BREAKING

2

H Google κάνει την αναζήτηση ακόμα πιο έξυπνη!

Σήμερα η Google δίνει στην δημοσιότητα ένα από τα πιο φιλόδοξα updates στην ιστορία της αναζήτησης έως τώρα. Όσοι χρησιμοποιείτε την αναζήτηση στα Αγγλικά, θα δείτε σε λίγες μέρες μεγάλα πεδία στο δεξί μέρος της οθόνης σας με επιπρόσθετα στοιχεία για το αντικείμενο της αναζήτησής σας. Τα πεδία αυτά προέρχονται από το νέο σύστημα της Google που το ονομάζει «Knowledge Graph» και θα έχουν δύο βασικές λειτουργίες. Η μία θα είναι να βλέπετε πρόσθετες πληροφορίες για το αντικείμενο της αναζήτησής σας, όπως βιογραφικά στοιχεία στην περίπτωση που αναζητάτε κάποια διάσημη προσωπικότητα, ή πρόσθετες πληροφορίες για ένα βιβλίο ή ένα κτίριο. Η δεύτερη θα είναι να σας παρέχει μία λίστα με σχετικά θέματα. Έτσι, αν παραδείγματος χάρην ψάχνετε την λέξη «Βασιλιάδες», (όταν αυτό θα εφαρμοστεί στα Ελληνικά), η Google θα σας δίνει την δυνατότητα να την ενημερώσετε ότι ψάχνετε για το τηλεοπτικό σίριαλ του Mega και όχι για την πρώην βασιλική οικογένεια της Ελλάδας, καθώς θα σας δίνει σχετικά αποτελέσματα.

Πώς γίνεται αυτό; Πολύ απλά η Google ξεκινά αυτό για το οποίο σας είχαμε γράψει παλαιότερα. Την σημασιολογική αναζήτηση, αν και τα στελέχη της δεν χρησιμοποιούν αυτή τη λέξη. Η Google, σταματά να αντιλαμβάνεται απλά τους χαρακτήρες που πληκτρολογούμε στο πεδίο αναζήτησης και μέσω της τεχνολογίας της να αντιλαμβάνεται το νόημα αυτών που γράφουμε. Πίσω από αυτή την «κατανόηση» έχει φροντίσει να δημιουργήσει μία τεράστια βάση δεδομένων από 500 εκατομμύρια πρόσωπα, μέρη και πράγματα. Σε αυτό βοήθησε βέβαια και η εξαγορά του Freebase. Η βάση δεδομένων αυτή, διασυνδέει αυτά τα 500 εκατομμύρια στοιχεία με περισσότερες από 3,5 δισεκατομμύρια συνδέσεις. Έτσι λοιπόν θα μπορεί να μας παρουσιάζει στην οθόνη μας ένα σύνολο από πληροφορίες για ότι αναζητήσαμε.

Όταν η αναζήτηση γίνεται γνώση.

Το Knowledge Graph ουσιαστικά σταματά να αντιλαμβάνεται την αναζήτησή σας ως «λέξεις» και να την αντιμετωπίζει ως αντικείμενο. Έτσι, όπως θα δείτε και στο αρκετά διαφωτιστικό βίντεο που έδωσε στην δημοσιότητα η Google, αν αναζητήσετε το όνομα ενός ζωγράφου της Αναγέννησης, όπως τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι για παράδειγμα, στο πεδίο δεξία που θα εμφανιστεί, θα δείτε αρχικά κάποια βασικά στοιχεία γι αυτόν, όπως το πότε γεννήθηκε, πότε πέθανε, πού έχει ενταφιαστεί, αλλά και κάποια από τα πλέον διάσημα έργα του. Επειδή όμως δυνητικά μπορεί να ψάχνετε για τους ζωγράφους της Αναγέννησης και ο Ντα Βίντσι ήταν ο μόνος που γνωρίζατε, κάτω από τις βασικές πληροφορίες αυτές, θα εμφανιστούν και άλλοι ζωγράφοι της περιόδου αυτής, οπότε θα μπορέσετε να μάθετε γι αυτούς.

Τα στοιχεία αυτά που δίνει η Google τα λαμβάνει από γνωστούς και ενημερωμένους ιστότοπους, όπως τη Wikipedia για παράδειγμα, ή το CIA World Factbook, αλλά και όλο το περιεχόμενο στο Internet που «σκανάρει» ο αλγόριθμός της. H τεράστια αλλαγή που συμβαίνει στην αναζήτηση είναι πως η Google βρίσκει πια τον τρόπο να οργανώνει αυτές τις σκόρπιες πληροφορίες και να τις συνδέει μεταξύ τους.

Αυτό σημαίνει πως η Google θα «κλέβει» επισκεψιμότητα από τους ιστότοπους; Ως ένα βαθμό ναι. Φανταστείτε πως, αν δεν ψάχνετε κάτι πάρα πολύ εξειδικευμένο (και μέχρι να ολοκληρωθεί το database της Google) η πρώτη πληροφορία που θα λαμβάνετε από αυτή την νέα αναζήτηση, κατά πάσα πιθανότητα θα εμφανίζεται ήδη στην οθόνη σας. Θα χρειάζεστε να μπείτε σε ένα ιστότοπο μόνο αν ψάχνετε εξειδικευμένη πληροφόρηση για το αντικείμενο της αναζήτησής σας, ή περισσότερες λεπτομέρειες γι αυτό. Να όμως το κίνητρο για τους ιστότοπους, να σταματούν να είναι αποθηκευτικοί χώροι πληροφοριών για να εμφανίζονται στο πεδίο της αναζήτησης επειδή χρησιμοποιούν λέξεις κλειδιά και να παράγουν πιο πρωτότυπο και ενημερωτικό περιεχόμενο.

Δείτε το βίντεο και πείτε μας αν συμφωνείτε πως αυτή είναι η μεγαλύτερη αλλαγή στην αναζήτηση που έχουμε δει έως τώρα.

Πηγές: Google, Mashable, CNet, Tech Crunch

2 Comments

  • nik nik
    18 Μαΐου 2012 at 20:03

    polu mprosta!!!

  • th thessaloniki
    17 Μαΐου 2012 at 10:53

    mprabo stin google pali egrapse….. auta einai:)