BREAKING

0

I AM A Street Sports Photographer

Θέλοντας να αποτελέσει τον εμπνευστή μιας γενιάς νέων επίδοξων φωτογράφων, η Nikon προσκάλεσε τρεις επαγγελματίες φωτογράφους από όλη την Ευρώπη για να δώσουν τις συμβουλές τους σχετικά με τη φωτογράφιση ορισμένων από τα πιο μοντέρνα αθλήματα δρόμου: το skateboard, το ποδόσφαιρο freestyle και το parkour. Με εργαλεία τη φωτογραφική μηχανή DSLR Nikon D5200 και τους φακούς NIKKOR, κάθε επαγγελματίας φωτογράφος μοιράζεται τις γνώσεις του σχετικά με τους τρόπους φωτογράφισης του αθλήματος δρόμου που έχει επιλέξει να φωτογραφίσει, καθιστώντας τις προσιτές σε όποιον έχει φωτογραφική φλέβα. Η φύση των αθλημάτων δρόμου που εκτοξεύουν την αδρεναλίνη στα ύψη τα καθιστά ιδανικά για τους επίδοξους φωτογράφους που είναι δημιουργικοί με το αντικείμενό τους, ανεξάρτητα από την εμπειρία ή τον εξοπλισμό που διαθέτουν.

Parkour

ClaudiuVoicupose2 (Large)

Ο Claudiu Voicu, 26 ετών, που κατάγεται από το Βουκουρέστι, είναι επαγγελματίας φωτογράφος και εικονολήπτης των αθλημάτων δρόμου.  Πρώην αθλητής parkour ο ίδιος, καλλιέργησε το κινηματογραφικό του ταλέντο αποτυπώνοντας σε video τους συναθλητές του στο parkour, πριν τον κερδίσει τελικά η φωτογραφία. Από τους σημαντικότερους συντελεστές του κινήματος free-running στην Ευρώπη, ο Claudiu ασχολείται με το parkour για περισσότερο από μια δεκαετία και επαγγελματικά με τη φωτογράφιση τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Στα εφηβικά του χρόνια, στο χώρο όπου συνήθιζε να παίζει χόκεϊ δρόμου είχε γίνει ανάπλαση. Μη ξέροντας τι να κάνει στον ελεύθερο χρόνο του, μαζί με τους φίλους του ανακάλυψαν ότι θα μπορούσαν να πηδάνε ανάμεσα στις τσιμεντένιες κατασκευές των σπιτιών τους κι έτσι, το άθλημα που εφηύραν οι ίδιοι έγινε το παιχνίδι τους. Με απλά λόγια, ανακάλυψαν το «free running», μια μείξη των extreme sport και των πολεμικών τεχνών, που έγινε δημοφιλές στην Ευρώπη στα τέλη της δεκαετίας του '90.

Έχοντας εμπειρία στην εικονοληψία, ο Claudiu χρησιμοποιεί τη Nikon D5200, η οποία του προσφέρει την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην επεξεργασία φωτογραφιών υψηλής ανάλυσης και την αποτύπωση κίνησης HD. Έτοιμος να αναρριχηθεί ακόμα και στην πιο δύσκολη αρχιτεκτονική κατασκευή για να αποτυπώσει μια εικόνα, ως αθλητής, αποτελεί το τέλειο συμπλήρωμα για τα περισσότερα θέματα που τραβάει. Τα πιο αντιπροσωπευτικά του video προέκυψαν από τις λήψεις με τον κορυφαίο free-runner, Sam Parham, κατά τις οποίες συχνά χρησιμοποιούσε την πτυσσόμενη οθόνη της D5200 για να καδράρει τις εικόνες που έπρεπε να ληφθούν από δύσκολες γωνίες. Αυτό του επέτρεπε να συνθέτει δημιουργικές λήψεις που δεν θα ήταν εφικτές μόνο με το σκόπευτρο.

