BREAKING

0

Ghost of Tsushima Review

Η ιαπωνική κουλτούρα ασκούσε πάντα μία σχεδόν μαγική επιρροή σε όλους, ειδικά με τη χαρακτηριστική φεουδαρχική εποχή των σαμουράι και των νίντζα. Εκεί μας ταξιδεύει το Ghost of Tsushima, μέσω ενός τίτλου που θα μείνει ως μία από τις καλύτερες interactive εμπειρίες του 2020!

 

Υπόθεση

Το σενάριο βασίζεται στα ιστορικά γεγονότα του 1274, όταν έγινε η μογγολική εισβολή στην Ιαπωνία, η οποία ξεκίνησε στο νησί Tsushima. Μάλιστα ο «κακός» του παιχνιδιού λέγεται Khotun Khan, εγγονός του Genghis Khan, βασισμένος στον πραγματικό Kublai Khan, που ηγήθηκε της εισβολής και είχε όντως αυτή τη συγγένεια με τον διαβόητο πολέμαρχο! Στο παιχνίδι είστε ο Jin Sakai, ένας σαμουράι που επιβίωσε από τη μάχη της πρώτης απόβασης. Τώρα προσπαθείτε να οργανώσετε την αντίσταση, και να διασώσετε τον κυβερνήτη και θείο σας, που είναι αιχμάλωτος πολέμου. Σύντομα θα ανακαλύψετε ότι ο έντιμος τρόπος της κουλτούρας σας δεν είναι αρκετός, και θα πρέπει να κάνετε ότι χρειαστεί για να υπερασπιστείτε την Ιαπωνία από τους εχθρούς της.

 

Gameplay

Θα ξεκινήσουμε κάπως ανορθόδοξα… με τις ρυθμίσεις! Εκεί λοιπόν βρίσκεται μία επιλογή που λέγεται Kurosawa mode. Αυτό εφαρμόζει ένα ασπρόμαυρο φίλτρο στα γραφικά, ώστε το παιχνίδι να μοιάζει με κλασική ταινία του κορυφαίου Ιάπωνα σκηνοθέτη, Ακίρα Κουροσάβα! Μάλιστα όχι μόνο ασπρόμαυρο, αλλά με το grain και τις ατέλειες που είχαν τότε τα φιλμ!!! Ανεξάρτητα αν θα επιλέξετε τη μοντέρνα ή τη ρετρό εμφάνιση, από την αρχή θα καταλάβετε ότι το Ghost of Tsushima δίνει μεγάλη βαρύτητα στην παρουσίαση, κάτι πολύ σημαντικό για ένα παιχνίδι εποχής. Το βασικό όπλο σας είναι -surprise surprise- ένα σπαθί κατάνα. Οι κινήσεις του Jin δείχνουν από την πρώτη στιγμή ότι δεν πρόκειται για έναν hack & slash τίτλο. Ακόμα και η βασική επίθεση, που συνήθως κλίνει προς αυτή την προσέγγιση, είναι πιο συγκροτημένη. Έχετε λοιπόν μία γρήγορη αλλά αδύναμη επίθεση, μία αργή αλλά ισχυρή, και ως άμυνα τη γνωστή «παρέα» των block, parry και dodge.

 

Ένα μεγάλο μέρος της μάχης, ίσως και το μυστικό για την επιβίωση και νίκη, είναι το σωστό timing. Βέβαια σε κάθε παιχνίδι ισχύει αυτό, όμως εδώ πρόκειται για κύριο μηχανισμό του χειρισμού, που καθορίζει την εμπειρία σας στη μάχη. Το tutorial θα σας διδάξει πως να αναγνωρίζετε τα σημάδια επικείμενης επίθεσης από κάθε είδος εχθρού (ξιφομάχοι, κονταροφόροι, τοξότες), ώστε να τα αντιμετωπίζετε με τις κατάλληλες κινήσεις. Στην αρχή ίσως σας φανεί λίγο κουραστικό, όμως όταν το συνηθίσετε θα διαπιστώσετε ότι με αυτό τον τρόπο η μάχη γίνεται πολύ πιο εντυπωσιακή και κινηματογραφική. Ειδικά στα standoffs, που όταν πλησιάζετε ένα group εχθρών, μπορείτε να προκαλέσετε τον αρχηγό τους σε μονομαχία… τύπου μεξικάνικης αλλά με σπαθιά! Αν εκτελέσετε την κίνηση σας την κατάλληλη στιγμή, τον σκοτώνετε άμεσα και μετά αναλαμβάνετε κανονικά τους υπόλοιπους. Στο ranged κομμάτι, έχετε το τόξο σας, που αρχικά ρίχνει απλά βέλη, όμως αργότερα θα εμπλουτίσετε τη φαρέτρα σας με πιο ευρηματικές και φονικές επιλογές, και βέβαια θα αποκτήσετε σχετικά skills, όπως επιβράδυνση χρόνου κατά τη στόχευση. Από throwables η συλλογή έχει κάτι για κάθε γούστο, όπως στιλέτα και εκρηκτικά.

