BREAKING

Γιατί το Facebook είναι μία κακή επένδυση

Είχε γίνει τεράστιος θόρυβος όσο όλοι περίμεναν την διαπραγμάτευση της μετοχής του Facebook στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Κακά τα ψέματα, το κοινωνικό δίκτυο είναι το πιο «δυνατό» brandname αυτή τη στιγμή, ανάμεσα στους πολίτες του κόσμου. Είναι όμως και στον κόσμο των επενδυτών;

Απ’ ότι φαίνεται όχι, καθώς, όσο κι αν η νεοσύστατη εταιρεία πια του Mark Zuckerberg κατόρθωσε να φτάσει τους στόχους της στην κερδοφορία, ανακοινώνοντας έσοδα 1,18 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2012, η μετοχή του με το ζόρι πιάνει τα 25 δολάρια στο χρηματιστήριο. Γιατί όμως;

Ας κάνουμε ένα διαχωρισμό. Είναι άλλο πράγμα οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου και άλλο πράγμα οι άνθρωποι που επενδύουν σε αυτό. Δύο διαφορετικοί κόσμοι. Οι χρήστες δράττουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν μία δημοφιλή δωρεάν υπηρεσία που τους κάνει χαρούμενους. Οι επενδυτές, θέλουν όλη αυτή την επισκεψιμότητα να την δουν να μεταμορφώνεται σε χρήμα. Με κάποιο τρόπο.

Οι επενδυτές, λοιπόν, θα είναι χαρούμενοι αν όλοι όσοι επισκέπτονται το κοινωνικό δίκτυο, θα μπορούσαν να πληρώνουν γι αυτό και να το έκαναν χαρούμενα. Το ότι δεν θα χρησιμοποιούσαν τόσοι άνθρωποι την υπηρεσία δεν το σκέφτονται. Φτάνει να πληρώνουν. Οι διαφορές ανάμεσα στις δύο φυλές, αυτές των χρηστών και αυτές των επενδυτών, είναι τόσο έντονες που λίαν συντόμως αναμένεται να συγκρουστούν. Ήδη θεωρείται ότι το Facebook έχει φτάσει στο απόγειό του ως κοινωνικό δίκτυο και για πρώτη φορά, ο αριθμός των χρηστών του δεν έχει αυξητική τάση. Αν μέσα και στο επόμενο τρίμηνο οι επενδυτές δεν δουν κάποια εντυπωσιακή κεφαλαιοποίηση της επισκεψιμότητας, θα αρχίσουν να το αγνοούν. Κι αν αρχίσουν οι επενδυτές να αγνοούν το Facebook, θα αρχίσει να το αγνοεί και ο τύπος.

Οπότε… θα αρχίσουν να το αγνοούν και οι χρήστες γιατί δεν θα αισθάνονται ότι ασχολούνται με κάτι τόσο δημοφιλές. Αντιθέτως, το Google plus ξεκίνησε πολύ διακριτικά και έχοντας την υποστήριξη των υπολοίπων προϊόντων της Google, συνεχίζει αργά, αθόρυβα και δυναμικά να αυξάνει την δημοτικότητά του, χωρίς το άγχος των οικονομικών αποτελεσμάτων. Έχει τόσες δραστηριότητες η Google που τα συνολικά της έσοδα κάθε τρίμηνο, κάνουν τους επενδυτές χαρούμενους, ούτως ή άλλως. Το Facebook δεν έχει αυτή την ευχέρεια. Τι θα απογίνει λοιπόν;

Πηγή: The Next Web

Ακολουθήστε το digitallife.gr στο Google News

0 Comment