ClaudiuVoicusomersault1 (Large)

Στυλιστικά, ο Claudiu προτιμά να δίνει έμφαση στα χρώματα και να αποτυπώνει την αδρεναλίνη στις λήψεις του. «Οραματίζομαι τις κινήσεις στον ίδιο το χώρο», εξηγεί. Επιλέγει να συνεργάζεται στενά με τα θέματά του, δίνοντας το έναυσμα, όπως ο σκηνοθέτης, που θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας συναρπαστικής διαδοχής αλμάτων. Για να διαχωρίσει το θέμα από το φόντο –και τα δύο εξίσου σημαντικά στη φωτογράφιση του parkour– ο Claudiu επιλέγει να δημιουργήσει αντίθεση ανάμεσα στα ενίοτε ουδέτερα, γήινα χρώματα των κατεστραμμένων κτιρίων με τα έντονα χρώματα στα ρούχα των πρωταγωνιστών του. Από οπτικής πλευράς, συνδυάζοντας ένα έντονο κόκκινο φανελάκι με έντονα κόκκινα παπούτσια, τα άλματα front flip, footwork και οι τεχνικές του σώματος μπορούν πραγματικά να ξεχωρίζουν με φόντο τους γκρίζους τοίχους.

Ο Claudiu εξηγεί: «Οι δοκιμές και τα λάθη καθιστούν τη φωτογράφιση του parkour εφικτή για τον καθένα. Οι αθλητές εκφράζονται ελεύθερα κι αυτό αντανακλάται στον τρόπο με τον οποίο φωτογραφίζεται το free-running. Η σημασία του ίδιου του parkour είναι η αυτοβελτίωση, η υπέρβαση των ορίων του εφικτού και, όπως σε κάθε άθλημα, αυτό εμπεριέχει κάποια στοιχεία κινδύνου. Για να αποτυπωθεί όλο αυτό, χρησιμοποιώ ευρυγώνιο φακό με σκοπό να δώσω έμφαση στο θέαμα που ξετυλίγεται μπροστά μου. Εάν υπάρχει κάποιος γκρεμός ή ένα μεγάλο κενό το οποίο πρόκειται να υπερπηδήσει ο free-runner, η αποτύπωσή του στο κάδρο μπορεί να προσθέσει στη φωτογραφία συναισθηματικό περιεχόμενο, κι αυτό να εκφραστεί μέσα από την αδρεναλίνη».

Οι συμβουλές του Claudiu Voicu για τη φωτογράφιση του parkour:

  • Κάντε πολλές λήψεις: έχετε μαζί σας μια μεγάλη κάρτα SD για να φωτογραφίσετε πρωτογενές υλικό που θα μπορείτε να επεξεργαστείτε αργότερα και επενδύστε σε ευρυγώνιους φακούς
  • Επιλέξτε συναρπαστικά μέρη: το αστικό τοπίο αποτελεί τον δικό σας δρόμο μετ΄εμποδίων. Ο οραματισμός της τοποθεσίας πριν από τη λήψη είναι πολύ σημαντικός
  • Φωτογραφίστε χρωματιστά ρούχα: σκεφτείτε δημιουργικά όταν πρόκειται για την ένδυση των θεμάτων σας. Κάντε τους να ξεχωρίζουν από τον χώρο που τους περιβάλλει

Ποδόσφαιρο freestyle

OllyBurn_1306_Nikon_0376 (Large)

Ο Olly Burn, 29 ετών, είναι επαγγελματίας φωτορεπόρτερ και φωτογράφος αθλημάτων από το Λονδίνο. Από τότε που έπιασε στα χέρια του την πρώτη φωτογραφική μηχανή DSLR στο πανεπιστήμιο – μια Nikon D70 – ο Olly ακολούθησε το πάθος του φωτογραφίζοντας τον εξωτερικό χώρο που τον περιβάλλει και έκανε πυρήνα της ψηφιακής του δουλειάς την αρμονική του σχέση με τους ανθρώπους.

