BREAKING

0

Γιατί το controller του PlayStation διαθέτει στα buttons του τρίγωνο, κύκλο, X και τετράγωνο;

Από τα πρώτα κιόλας χρόνια του gaming, ένα αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας που προσφέρει στους gamers έχει να κάνει με τη χρήση του controller, του χειριστηρίου δηλαδή που απεικονίζει τις κινήσεις του παίκτη στην οθόνη. Και μπορεί από την εποχή του Atari να μην υπάρχουν ιδιαίτερες διαφορές ανάμεσα στα controllers και στη φύση τους, παρόλα αυτά υπήρξαν κάποια χειριστήρια τα οποία είχαν το δικό τους διακριτό χαρακτήρα. Αναμφίβολα, ένα από αυτά ήταν και το controller του πρώτου PlayStation, το οποίο ξεχωρίζει για τα χαρακτηριστικά fire buttons (τρίγωνο, κύκλος, Χ και τετράγωνο) και πίσω από τη συγκεκριμένη επιλογή υπάρχει κάποιο story και μάλιστα σε αυτό τη γοητευτική ιστορία του παρελθόντος εμπλέκεται και το όνομα της… Nintendo!

To 1983 η Nintendo έριξε στην αγορά το Nintendo Entertainment System, η οποία μπορεί να διέθετε ένα απλουστευμένο gamepad, αλλά εκεί κρυβόταν άλλωστε και όλη η «μαγεία» του. Η δε υιοθέτηση του κλασικού D-Pad στο αριστερό μέρος μαζί με τα κλασικά fire buttons στα δεξιά, κατέστησαν το χειριστήριο του NES μια άκρως αξιόλογη και εύκολα προσβάσιμη πρόταση στους φίλους του gaming εκείνης της εποχής. To D-Pad του Nintendo Entertainment System δεν άργησε να γίνει mainstream, επηρεάζοντας έντονα και σχεδιαστικά και τα επόμενα χειριστήρια που ακολούθησαν από τον ανταγωνισμό. Στις αρχές των 90s, η Nintendo κυκλοφόρησε το διάδοχο του NES, ονόματι Super Nintendo, εξελίσσοντας ακόμη περισσότερο το concept του gaming χειριστηρίου.

Η ιστορική εταιρεία όμως εκείνη την περίοδο εξέταζε την περίπτωση να εισέλθει δυναμικά και στον digital κόσμο του… CD-ROM, ζητώντας μάλιστα από τη Sony (που ήταν πρωτοπόρος εκείνη την εποχή) να αναπτύξει ένα επιπρόσθετο αξεσουάρ που θα συνδεόταν με τις κονσόλες της. Τελικά, το deal ανάμεσα στις δύο εταιρείες οδηγήθηκε σε ναυάγιο και η Nintendo προτίμησε να συνεργαστεί με την Philips. Στην CES του 1991 η Nintendo ανακοίνωσε τη συμφωνία με την Philips προς έκπληξη της Sony, η οποία δεν γνώριζε το παραμικρό. Έκτοτε οι σχέσεις ανάμεσα στις δύο εταιρείες δεν ήταν και οι καλύτερες, αν και το εν λόγω συμβάν έγινε η αιτία που ώθησε τη Sony να ρίξει στην κυκλοφορία το πρώτο PlayStation αλλάζοντας για πάντα το ρου της ιστορίας του gaming.

Οι «κακές γλώσσες» λοιπόν θεωρούν ότι η Sony κατά κάποιο τρόπο «εμπνεύστηκε» το design του δικού της χειριστηρίου από το πετυχημένο game της Nintendo: Super Mario World. Στο εν λόγω εμβληματικό τίτλο, υπήρχε ένα εχθρός ονόματι Magikoopa ή Kamek, ο οποίος όταν έκανε επίθεση στον Mario συνήθιζε να εκτοξεύει διάφορα… «μαγικά». Πως ήταν αυτά τα μαγικά; Μα φυσικά είχαν το σχήμα ενός τριγώνου, κύκλου και τετραγώνου αλλά και ενός σχήματος που έμοιαζε με… X. Αυτά λέει ο… «μύθος», όμως η πραγματικότητα είναι μάλλον τελείως διαφορετική, καθώς την απάντηση για τα σχήματα στα buttons του PS controller μας τη δίνει ο υπεύθυνος σχεδιασμού της Sony, Teiyu Goto, ο οποίος σχεδίασε το πρώτο χεριστήριο της κονσόλας της Sony. Σύμφωνα με τον Goto, τόσο τα χρώματα όσο και τα σχήματα δεν ήταν καθόλου τυχαία, καθώς η λογική πίσω από το σχεδιασμό τους ήταν να διαφοροποιηθεί η Sony από τις υπόλοιπες εταιρείες που εκείνη την εποχή χρησιμοποιούσαν απλά γράμματα στα buttons των χειριστηρίων. Πρόθεση της Sony ήταν να δημιουργηθεί κάτι που θα ήταν απλό για να μπορούν να το θυμούνται οι gamers, για αυτό και προτιμήθηκε ο συνδυασμός εικονιδίων και συμβόλων. Τα 4 χαρακτηριστικά σχήματα έχει το κάθε ένα από αυτά και από ένα συγκεκριμένο νόημα… Για παράδειγμα, το τρίγωνο αφορά στην «κατεύθυνση», ενώ το τετράγωνο παίζει το ρόλο του χαρτιού (αντικατοπτρίζοντας ουσιαστικά ένα κομμάτι χαρτί), ενώ ο κύκλος και το Χ αντιπροσωπεύουν το «ναι» ή το «όχι» σε μια απόφαση (για αυτό και το χρώμα είναι κόκκινο και μπλε αντίστοιχα).

Όποια και εάν εκδοχή σας φαίνεται καλύτερη, η αλήθεια είναι ότι το χειριστήριο του PlayStation άφησε το δικό του στίγμα στην ιστορία του gaming, αποτελώντας ένα "σύμβολο"…

0 Comment

Post a Comment

(required)
(required - never published nor shared)