BREAKING

0

Οι δήμαρχοι 4 πρωτευουσών (ανάμεσά τους η Αθήνα) θέλουν να απαγορεύσουν τους πετρελαιοκινητήρες μέχρι το 2025

Είναι γεγονός πως ακόμη και πριν από το σκάνδαλο Dieselgate της VW, τα αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες δεν ήταν τόσο δημοφιλή στις ΗΠΑ. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει στην Ευρώπη, που οχήματα με κινητήρα πετρελαίου βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών για αρκετές δεκαετίες. Με τις ανησυχίες να έχουν κορυφωθεί το τελευταίο διάστημα αναφορικά με τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και, με νωπές ακόμα τις μνήμες από την υπόθεση της VW, φαίνεται ότι κάτι τέτοιο σύντομα θα αλλάξει.

petreleokinitires

Οι δήμαρχοι των Αθηνών, της Μαδρίτης, της πόλης του Μεξικού και του Παρισιού εξετάζουν την προώθηση της απαραίτητης νομοθεσίας που θα απαγορεύσει όλα τα οχήματα με πετρελαιοκινητήρες και τα φορτηγά μέχρι το 2025. Ακόμα και στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχει προσπάθεια να πεισθεί ο δήμαρχος του Λονδίνου να ταχθεί υπέρ αυτής της τροπολογίας. Οι δήμαρχοι συμφωνούν επίσης να λάβουν μέτρα που θα ενθαρρύνουν τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή υδρογόνου καθώς και υβριδικών.

athens

Η νέα τροπολογία προωθείται με σκοπό να περιοριστούν οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου και των αιωρούμενων σωματιδίων. Τα αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες προωθούνταν παλαιότερα από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και επειδή η υψηλή οικονομία καυσίμου μπορούσε να αντισταθμίσει τις υψηλές τιμές τους.

petreleokinitires

Η Γαλλία αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα χώρας που παίρνει μερικά από τα πιο αυστηρότερα μέτρα για τον περιορισμό του αριθμού τέτοιου είδους αυτοκινήτων. Τον Ιούλιο το Παρίσι απαγόρευσε τα αυτοκίνητα που είχαν κατασκευαστεί πριν το 1997 να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης τα σαββατοκύριακα, αν και υπήρχαν κάποιες εξαιρέσεις για εκείνα που είχαν χαρακτηριστεί ως «ιστορικά». Η δήμαρχος Anne Hidalgo δήλωσε ότι θέλει να απαγορεύσει όλους τους κινητήρες πετρελαίου από τους δρόμους τους Παρισιού και να απαγορεύσει τα οχήματα εσωτερικής καύσης με ημερομηνία ταξινόμησης πριν το 2010, μέχρι το 2020. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γαλλική πρωτεύουσα παρέχει πολλές εναλλακτικές προτάσεις μετακίνησης στο κέντρο της πόλης, όπως μέσα μαζικής μεταφοράς, σύστημα διαμοιρασμού ποδηλάτων κ.α.

0 Comment