Ο Olly δεν έχει τίποτα το «στημένο». Στον δικό του κόσμο, η επικοινωνία και ο αυθορμητισμός είναι τα στοιχεία που εξάπτουν την περιέργεια και δημιουργούν την έκπληξη κινητοποιώντας τον να πατήσει το κουμπί. Ο ίδιος σχολιάζει: «Η φιλοσοφία μου είναι να φωτογραφίζω όσο το δυνατόν περισσότερο και όσο το δυνατόν συχνότερα, να πειραματίζομαι με το φως και να δίνω σημασία σε οτιδήποτε με εμπνέει: από video έως περιοδικά και από συναισθήματα έως εκφράσεις».

Ως φωτογράφος με αντίληψη, ο Olly έλκεται από τη δημιουργικότητα και τη ρευστότητα που χαρακτηρίζει το ποδόσφαιρο freestyle. Αποκρινόμενος άμεσα σε οποιαδήποτε κατάσταση και ταχύτατος στις κινήσεις του, προτιμά να ρυθμίζει την DSLR στην αυτόματη εστίαση και να αφήνει τη δράση που ξετυλίγεται μπροστά του να συνθέσει από μόνη της μια φωτογραφία. Σε συνθήκες άμεσου ηλιακού φωτός μιας φωτογράφισης με τον επαγγελματία freestyler ποδοσφαίρου, Abbas Farid, ο Olly χαμήλωσε όσο περισσότερο γίνεται το ISO στη Nikon D5200, επέλεξε ρηχό βάθος πεδίου και ευρύ διάφραγμα και παρατηρούσε στενά και αδιάλειπτα την ταχύτητα του κλείστρου. Χρησιμοποιώντας την αυτόματη εστίαση 39 σημείων της D5200 μπόρεσε να ακολουθήσει τις εκπληκτικές δεξιότητες των ποδιών και τις περιστροφές της μπάλας, με το σκόπευτρο πάντα έτοιμο να αποτυπώσει ακόμη και την πιο απρόβλεπτη κίνηση του αθλητή.OllyBurn_1306_Nikon_0628 (Large)

Όσον αφορά τη Nikon D5200, ο Olly σχολιάζει: «Το να πιστεύετε ότι, όσο καλύτερη είναι η φωτογραφική μηχανή που χρησιμοποιείτε τόσο καλύτερος φωτογράφος θα γίνετε, είναι μια πλάνη. Πολλές επαγγελματικές λειτουργίες τελευταίας τεχνολογίας υπάρχουν πλέον και σε μικρότερες φωτογραφικές. Η αυτόματη εστίαση της D5200 αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα».

Οι πλούσιες και ζωντανές φωτογραφίες των ποδοσφαιρικών τρικ τύπου rainbow kick και των συναρπαστικών δεξιοτήτων στη χρήση της μπάλας με φόντο τα πολύχρωμα σκηνικά του δρόμου καθιστούν το ποδόσφαιρο freestyle ένα από τα πιο δύσκολα αθλήματα δρόμου για καλή φωτογράφιση. Για να πυροδοτήσει τη φαντασία και να εξάψει την περιέργεια στις φωτογραφίες του, ο Olly επιλέγει να φωτογραφίσει απευθείας στο φως του ήλιου και να χρησιμοποιήσει τα μουντά χρώματα της τοπικής αρχιτεκτονικής για να βάλει τη στυλιστική του υπογραφή και να δώσει λάμψη.

Οι συμβουλές του Olly Burn για τη φωτογράφιση ποδοσφαίρου freestyle:

  • Να είστε προσεκτικοί: φωτογραφίστε σταθερά ώστε να μη χάνετε τα απρόσμενα τρικ
  • Μην είστε φειδωλοί: φωτογραφίστε περισσότερο από όσο χρειάζεστε. Με την ψηφιακή αποθήκευση στην DSLR, δεν υπάρχει λόγος για οικονομία
  • Αγκαλιάστε τον περιβάλλοντα χώρο: το ποδόσφαιρο freestyle μπορεί να παιχτεί σχεδόν οπουδήποτε. Εντάξτε στο κάδρο σας το φόντο και τον καιρό

Skateboard

Tom Van Shelven, Skateboarding, 4th shot FINAL (Large)

