BREAKING

1

Facebook vs Google+: Η ποσότητα μετράει;

Ο Mark Zuckerberg με συγκίνηση ανακοίνωσε ότι το κοινωνικό του δίκτυο, το Facebook, ξεπέρασε το ορόσημο του 1ος δισεκατομμυρίου μελών. Η Google προ καιρού ανακοίνωσε ότι το Google+ έχει 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Θα πείτε… πού είναι η σύγκριση;

Αν κανείς κοιτάζει τους αριθμούς, δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες συγκρίσεις. Σε ένα χρόνο και κάτι το Google+, όντως, κατόρθωσε να πετύχει την ραγδαία αύξηση των μελών του, σε αντίθεση με το Facebook που του πήρε πολύ περισσότερα χρόνια για να φτάσει σε αυτό το ορόσημο των 100 εκατομμυρίων. Η διαφορά είναι πως το Facebook δημιουργήθηκε σε μία εποχή που τα κοινωνικά δίκτυα ήταν σε εμβρυακό στάδιο, ενώ το G+ βρήκε ήδη εκπαιδευμένο κοινό, έτοιμο να αγκαλιάσει την ιδέα να «μοιράζεται» πράγματα.

Τι κάνει όμως συγκρίσιμα τα δύο κοινωνικά δίκτυα; Εμείς θα σας μιλήσουμε για το αντίθετο. Θα σας πούμε γιατί πιστεύουμε ότι δεν έχουν καμία σχέση. Είναι γιατί ενώ εν πολλοίς έχουν τους «ίδιους» χρήστες, εννοώντας ότι οι ίδιοι άνθρωποι που διατηρούν προφίλ στο Google+, συνήθως έχουν και λογαριασμό στο Facebook, οι ίδιοι άνθρωποι έχουν εντελώς διαφορετική συμπεριφορά από το ένα κοινωνικό δίκτυο στο άλλο. Κι εξηγούμε:

Το Facebook λειτουργεί ως η κολυμβήθρα του Σιλωάμ για οποιονδήποτε επιθυμεί να φτιάξει ένα μικρόκοσμο και να παρουσιαστεί ως «κάτι». Οι άνθρωποι, στο συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο, μοιράζονται περισσότερο προσωπικές πληροφορίες, το ίδιο το Facebook είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σαν ψηφιακή κλειδαρότρυπα στις ζωές των άλλων. Το Ticker παραδείγματος χάριν, η παρακολούθηση της σχεδόν κάθε δραστηριότητες των φίλων σας, είναι μία μορφή κουτσομπολιού, στην οποία επιδίδεται πολύς κόσμος.

Στο Google+, η συμπεριφορά είναι διαφορετική. Αρχικά γιατί είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε από την αρχή να επιλέγει ο χρήστης ποιος θα δει την δημοσίευσή του. Είναι χτισμένο λοιπόν με την προτεραιότητα να οργανώσει κάποιος τις διάφορες ομάδες στις οποίες θα απευθύνεται. Χρησιμοποιείται, όμως, από τους χρήστες του με την ίδια λογική. Δηλαδή, οι περισσότεροι χρήστες, δημοσιεύουν όταν έχουν κάτι να πουν. Κάτι σημαντικό. Κάτι που θα αφορά και άλλους. Ακόμα κι αν αυτό είναι κάτι αστείο.

Μην μας παρεξηγήσετε. Υπάρχουν και στο Google+ φωτογραφίες που είναι τραβηγμένες «στο μπάνιο» ή άνθρωποι που είναι περισσότερο από πρόθυμοι να μοιραστούν την στιγμή που πήγαν στην τουαλέτα. Δεν είναι, όμως, η πλειοψηφία. Υπάρχει επίσης η συνομοταξία των φανατικών blogger που, αντί να φτιάξουν μία σελίδα για το blog τους και όποιος θέλει να τους διαβάζει, να την ακολουθεί, ανεβάζουν τα πάντα στον προσωπικό τους λογαριασμό και όποιον… «πάρει ο χάρος». Ε, εκείνοι, αν δεν το έχουν καταλάβει ακόμα, τρώνε μεγαλοπρεπέστατα block.

Η ειδοποιός διαφορά, όμως, ανάμεσα στους Facebookers και τους Google Plusers είναι πως η μεν μιλούν για τα πάντα, οι δε μιλούν όταν έχουν κάτι να πουν. Ακόμα και στον σχολιασμό τους, είναι περισσότερο προσεκτικοί. Περισσότερο περιεκτικοί. Και λιγότερο haters.

Στην επιλογή, λοιπόν, ανάμεσα στο κοινωνικό δίκτυο των πολλών και το κοινωνικό δίκτυο των λιγότερων, ο καθένας κάνει τις προσωπικές του επιλογές. Αλλά μην μπαίνει κανείς σε συγκρίσεις. Δεν υπάρχουν. Ευτυχώς.

Φώτο: The Imaginary Zebra

1 Comment

  • 13 Οκτωβρίου 2012 at 13:33

    Σεβαστη η αποψη αλλα επιτρεψτε μου:

    Το G+ εχει καταντησει η χαρα του σπαμερ. Φτιαχνει καποιος μια «ειδησεογραφικη» σελιδα που απλως κανει κοπι πεηστ τους αλλους και βομβαρδιζει με συνεχη ποστς.
    Οτι και να πεις για το fb εχεις δικιο, αλλα τουλαχιστον εχει ενα πιο ανθρωπινο στιλ με σχολια, ιδεες και γνωμες.
    Το G+ ( αν και μου αρεσει περισσοτερο και το στησιμο και η μηχανικη του ) ειναι ενα κατεβατο απο διαφορα bolg posts.