BREAKING

0

H ΕΕ πλήρωσε έρευνα που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πειρατεία δεν είναι επιβλαβής και ...έκρυψε τα ευρήματα

Μια έρευνα για την πειρατεία που είχε στη διάθεσή της η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2013 παρέμεινε κρυμμένη για χρόνια, πιθανότατα επειδή δε ...βρέθηκαν σ' αυτή στατιστικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η πειρατεία επηρεάζει τις νόμιμες αγορές.

piracy-report-ee

Η έρευνα "Estimating displacement rates of copyrighted content in the EU" έχει τώρα δημοσιευτεί online στο GitHub.

Η έρευνα σχεδιάστηκε για να απαντήσει στις ακόλουθες δύο ερωτήσεις:

- Πώς επηρεάζουν οι παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων στο Διαδίκτυο τις πωλήσεις περιεχομένου που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα;
- Πόσο διατίθενται να πληρώσουν οι online παραβάτες για πνευματικά δικαιώματα;

Η μελέτη αναφέρεται σε τέσσερις τύπους περιεχομένου: μουσική, οπτικοακουστικό υλικό, βιβλία και παιχνίδια. Πραγματοποιήθηκε σε πολίτες της ΕΕ από τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Πολωνία και τη Σουηδία που διαθέτουν κοινωνικο-πολιτιστικά χαρακτηριστικά της “ΕΕ στο σύνολό της”. Περίπου 5.000 άτομα συμμετείχαν σε συνεντεύξεις σε κάθε μία από τις επιλεγμένες χώρες.

Τα αποτελέσματα

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι περισσότεροι από τους μισούς ενήλικες στην ΕΕ (51%) και σχεδόν τα τρία τέταρτα των ανηλίκων (72%) είτε “κατέβασαν παράνομα είτε πραγματοποίησαν streaming κάθε μορφής περιεχομένου”. Τα ποσοστά πειρατείας είναι υψηλότερα στην Πολωνία και την Ισπανία.

Τα αποτελέσματα δε δείχνουν “αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία για την πρόκληση εκτόπισης των πωλήσεων που οφείλονται σε στις παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων στο Διαδίκτυο”.

Η μόνη εξαίρεση ίσως είναι στις πιο πρόσφατες κορυφαίες ταινίες, σύμφωνα με τους ερευνητές, που εκτιμούν ότι η εκτιμώμενη απώλεια φτάνει το 5% του τρέχοντος όγκου πωλήσεων.

Για τα παιχνίδια, οι έρευνες διαπίστωσαν ότι η πειρατεία είχε θετική επίδραση στις πωλήσεις των παιχνιδιών..

Η τιμή φυσικά είναι ένας βασικός παράγοντας.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ρωτήθηκαν για το αν είναι “πρόθυμοι να πληρώσουν” για δημιουργικό περιεχόμενο στο οποίο είχαν πρόσβαση παράνομα.

Για τις ταινίες και τις τηλεοπτικές εκπομπές, το 80% ανέφερε ότι τα τρέχοντα επίπεδα τιμών είναι πολύ υψηλά, ενώ για τα βιβλία, τη μουσική και τα παιχνίδια διαπιστώθηκε “προθυμία πληρωμής.”

0 Comment