BREAKING

0

GPU εναντίον Voxels


Αφορμή για το θέμα αυτό στάθηκε η ανακοίνωση του Αυστραλού Bruce Dell, ο οποίος δήλωσε ότι ανέπτυξε μία μέθοδο υλοποίησης γραφικών. Η νέα αυτή μηχανή γραφικών, ονόματι Unlimited Detail, δεν απαιτεί την ύπαρξη ισχυρής κάρτας, καθώς η επεξεργασία γίνεται αποκλειστικά από τη CPU. Βασίζεται στην τεχνολογία των voxels (volumetric pixels), τα οποία είναι τρισδιάστατα, διανυσματικά pixels. Αυτό σημαίνει ότι η προσαρμογή των διαστάσεων τους γίνεται πιο εύκολα και πιο γρήγορα, και κατά συνέπεια το zoom in/out σε τρισδιάστατα μοντέλα είναι πιο ομαλό.

Η τεχνολογία των voxels δεν είναι νέα. Μάλιστα το 1999 είχε κυκλοφορήσει το παιχνίδι Outcast, βασισμένο σε αυτή την τεχνολογία. Την ανακοίνωση αυτή έσπευσε να σχολιάσει η nVIDIA, ένας από τους δύο εναπομείναντες παίκτες στην αγορά των consumer 3D graphics. Η «άλλη πλευρά» λοιπόν ισχυρίζεται ότι υπάρχουν διάφορα τεχνικά προβλήματα, ότι το αποτέλεσμα δεν είναι αρκετά ρεαλιστικό και ότι η διαδικασία απαιτεί πολλή μνήμη. Φυσικά η nVIDIA παρέλειψε να πει ότι αν δεν υπάρχει πλέον ανάγκη για ισχυρές κάρτες γραφικών, η εταιρεία θα χάσει τη δουλειά της. Το 1998, όταν η nVIDIA πρωτοεμφανίστηκε, με τη διάθεση του chipset Riva 128, είχε δεχθεί μηνύσεις από την S3, τη Rambus, τη 3DFX, ακόμα και από τη γνωστή Silicon Graphics, για παράνομη χρήση πατεντών. Η 3DFX είχε αναπτύξει ουσιαστικά το πρώτο GPU, ονόματι Voodoo, που αρχικά δεν κυκλοφορούσε ως αυτόνομη κάρτα γραφικών, αλλά ως συμπληρωματική κάρτα PCI. Μαζί με το Voodoo είχε αναπτύξει και την πλατφόρμα Glide, ως αντίπαλο δέος για τα OpenGL και DirectX. Το Glide απαιτούσε λιγότερους πόρους από τα τελευταία, ενώ το οπτικό αποτέλεσμα ήταν πραγματικά εντυπωσιακό, όπως φάνηκε άλλωστε από την εφαρμογή του στο πρώτο παιχνίδι Unreal, τότε. Η εν λόγω τεχνολογία εγκαταλείφθηκε όμως όταν έκλεισε η 3DFX, και έτσι παρέμεινε το DirectX (της Microsoft) ως κυρίαρχο πρότυπο γραφικών. Βεβαίως δεν προσπαθούμε να δαιμονοποιήσουμε την nVIDIA. Κάτι τέτοιο άλλωστε θα ήταν υποκριτικό αφού ο γράφων έχει ήδη προϋπολογίσει την αγορά μίας κάρτας γραφικών nVIDIA GTX480, με κόστος άνω των 500 ευρώ. Απλώς σκεφτόμαστε ότι μαζί με την απαρίθμηση των προβλημάτων, η nVIDIA θα μπορούσε (σε έναν ιδανικό κόσμο) να προτείνει και λύσεις σε αυτά, με τη βοήθεια της πολυετούς πείρας της στο χώρο.

0 Comment