BREAKING

2

Facebook: Αποκαλύπτει αλλαγές στο News Feed, ξεκινώντας με το «Story Bumping»

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί βλέπεις συγκεκριμένες δημοσιεύσεις στην Αρχική σου Σελίδα, ή αλλιώς News Feed, στο Facebook; Θα έχεις παρατηρήσει πως δε βλέπεις όλες τις δημοσιεύσεις των φίλων σου, κι αυτό γιατί είναι πάρα πολλές και δημιουργούνται τόσο γρήγορα, που θα έπρεπε ίσως να είσαι όλη μέρα πάνω από το Facebook. Πώς γίνεται η επιλογή των δημοσιεύσεων που βλέπεις; Το Facebook αποφάσισε να λύσει τις απορίες μας.

Facebook-news-feed

Για πρώτη φορά μετά από σχεδόν επτά χρόνια ύπαρξης του News Feed, το Κοινωνικό Δίκτυο ξεκινά μία σειρά άρθρων με ονομασία «News Feed FYI», ενημερώνοντας μας για όλες τις αλλαγές σε αυτό. Ένας χρήστης βλέπει κατά μέσο όρο 1.500 δημοσιεύσεις από φίλους του, χρήστες τους οποίους ακολουθεί και σελίδες τις οποίες έχει κάνει Like. Από τις δημοσιεύσεις αυτές, περίπου 300 δέχονται ειδική μεταχείριση και κερδίζουν θέσεις στο News Feed, αφού πρώτα έχουν εξεταστεί από ειδικούς αλγόριθμους.

Facebook News Feed update: Story Bumping

Μιλώντας για αλγόριθμους, πάμε να δούμε το πρώτο update του News Feed, το οποίο έχει ήδη εφαρμοστεί στη web έκδοση του Facebook και σύντομα αναμένεται να εφαρμοστεί και στη mobile έκδοση, καθώς και στις mobile εφαρμογές.

Πριν το Story Bumping, ένας χρήστης έβλεπε στο News Feed εκείνες τις δημοσιεύσεις, οι οποίες είχαν δημιουργηθεί μετά την τελευταία φορά την οποία είχε συνδεθεί. Δηλαδή αν είχε συνδεθεί τελευταία φορά στις 10:00 και μετά ξανά συνδεόταν στις 14:00, ο χρήστης έβλεπε τις σημαντικότερες δημοσιεύσεις μετά τις 10:00 και τις ζωντανές δημοσιεύσεις μετά τις 14:00. Αν του ξέφευγε κάποια σημαντική δημοσίευση από τις παλιές, τότε αυτή δε θα την ξανά έβλεπε σε επόμενη σύνδεση του, καθώς θα την κάλυπταν άλλες σημαντικές δημοσιεύσεις από την τελευταία του σύνδεση.

facebook news feed story bumping

Με το Story Bumping, αλλάζει λίγο η κατάσταση. Ο χρήστης με τη σύνδεση του βλέπει όχι μονάχα τις νέες δημοσιεύσεις, αλλά τις «νέες γι'αυτόν» δημοσιεύσεις. Μία παλαιά δημοσίευση η οποία μέσω των αλγόριθμων έχει χαρακτηριστεί ως σημαντική, εμφανίζεται στο χρήστη την επόμενη φορά που συνδέεται, αφού προηγουμένως ο χρήστης δεν είχε την ευκαιρία να τη δει (ίσως δεν έφτασε με το scrolling έως αυτή). Αυτό σημαίνει πως ο χρήστης δε θα χάνει τις παλιές και σημαντικές δημοσιεύσεις και αυτές θα εμφανίζονται ανάμεσα σε νέες δημοσιεύσεις.

Με τη δοκιμή του Story Bumping, οι χρήστες έφτασαν να διαβάζουν το 70% των δημοσιεύσεων, από το 57% το οποίο διάβαζαν προηγουμένως. Τα Likes, τα σχόλια και οι κοινοποιήσεις αυξήθηκαν κατά 5% σε δημοσιεύσεις χρηστών και κατά 8% σε δημοσιεύσεις σελίδων.

Facebook News Feed update: Last Actor

Το επόμενο update το οποίο έχει ήδη δεχτεί το Facebook News Feed και σύντομα θα είναι διαθέσιμο σε όλους, έχει ονομασία Last Actor. Δουλειά του είναι να βλέπει τους 50 χρήστες με τους οποίους ο χρήστης αλληλεπίδρασε πρόσφατα, είτε κάνοντας Like, σχόλιο και κοινοποίηση στις δημοσιεύσεις τους, είτε βλέποντας το προφίλ τους και να δείχνει στο χρήστη βραχυπρόθεσμα περισσότερες δημοσιεύσεις αυτών. Αν για παράδειγμα είδες 20 φωτογραφίες ενός χρήστη, τότε πιθανότατα να δεις τις επόμενες ώρες περισσότερες δημοσιεύσεις του χρήστη αυτού στην Αρχική σου Σελίδα.

Facebook News Feed update: Chronological By Actor

Ένα update το οποίο αναμένεται σύντομα να εφαρμοστεί στο Facebook News Feed, είναι το Chronological By Actor. Δουλειά του είναι σε ζωντανό χρόνο να κρίνει κατάλληλα τις δημοσιεύσεις οι οποίες πρέπει να εμφανιστούν με χρονολογική σειρά και όχι με ταξινόμηση βάσει αλγορίθμων. Αν για παράδειγμα ένας χρήστης μεταδίδει γεγονότα από μία εκδήλωση, οι δημοσιεύσεις του θα μπερδέψουν τους άλλους χρήστες, αν αυτοί τις δουν με λάθος σειρά, γι'αυτό οι συγκεκριμένες δημοσιεύσεις πρέπει να εμφανιστούν με χρονολογική σειρά.

Στόχος του Facebook News Feed είναι να διανέμει το κατάλληλο περιεχόμενο στους κατάλληλους ανθρώπους την κατάλληλη στιγμή, ώστε να μη χάνουν τις δημοσιεύσεις οι οποίες είναι σημαντικές γι'αυτούς. Ο Lars Backstrom, επικεφαλής της ομάδας του News Feed, μαζί με την υπόλοιπη ομάδα, είναι εδώ για να μας ενημερώσουν για όλες τις επερχόμενες αλλαγές, τις οποίες και περιμένουμε με ανυπομονησία.

1 Comment

  • 6 Αυγούστου 2013 at 23:44

    Αυτά είναι παπαριές του Facebook..!! Εγώ προσωπικά προτιμώ το Google+ γιατί τα δείχνει όλα και χωρείς καν να χρειάζεται να κάνουμε ανανέωση ολόκληρη τη σελίδα. Και με αυτό που κάνει εγώ ας πούμε (όπως και εσείς) που έχω ιστοσελίδα και κάνω καθημερινά γύρο στα 20 post οι fans μου δεν τα βλέπουν όλα και έτσι χάνω views.. Άντε γεια μωρέ, καιρός για μια αλλαγή και αυτή θα είναι σίγουρα το Google+ και το Twitter.