BREAKING

1

Η επέλαση της Xiaomi στην αγορά των smartphones

Xiaomi: Αυτό το όνομα το ακούμε ολοένα και περισσότερο τελευταία. Πρόκειται για την κινεζική εταιρεία που «πρωταγωνιστεί» πλέον στην αγορά των smartphones, αποτελώντας έναν από τους παίκτες που κάνουν τη διαφορά.

Η πρόσφατη άφιξή της και στην ελληνική αγορά από την Info Quest Technologies -που είναι πλέον επίσημος διανομέας της Xiaomi Inc. στην Ελλάδα- έχει τονώσει το ενδιαφέρον μας για τους Κινέζους που ξεχωρίζουν βέβαια με τις ανακοινώσεις τους σε κάθε τομέα της τεχνολογίας. Πέρα από smartphones, tablets, power banks και λοιπά αξεσουάρ για τις φορητές μας συσκευές, διαθέτουν πολλές ακόμη κατηγορίες προϊόντων, από τηλεοράσεις και λοιπές οικιακές συσκευές έως drones και ηλεκτρικά οχήματα, με το brand «Mi» να διαθέτει πολλά ενδιαφέροντα gadgets αρκετά από τα οποία τα επόμενα χρόνια θα δούμε φυσικά και στη χώρα μας.

mi

Πώς προφέρεται το όνομα Xiaomi;

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή… Και η αρχή θα μπορούσε να είναι το πώς προφέρεται το όνομα της εταιρείας. Είναι λοιπόν Σιαόμι -και όχι Ξιαόμι όπως μπορεί να είχατε σκεφτεί- με το αρχικό «Σ» να ακούγεται όπως το «SH» της αγγλικής λέξης shower.

xiaomi rabbit

Κάτι χαριτωμένο που μας φτιάχνει τη διάθεση πάντως όσον αφορά την Xiaomi, είναι η μασκότ της εταιρείας, ένα κουνέλι που φοράει ένα γούνινο καπέλο τύπου Ushanka με ένα κόκκινο αστέρι και ένα κόκκινο κασκόλ κάτω από το λαιμό του.

Λίγη ιστορία

Η εταιρεία ιδρύθηκε σχετικά πρόσφατα, στις 6 Απριλίου του 2010, από έξι συνεργάτες, ενώ στον πρώτο κύκλο της χρηματοδότησής της συμμετείχε μεταξύ άλλων και η Qualcomm.

Τον Αύγουστο του 2010 κυκλοφόρησε το MIUI, το User Interface της Xiaomi όσον αφορά τα smartphones που ενσωματώνει πάνω από το λειτουργικό Android. Είναι από τα δυνατά της σημεία, έχοντας αποκτήσει ένα πιστό fan base, με την εταιρεία να έχει συνεργαστεί κατά καιρούς με τους χρήστες στο σχεδιασμό του. Το πρώτο της smartphone Xiaomi Mi1 κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 2011 και από τότε πολλά Mi και Redmi μοντέλα έχουν μπει στις καρδιές μας.

lei jun

Ιδρυτής της και CEO της Xiaomi σήμερα είναι ο Lei Jun, ο 23ος πλουσιότερος άνθρωπος στην Κίνα, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes. Η εταιρεία έχει περισσότερους από 8.000 εργαζομένους και με δραστηριοποίηση σε αρκετές (κυρίως ασιατικές) χώρες, ενώ φυσικά πλέον έχει στρέψει το «βλέμμα» της και σε άλλες αγορές.

Πού οφείλεται η επιτυχία της Xiaomi

Η επιτυχία της Xiaomi στα χρόνια δραστηριοποίησης στην αγορά είναι ίσως και πρωτοφανής. Με «όπλα» τα δυνατά προϊόντα αλλά και το επιτυχημένο marketing, κατάφερε να κυριαρχήσει αρχικά στην Ασία, πριν κάνει απόβαση και σε άλλες αγορές. Η Xiaomi έχει πετύχει να διατηρήσει χαμηλό το κόστος των προϊόντων της, διαθέτοντάς τα αρχικά κυρίως online, ενώ πλέον στοχεύει και στα φυσικά καταστήματα (μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένουμε να ανοίξουν Mi Home stores και στη χώρα μας).

Η πρόσληψη του Hugo Barra

xiaomi hugo barra

Τον Αύγουστο του 2013, η ανακοίνωση της πρόσληψης από την Xiaomi του Hugo Barra, έως τότε vice president της Google και υπεύθυνου του Android, προκάλεσε κάτι παρά πάνω από αίσθηση. O Barra, εμπειρότατο στέλεχος της Silicon Valley, παρέμεινε πάνω από 3 ½ χρόνια στη Xiaomi βοηθώντας στην «εξωστρέφεια» της εταιρείας σε ολόκληρο τον κόσμο. Πλέον, έχει αποχωρήσει, ωστόσο έχει δώσει τα «φώτα» του και έχει έναν άξιο διάδοχο, τον επικεφαλής της Xiaomi Ινδίας, Manu Kumar Jain, που είναι ο νέος Global VP της εταιρείας που θα την οδηγήσει στα επόμενα βήματά της.

Από το 2016, εξάλλου, ξεκίνησε και η ευρωπαϊκή διείσδυση της εταιρείας, ενώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις τρεις πρώτες ευρωπαϊκές χώρες με επίσημη αντιπροσώπευση, από την Info Quest Technologies. 

Το μέλλον της Xiaomi

mimix

Οι συσκευές της Xiaomi, τα τελευταία χρόνια, εντυπωσιάζουν, από το πλέον οικονομικό μοντέλο έως τις ναυαρχίδες της οικογένειας Mi. Ωστόσο, μία από αυτές το καινοτόμο Mi Mix κάνει πραγματικά τη διαφορά το τελευταίο διάστημα, «ορίζοντας» την αγορά. Είναι το πρώτο mainstream bezel-less phone που κυκλοφορεί και ήδη πολλοί έχουν αρχίσει να «αντιγράφουν» την Xiaomi και να λανσάρουν αντίστοιχες προτάσεις. Το μέλλον ανήκει στην κινεζική εταιρεία κι εμείς περιμένουμε τις επόμενες εκπλήξεις της.

1 Comment

  • ΕΛΕΝΗ Ν
    21 Μαΐου 2017 at 15:34

    Στείλτε μου ένα να το κάνω δώρο στην κόρη μου πού δίνει παννελινιες!!!