 

Συμβαδίζοντας με το trend των καιρών, το Ghost of Tsushima έχει και έναν εκτενή μηχανισμό stealth. Εδώ, το όλο σύστημα είναι τόσο παρόμοιο με αυτό του Assassin’s Creed, που δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε μήπως η Sucker Punch το «νοίκιασε» από τη Ubisoft! Φανταστείτε ότι ακόμα και η ένδειξη όταν ο εχθρός σας αντιλαμβάνεται, είναι ακριβώς ίδια με αυτή στο AC!!! Και όχι μόνο… Έχετε ένα μαχαίρι με το οποίο πραγματοποιείτε assassinations. Κρύβεστε στη βλάστηση περπατώντας σκυφτός. Έχετε παραπετάσματα καπνού για να ξεφεύγετε από τη μάχη, κουδούνια και… δυναμιτάκια (!!!) για να τα ρίχνετε και να παραπλανείτε τους εχθρούς, απομακρύνοντας ή προσελκύοντας τους. Εκτελείτε εχθρούς άμεσα όταν βρεθείτε πίσω τους ή σε κάποιο ύψος κοντά τους, όπως βράχια και δέντρα. Με το focused hearing βλέπετε τους κοντινούς εχθρούς ακόμα και μέσα από αντικείμενα, ώστε να οργανώσετε καλύτερα τη στρατηγική σας… κάτι που αν δεν το καταλάβατε, είναι ουσιαστικά το eagle vision του AC! Η μόνη πρωτοτυπία εδώ, είναι ότι αντί να έχετε εσείς έναν αετό που εντοπίζει εχθρούς, έχουν εκείνοι αετούς για να εντοπίζουν εσάς! Για τους fans του Assassin’s Creed, όλα αυτά είναι πλεονέκτημα, αλλά ταυτόχρονα μία σουρεαλιστική εμπειρία.

 

Τα δέντρα των skills περιέχουν πολλά παρακλάδια και επιλογές, ώστε να προσαρμόσετε το gameplay στη μορφή που σας ταιριάζει καλύτερα. Έχουμε τεχνικές για επίθεση, άμυνα, stealth, επιβίωση, όπως και κάποιες ειδικές, ισχυρές ικανότητες, που μαθαίνετε όχι επενδύοντας πόντους, αλλά ολοκληρώνοντας συγκεκριμένες αποστολές. Ο εξοπλισμός σας, περιλαμβάνει κατάνα, μαχαίρι, τόξο, πανοπλία, κράνος, μάσκα, ακόμα και σέλα για το άλογο σας, ενώ διαθέτετε και κάποια slots, όπου μπορείτε να τοποθετήσετε φυλακτά για να ενισχύσετε κάθε πτυχή του gameplay. Τον εξοπλισμό σας μπορείτε να τον αναβαθμίζετε στους διάφορους τεχνίτες που βρίσκονται στους μεγάλους οικισμούς, δίνοντας τους τα απαραίτητα φυσικά υλικά, όπως ξύλο, μέταλλο, κτλ. Ένα ιδιαίτερα χρήσιμο charm, όταν το βρείτε, αναπληρώνει αυτόματα την υγεία σας εκτός μάχης, αλλάζοντας έτσι το ίδιο το παιχνίδι, αφού εξ ορισμού στο Ghost of Tsushima αυτό δεν γίνεται! Κάτι ακόμα εντυπωσιακό είναι οι μελωδίες που μαθαίνετε να παίζετε με το φλάουτο σας, και ασκούν δυναμική επιρροή στον κόσμο, αλλάζοντας τις καιρικές συνθήκες! Η μετακίνηση σας, γίνεται περπατώντας, κολυμπώντας, ή χρησιμοποιώντας το άλογο σας, που μπορείτε να καλέσετε ανά πάσα στιγμή, σφυρίζοντας του.

 

Το fast travel όχι μόνο επιτρέπεται, αλλά είναι και εξαιρετικά ευέλικτο, δίνοντας σας τη δυνατότητα να μεταφέρεστε αυτόματα και χωρίς «κόστος» σε οποιαδήποτε τοποθεσία έχετε ανακαλύψει, μεγάλη ή μικρή, εκτός βέβαια από τα εχθρικά στρατόπεδα. Το σύστημα «GPS» είναι από τα πιο ευρηματικά που έχουμε δει, καθώς δεν υπάρχει pointer στην οθόνη, αλλά ένας διακριτικός άνεμος που φυσάει προς την κατεύθυνση όπου βρίσκεται ο προορισμός σας! Στο πρώτο κομμάτι της υπόθεσης έχετε πρόσβαση μόνο στο 1/3 περίπου του συνολικού χάρτη, ο οποίος φυσικά είναι open world, όμως προχωρώντας το κύριο quest line θα ξεκλειδώσετε και τις υπόλοιπες περιοχές. Οι αποστολές σας, χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Τις κύριες αποστολές που έχουν άμεση σχέση με το σενάριο, τα δευτερεύοντα quests κατά τα οποία βοηθάτε διάφορους χαρακτήρες, και τις λεγόμενες μυθικές ιστορίες, που σας αποδίδουν μοναδικά όπλα, πανοπλίες και skills. Ολοκληρώνοντας κάθε αποστολή, εκτός από xp κερδίζετε και φήμη, την οποία θα χρειαστείτε για να καταφέρετε να στρατολογήσετε συμμάχους στον πόλεμο.