Ο επαγγελματίας φωτογράφος αγγλοδανικής καταγωγής, Tom Van Schelven, 28 ετών, φωτογραφίζει τα αθλήματα δρόμου τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Έχει μεγάλη διαίσθηση με τη φωτογραφία, την οποία ο ίδιος δικαιολογεί ως εξής: «εάν έχεις μαζί σου πάντοτε τη φωτογραφική σου μηχανή, το ένστικτό σου θα κατευθύνει το φακό». Απόλυτα αφοσιωμένος και εκπληκτικά τολμηρός, νιώθει οικεία όταν βρίσκεται ανάμεσα στις τσιμεντένιες κοιλάδες και τα ηλιόλουστα skatepark.

Από τότε που ασχολήθηκε με το θέμα επαγγελματικά, ο Tom ταξιδεύει στον κόσμο και ζει τη ζωή μέσα από το σκόπευτρο. Οπαδός των αθλημάτων δρόμου ο ίδιος, έκανε την πρώτη φωτογράφιση skateboard όταν εργαζόταν ως βοηθός φωτογράφου, και συνειδητοποίησε ότι η ποικιλία των φωτογραφικών συνθέσεων του skateboard θα μπορούσε να υλοποιήσει τη δημιουργία του προσωπικού του portfolio. Τα flip, τα grab, τα grind και το airtime απαιτούν εξαιρετικά γρήγορες ταχύτητες κλείστρου και το γραφιστικό στιλ των φωτογραφιών του Tom εκφράζεται μέσα από το σκληρό φως και την ομαλή κίνηση που αναζητά όταν απομονώνει τα θέματα και εξαλείφει οτιδήποτε από τη σκηνή που θα αποσυντόνιζε το βασικό θέμα.

Πρόθυμος να κατευθύνει αλλά εξίσου πρόθυμος να λάβει τις συμβουλές των skater, η δημιουργικότητά του δεν στερεύει όταν αποτυπώνει τις τέλειες στιγμές με χειροκίνητες ρυθμίσεις. Για τη φωτογράφιση του επαγγελματία skater Jak Tonge ξέφυγε από τα συνηθισμένα και ανέβηκε πάνω σε μια σκάλα στην άκρη μιας ράμπας quarter pipe και μπουσούλησε μέσα σε ένα κοίλωμα γεμάτο με graffiti προκειμένου να πειραματιστεί με νέες γωνίες.Tom Van ShelvenDSC_0177 (Large)

Ο ίδιος σχολιάζει: «Για μένα, η ανάλυση 24,1 megapixel της Nikon D5200 προσφέρει αρκετά υψηλό αριθμό pixel για να κάνεις ευρυγώνιες λήψεις από παράτολμες πλεονεκτικές θέσεις και να τις κροπάρεις στη συνέχεια χωρίς να χάνεις καθόλου την ποιότητα. Μου αρέσει πολύ να φωτογραφίζω έτσι το skateboard και θα παρατηρήσετε ότι το κάνω συχνά στη δουλειά μου. Ο φακός που έχω επιλέξει είναι ο NIKKOR 24mm-70mm f/2.8 επειδή προσφέρει την απαραίτητη ευελιξία βοηθώντας με να ακολουθώ τις απότομες κινήσεις του skater».

Οι συμβουλές του Tom van Schelven για τη φωτογράφιση του skateboard:

  • Φροντίστε να γνωρίσετε το θέμα σας: για να αποτυπώσετε πραγματικά εντυπωσιακές σκηνές, μελετήστε τη γλώσσα του σώματος του skater για να προβλέπετε τις κινήσεις του
  • Να σκέφτεστε το φως: οι σκιές και οι αντανακλάσεις στις επιφάνειες μπορούν να βελτιώσουν τις φωτογραφίες σας εάν το κάνετε πολύ προσεκτικά
  • Να επιδιώκετε την απλότητα: αναζητήστε ευκρινείς, καθαρές αντιθέσεις και μινιμαλιστικό περιεχόμενο

0 Comment