Ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι το θέμα της αυτονομίας. Δηλαδή, το πόση απόσταση μπορούν να διανύσουν πριν η μπαταρία τους χρειαστεί φόρτιση.
Μέχρι στιγμής, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων δεν έχουν καταφέρει να απαντήσουν με ευκρίνεια για την αυτονομία των μπαταριών των οχημάτων τους. Τα οχήματα που κυκλοφορούν είναι κατά κύριο λόγο υβριδικά, καθώς δεν μπορούν να εξασφαλίσουν απρόσκοπτη λειτουργία χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρισμό, με εξαίρεση τα Tesla, τα οποία είναι τα μόνα αυτοκίνητα που λειτουργούν αποκλειστικά με ηλεκτρισμό και η μπαταρία που χρησιμοποιούν έχει αυτονομία περί τα 200 μίλια ανά φόρτιση.
Ο στόχος για την IBM είναι να κατασκευάσει την μπαταρία εκείνη που θα χρησιμοποιεί τον αέρα και θα έχει αυτονομία 800 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση. Οι μπαταρίες «Λιθίου – Αέρα» απορροφούν οξυγόνο από την ατμόσφαιρα, το διοχετεύουν μέσα στις καθόδους άνθρακα, στις οποίες αποθηκεύεται και αλληλεπιδρά με τα ιόντα λιθίου και τα ηλεκτρόνια για να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια.
Το πόνημα από πλευράς της IBM γίνεται με την συνεργασία των κολοσσών Asahi Kasei και Central Glass, προκειμένου να μην μείνει στο στάδιο του εγχειρήματος, αλλά να προχωρήσει σε μαζική παραγωγή. Είναι η λύση στο μόνο πρόβλημα που δεν έχουν καταφέρει να λύσουν οι κατασκευαστές προκειμένου να υιοθετήσουμε όλοι ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δείτε το βίντεο που διέθεσε η IBM. Ελπίζουμε η μπαταρία αυτή να βγει στην παραγωγή νωρίτερα από το 2030.
Πηγή: Engadget