 

Γραφικά & ήχος

Η Sucker Punch, που μας έχει δώσει τις πολύ καλές σειρές Sly και Infamous, αυτή τη φορά ξεπέρασε τον εαυτό της, ξεκινώντας με το εκπληκτικό Kurosawa mode που ήδη περιγράψαμε. Τα γραφικά καταφέρνουν να είναι ένας από τους πρωταγωνιστές του παιχνιδιού, που δεν εντυπωσιάζουν μόνο με την τεχνική αρτιότητα τους, αλλά και με την κινηματογραφικού επιπέδου σκηνοθεσία. Τα πρόσωπα των χαρακτήρων στα κοντινά πλάνα των cutscenes φέρνουν το PS4 ένα βήμα πιο κοντά στον ρεαλισμό, αφήνοντας μας άφωνους ακόμα και στο κατώφλι αναμονής του PS5! Οι πλούσιες πεδιάδες με τη χαρακτηριστική πολύχρωμη ανθοφορία της Ιαπωνίας, ο έντονος ήλιος στον ορίζοντα, η εύκαμπτη βλάστηση που παρασύρεται δυναμικά τόσο από τον άνεμο όσο και από τον καλπασμό του αλόγου σας, η βροχή που «ντύνει» όλα τα textures με τα οποία έρχεται σε επαφή, φτιάχνουν έναν κόσμο τον οποίο δεν μπορείτε παρά να θέλετε να εξερευνήσετε. Η δε προοπτική στα cutscenes, με την απόσταση και την εστίαση να αλλάζουν ώστε να δημιουργήσουν τη ζητούμενη ατμόσφαιρα, δείχνει ότι έχει γίνει καλύτερη δουλειά εδώ, παρά σε πολλές ταινίες υψηλού budget!

 

Οι ήχοι των όπλων, ειδικά των σπαθιών, παράγουν έναν απολαυστικό μεταλλικό ήχο μεταξύ τους, ενώ με μεγάλη ηχητική ζωντάνια αποδίδεται και η αλληλεπίδραση του κατάνα με τις σάρκες των εχθρών. Μαγευτικοί και ζωντανοί είναι και οι ambient ήχοι του περιβάλλοντος, όπου ακούγεται ακόμα και το θρόισμα των φύλλων στον άνεμο. Όπως ίσως έχετε καταλάβει μέχρι τώρα, γενικά ο άνεμος είναι ένας ιδιαίτερα προσεγμένος μηχανισμός σε αυτό το παιχνίδι, παίζοντας σημαντικό ρόλο όχι μόνο στον ήχο, αλλά στα γραφικά, ακόμα και στο ίδιο το gameplay. Οι μελωδίες που ακούγονται είναι χαρακτηριστικές της ιαπωνικής μουσικής παράδοσης, και βοηθούν να μπείτε ακόμα περισσότερο στο κλίμα της εποχής του 13ου αιώνα. Όσο για τις φωνητικές ερμηνείες, έχουμε μία ιδιόρρυθμη περίπτωση. Αν διαβάσετε τα «κιτάπια», ίσως να μην αναγνωρίσετε κανένα όνομα, εκτός από κάποιους voice actors που βλέπουμε συχνά σε videogames. Αν όμως δείτε τις φωτογραφίες τους, θα διαπιστώσετε ότι γνωρίζετε αρκετούς από αυτούς, που έχουν εμφανιστεί σε διάφορους ρόλους, τόσο στο Hollywood όσο και στην τηλεόραση.

 

Big in Japan

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, και το καλό παιχνίδι από το πρώιμο footage. Όταν το είδα για πρώτη φορά από τα βίντεο της E3 2018, ήξερα ότι ήταν ένας τίτλος που ήθελα και έπρεπε να παίξω. Παρακολουθούσα εναγωνίως την πορεία του μέχρι την κυκλοφορία, και το τελικό αποτέλεσμα δεν απογοητεύει με κανένα τρόπο. Το Ghost of Tsushima είναι ένας από τους κορυφαίους τίτλους που μπορείτε να προσθέσετε στη συλλογή σας, και ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αποχαιρετήσουμε το PS4!

Ανάπτυξη: Sucker Punch Έκδοση: Sony Computer Entertainment Διάθεση: Sony Hellas

ΓΡΑΦΙΚΑ: 95

ΗΧΟΣ: 80

GAMEPLAY: 85

ANTOXH: 75

ΓΕΝΙΚΑ: 84

0 Comment

Post a Comment

(required)
(required - never published nor shared)