BREAKING

3

Το Facebook επιτρέπει τη δημοσίευση βίαιων φωτογραφιών-videos!

Με μια απόφαση που θα δυσαρεστήσει αρκετούς χρήστες, το Facebook αίρει την απαγόρευση δημοσίευσης φωτογραφιών και videos που περιέχουν «βίαιο» περιεχόμενο. Η υπηρεσία, μετά από την έκκληση των ίδιων των χρηστών της, είχε επιβάλλει καθολικό ban σε τέτοιου είδους περιεχόμενο, ήτοι φωτογραφίες και videos που παρουσίαζαν αιματηρές σκηνές, βασανισμούς, θανάτους ανθρώπων ή ζώων κ.λπ.

facebookviolence2

«Φυσιολογικό», θα πουν οι περισσότεροι. Ωστόσο, δεδομένου του ότι μεταξύ των εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών του Facebook βρίσκονται και εκατομμύρια ανήλικα παιδιά, η πρόσβασή τους σε τέτοιο (συνήθως αποκρουστικό) περιεχόμενο, είναι τουλάχιστον απαράδεκτη. Και η επίσημη αιτιολόγηση της εταιρείας για την ενέργειά της, είναι μάλλον παράλογη...Συγκεκριμένα, το Facebook επιτρέπει από εδώ και πέρα τη δημοσίευση «βίαιου» υλικού, αλλά μονάχα αν αυτό γίνεται με πρόθεση να καταδικαστεί το περιεχόμενό του!

Εν ολίγοις, επιτρέπει τη βία, αλλά μόνο χάριν παραδειγματισμού και στιγματισμού αυτών που τη διαπράττουν. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Facebook “...είναι ένα μέρος στο οποίος οι άνθρωποι στρέφονται για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, ιδιαίτερα αν συνδέονται με αμφιλεγόμενα γεγονότα, όπως καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τρομοκρατικές ενέργειες και άλλα βίαια γεγονότα”. “Οι χρήστες μοιράζονται τα στιγμιότυπα αυτών των γεγονότων στο Facebook για να τα καταδικάσουν. Αν το έκαναν για να τα γιορτάσουν, ή για να ενθαρρύνουν παρόμοιες πράξεις, η προσέγγισή μας θα ήταν διαφορετική”.

Για να καθυσηχάσει τα πνεύματα, το Facebook θα προσθέτει μια προειδοποίηση πριν τη προβολή κάποιου βίαιου video, προκειμένου να μην εκθέτει «αυτομάτως» τους χρήστες στο περιεχόμενο, αλλά να το κάνουν εις γνώση τους.

facebookviolence3

Ο διαχωρισμός της δημοσίευσης βίαιου περιεχομένου στο Facebook με βάση την «καλή» ή «κακή» πρόθεση του χρήστη που τη διαπράττει, θα προκαλέσει σίγουρα την αντίδραση μερίδας χρηστών. Είτε συμφωνείτε με αυτή την προσέγγιση, είτε όχι, καλό είναι να προσέχετε τα βήματά σας μέσα στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και τη δραστηριότητα των παιδιών σας. Βέβαια, από την άλλη, ας μη ξεχνάμε ότι και τα Google Images περιέχουν εκατομμύρια βίαιες φωτογραφίες και εικόνες, αρκεί να έχει απενεργοποιηθεί η «ασφαλής αναζήτηση». Απλώς το Facebook αποδεικνύει ότι υπολογίζει περισσότερο τα clicks και το traffic του από την έκθεση των χρηστών του σε ασφαλές περιεχόμενο.

