Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει εδώ και πολλά χρόνια η Google είναι, φυσικά, η παρουσία άκρως ενοχλητικών διαφημίσεων σε εφαρμογές τρίτων που ανεβαίνουν στην πλατφόρμα του Play Store. Και προσπαθώντας να δώσει μία λύση σ’ αυτό και να προστατεύσει τους χρήστες της από τέτοιες πρακτικές, προχώρησε πρόσφατα στο ban 600 apps από το κατάστημα της ως αποτέλεσμα παραβίασης πολιτικής σ’ αυτές σχετικά με τις διαφημίσεις που ενσωματώνουν.
Ο αποκλεισμός των εφαρμογών προέκυψε ως αποτέλεσμα νέων προσεγγίσεων που ακολουθούνται και είναι βασισμένες στην μηχανική μάθηση, με τη βοήθεια της οποίας η Google μπορεί πλέον να εντοπίζει πότε εμφανίζονται διαφημίσεις out-of-context. Οι νέες αυτές μέθοδοι ανίχνευσης “παραβατικών” διαφημίσεων αναπτύχθηκαν για να καταπολεμήσουν πιο αποτελεσματικά το ζήτημα της ύπαρξης ads με κακόβουλο περιεχόμενο, το οποίο “κρύβεται” από τους προγραμματιστές ώστε να μη γίνεται εύκολα αντιληπτό.
Η πολιτική της Google σχετικά με την απαγόρευση τους αφορά διαφημίσεις που εμφανίζονται στους χρήστες με μη αναμενόμενους τρόπους, ιδιαίτερα ads out-of-context, που μάλιστα κάποιες φορές δημιουργούν προβλήματα και στη λειτουργικότητα των συσκευών. Σε σχετικές δημοσιεύσεις μάλιστα στο blog της, η Google δίνει παράδειγμα που αφορά την εμφάνιση διαφημίσεων πλήρους οθόνης σε εφαρμογές ακόμη κι όταν ο χρήστης δεν τις χρησιμοποιεί, όπως π.χ. όταν επιχειρεί να πραγματοποιήσει μια τηλεφωνική κλήση ή να ξεκλειδώσει το τηλέφωνο.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία αναφέρεται στη δέσμευσή της να αναπτύσσει νέες τεχνολογίες που μπορούν να αποτρέψουν την ανάπτυξη αναδυόμενων απειλών για το mobile οικοσύστημα της.