BREAKING

0

Αιωρούμενα υποθαλάσσια τούνελ ετοιμάζουν στη Νορβηγία!

Καλά - χρυσά και όμορφα είναι τα φιορδ στην Νορβηγία και της φέρνουν πολλούς τουρίστες κάθε χρόνο, δυστυχώς όμως δυσκολεύουν τις μετακινήσεις των πολιτών, αφού λόγω σχεδιασμού τις επιμηκύνουν σημαντικά, ενώ  οι ακτές τους είναι ιδιαίτερα βραχώδεις και απότομες, με αποτέλεσμα η κατασκευή γεφυρών να είναι από δύσκολη έως απαγορευτική.

NORWEGIAN-UNDERWATER-TUNNEL-4

Τη λύση στο πρόβλημα της χώρας έρχεται να δώσει η NPRA (Norwegian Public Roads Administration), γνωστή και ως υπηρεσία διαχείρισης των οδικών αρτηριών της χώρας, στην προσπάθειά της να ενώσει το Kristiansand με το Trondheim και προκειμένου να μειώσει τη συγκεκριμένη διαδρομή από τις 21 ώρες που είναι σήμερα σε περίπου 10.

NORWEGIAN-UNDERWATER-TUNNEL-1

Το φιλόδοξο σχέδιο περιλαμβάνει δύο ξεχωριστά τούνελ μήκους 4.083 μέτρων -στην ουσία θα πρόκειται για γιγαντιαίες σωλήνες, οι οποίες θα έχουν από δύο λωρίδες προς μια κατεύθυνση- τα οποία όπως δεν θα ακουμπούν στο βυθό. Αντίθετα θα αιωρούνται σε βάθος περίπου 30 μέτρων, κρεμόμενα από πλωτήρες οι οποίοι θα βρίσκονται στην επιφάνεια της θάλασσας. Ταυτόχρονα και προκειμένου να αντιμετωπίζεται η κακοκαιρία που δεν είναι σπάνια σε αυτές τις θάλασσες, τα τούνελ θα έχουν και αγκύρωση στο βυθό με συρματόσχοινα.

NORWEGIAN-UNDERWATER-TUNNEL-3

Φυσικά το όλο σχέδιο κάθε άλλο παρά εύκολο είναι στην υλοποίησή του και αποτελεί μια πολύ μεγάλη πρόκληση για τους Νορβηγούς μηχανικούς, μιας και τα θέματα που πρέπει να λυθούν είναι πολλά. Μεταξύ αυτών και η στεγανότητα αλλά και το τι θα γίνεται σε περίπτωση μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης ενός πλοίου με έναν από τους πλωτήρες.

NORWEGIAN-UNDERWATER-TUNNEL-2

Επίσης πέρα από δύσκολο το εγχείρημα είναι και πανάκριβο, μιας και ο προϋπολογισμός για τα 2 τούνελ στο φιόρδ Sognefjord που προαναφέραμε φτάνει τα 25 δις δολάρια, ενώ η κατασκευή θα διαρκέσει μέχρι το 2035.

Αν πάντως τα όλο project υλοποιηθεί θα πρόκειται για το πρώτο του είδους παγκοσμίως και θα συγκαταλέγεται σαφώς στα σύγχρονα θαύματα της μηχανικής.

0 Comment