3 Comments

  • Rpu2
    31 Οκτωβρίου 2013 at 02:20

    @ James: Ίσως δεν ήμουν αρκετά σαφής και ζητώ συγγνώμη γιαυτό. Διαφωνώ με τη φράση: «το Facebook αίρει την απαγόρευση δημοσίευσης φωτογραφιών και videos που περιέχουν «βίαιο» περιεχόμενο». Αυτό μεταφράζεται στο ότι «το Facebook μέχρι πρότεινος απαγόρευε γενικώς την δημοσίευση των επίμαχων φωτογραφιών κλπ» και όχι ότι «δεν επέτρεπε την προβολή τους σε παιδιά» (κάτι με το οποίο προφανώς θα συμφωνούσα, αλλά μάλλον είναι δύσκολο να γίνει από την πλευρά του Facebook ή οποιουδήποτε server, εκτός και αν ακολουθούνται εξαιρετικά αυστηρές διαδικασίες αναγνώρισης του κάθε χρήστη).
    Με βάση το παράδειγμά σου θα ήταν λογικό να απαγορεύσουμε την πώληση ποτών γενικώς και ηλεκτρονικών παιχνιδιών γενικώς, με την λογική ότι αν πωλούνται, κάποια στιγμή κάποιο παιδί θα τα αγοράσει.
    Φυσικά δεν θέλω να δείχνει το Facebook ή οποιοσδήποτε «τα πάντα σε όλους» και συμφωνώ με την ανάγκη προστασίας των ανηλίκων αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει «client side» και όχι με γενικευμένες απαγορεύσεις. Αν πρέπει να επιλέξω μεταξύ της γενικευμένης λογοκρισίας και της υποχρέωσης κάποιων να προστατεύσουν τα παιδιά τους (κάτι το οποίο υποχρεούνται να κάνουν σε τελική ανάλυση), γιατί θα πρέπει να επιλέξω τη λογοκρισία;
    Η ιστορία δείχνει ότι αυτή η κατάσταση εκτροχιάζεται γρήγορα: Μετά τη βία, σειρά έχει το σκληρό πορνό, μετά το μαλακό, μετά τα σόκιν ανέκδοτα, μετά οι φωτογραφίες και τα κείμενα που σατυρίζουν πολιτικά πρόσωπα και στο τέλος θα πρέπει να πάρουμε άδεια από τον τοπικό γκαουλάιτερ ή τον αρχιμανδρίτη για το τι θα διαβάσουμε και το τι θα γράψουμε.
    Τέλος, βρίσκω την ιδέα ότι κάποιος παίρνει μέτρα (που επηρεάζουν και εμένα και εσένα) για την περίπτωση που ο γονέας δεν είναι εκεί (όπως αναφέρεις) εξίσου επικίνδυνη και λανθασμένη. Ο γονέας οφείλει να βρίσκεται εκεί και δεν πρέπει ούτε να περιμένει, ούτε να απαιτεί να αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις του κάποιος άλλος.

  • James
    30 Οκτωβρίου 2013 at 12:21

    Δεν καταλαβαίνω το σχόλιό σου φίλε μου.

    Συμφωνείς ή διαφωνείς με τον περιορισμό συγκεκριμένου περιεχομένου «ακατάλληλου» σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες (εν προκειμένω τα ανήλικα)?

    Αν συμφωνείς, συμφωνούμε, αν διαφωνείς, τότε αυτό σημαίνει πως διαφωνείς και με τα age ratings στα video games, διαφωνείς με την απαγόρευση πώλησης οινοπνευματωδών στα ανήλικα στα διάφορα μαγαζιά, διαφωνείς με πολλούς κανόνες που έχουν καθιερωθεί ακριβώς γι’αυτό: Για να προφυλάξουν τα παιδιά (που δεν είναι ακόμη ώριμα και δεν έχουν συναίσθηση των πράξεών τους) από διάφορες κακοτοπιές, όταν ο γονέας ΔΕΝ είναι εκεί για να το κάνει, είτε με τη φυσική του παρουσία, είτε απλώς με τη διαπαιδαγώγησή του.

    Αν λοιπόν θέλεις το Facebook να δείχνει τα πάντα, σε όλους, σημαίνει πως δεν ασπάζεσαι και τίποτε από όσα προανέφερα. Όση «προσοχή» χρειάζεται για να μείνουμε μακριά από τον «έλεγχο» και τον ολοκληρωτισμό, άλλη τόσο προσοχή χρειάζεται για να μη φτάσουμε στο άλλο άκρο, της απουσίας οποιουδήποτε ελέγχου και το χάος. Προσοχή λοιπόν…

  • Rpu2
    30 Οκτωβρίου 2013 at 10:45

    Θεωρώ λανθασμένη τη θέση του αρθρογράφου να εισάγει το επιχείρημα των «ανήλικων παιδιών» σε ένα τέτοιο θέμα σε μια προσπάθεια να ενεργοποιήσει την συναισθηματική πλευρά του αναγνώστη.
    Τα ανήλικα, ως τέτοια, οφείλουν να υπόκεινται στους περιορισμούς που θέτουν οι γονείς οι οποίοι είναι και κατά το νόμο υπεύθυνοι για την αγωγή και την συμπεριφορά των παιδιών τους τόσο online όσο και offline. Τα παιδιά δεν είναι ολοκληρωμένοι πολίτες και επομένως δεν είναι αναμενόμενο να έχουν πλήρη δικαιώματα πρόσβασης σε κάθε πληροφορία, όπως δεν ψηφίζουν, δεν οδηγούν και δεν φορολογούνται (αφήνω απέξω τη γραφική απαγόρευση της χρήσης ανελκυστήρων «από άτομα κάτω των 14 ετών», η οποία υφίσταται ακόμη!).
    Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να υποννοείται έστω, πόσω μάλλον να αναμένεται ή και να απαιτείται, η αυτολογοκρισία ή και η λογοκρισία (από «θεσμούς») του διαδικτύου με τέτοια επιχειρήματα που παραπέμπουν περισσότερο σε θεοκρατικό καθεστώς και λιγότερο σε αξίες του δυτικού πολιτισμού. Τέτοιες ιδέες απλώς φέρνουν πιο κοντά διάφορες ιδέες περί ελέγχου του διαδικτύου οι οποίες είναι, όπως θα γνωρίζετε, πολύ δημοφιλείς σε ολοκληρωτικά καθεστώτα. Προσοχή!