτή.
    • Όταν σε διαφημίσεις ή καταλόγους προϊόντων αναφέρεται η ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ, πρέπει να αναφέρεται και η ΜΟΝΑΔΙΑΙΑ ΤΙΜΗ του προϊόντος.
    • Τα προϊόντα που εκτίθενται στις βιτρίνες των καταστημάτων πρέπει να αναγράφουν την ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ και, αν εφαρμόζεται, τη ΜΟΝΑΔΙΑΙΑ ΤΙΜΗ.

    Σε περιπτώσεις παράβασης ή παράλειψης συμμόρφωσης, ο Νόμος προνοεί ποινή φυλάκισης ή πρόστιμο ή και τις δύο ποινές .  Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή εφιστά επίσης την προσοχή των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα αυτών που προσφέρουν προϊόντα σε καταναλωτές, προκειμένου να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για συμμόρφωση τους με τις πρόνοιες του Νόμου, τόσο σε σχέση με τα προϊόντα που πωλούν ή εκθέτουν προς πώληση, όσο και αναφορικά με τις διαφημίσεις προϊόντων (περιλαμβανομένων διαφημιστικών εντύπων).

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles