21.7 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
More

    Η μάχη της τηλεόρασης

    Ένα από τα πιο «hot» gadgets του σήμερα δεν είναι άλλο από τις Smart TV. Οι «έξυπνες» τηλεοράσεις φαντάζουν ως η πιο «σέξι» πρόταση στην κατηγορία τους και εδώ που τα λέμε όχι κι άδικα. Με τις 3D TV να μην έχουν πείσει ιδιαίτερα το κοινό και τις Smart εφαρμογές να αυξάνονται και να πληθύνονται (από ενημερωτικές μέχρι παιχνίδια), οι καταναλωτές που σκέφτονται την αγορά μιας high-end τηλεόρασης βλέπουν πολύ περισσότερο νόημα στην απόκτηση μιας Smart LED παρά μίας 3D τηλεόρασης που ανάθεμα κι αν θα βγάλει τα λεφτά της –ελλείψει επαρκούς 3D περιεχομένου και λειτουργικότητας (μα σοβαρά τώρα, ποιος βολεύεται μ’ αυτά τα γυαλιά;).

    Έτσι λοιπόν, με την αγορά των Smart TV να αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, είναι λογικό οι εταιρείες του χώρου να εστιάζουν σε αυτή το ενδιαφέρον τους. Ξέρουν άλλωστε ότι για να κερδίσουν τον «πόλεμο του σαλονιού» είναι βασικό να λήξει θετικά γι’ αυτές η «μάχη της τηλεόρασης». Η τηλεόραση όμως, σαν συσκευή πλέον, έχει αλλάξει ριζικά σε σχέση με τη μορφή που είχε πριν μερικά χρόνια. Η ποιότητα εικόνας, η ανάλυση, η αντίθεση, όλα αυτά μετράνε μεν αλλά πλέον δεν είναι αρκετά για να χρίσουν ένα μοντέλο νικητή στην κατηγορία του. Smart TV άλλωστε δεν θα πάρει κανείς μόνο για τις επιδόσεις αλλά –πρωτίστως ίσως- για τις λειτουργίες της.

    Από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στην αγορά των τηλεοράσεων, οι… βασικές έχουν κάνει την κίνησή τους. Η Samsung και η LG κινήθηκαν ταχύτερα απ’ όλες λανσάροντας τα πρώτα «έξυπνα» μοντέλα με τη δεύτερη μάλιστα να ανακοινώνει και τη συμφωνία της με τη Unity προκειμένου η μηχανή γραφικών της δεύτερης να υποστηρίζει πλήρως τις τηλεοράσεις της πρώτης. Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά ότι θα είμαστε σε θέση στο εγγύς μέλλον να παίζουμε τίτλους που να φτάνουν σε ποιότητα τα Gears of War (!) στην τηλεόρασή μας δίχως την ανάγκη ύπαρξης οποιασδήποτε κονσόλας! Η Sony δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια αφού αποφάσισε να συμπορευτεί με τη Google για την υλοποίηση της περίφημης Google TV –ήδη είναι δυνατές οι προπαραγγελίες για το μοντέλο NSZ-GZ7 της Sony.

    Ό,τι προϊόν κι αν αποφασίσει να φτιάξει η Apple, είναι δεδομένο ότι γίνεται «hit». Το περιβάλλον εργασίας υπάρχει, οι συσκευές υπάρχουν, οι εφαρμογές υπάρχουν, ε, δεν θέλει και πολλή σκέψη...

    Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε μία ακόμα εταιρεία που μόλις πρόσφατα έκανε τα πρώτα της βήματα στον χώρο των τηλεοράσεων αλλά που όμως έχει αποδείξει πως ό,τι κάνει, γίνεται «hit». Ο λόγος για την Apple η οποία δύσκολα θα αρκεστεί στο Apple TV. Η εταιρεία από το Κουπερτίνο είναι πασίγνωστη για τις διαχρονικά κορυφαίας ποιότητας οθόνες της και η αλήθεια είναι πως μία «έξυπνη» τηλεόραση με Retina display δεν θα περνούσε απαρατήρητη –δεδομένου ότι ήταν εφικτή η κατασκευή της. Για σκεφτείτε πόσο βολικό θα ήταν για τον μέσο χρήστη ένα περιβάλλον εργασίας σαν κι αυτό του iOS. Προσθέστε στο παραπάνω το πλήθος εφαρμογών που υπάρχουν διαθέσιμες στο App Store αλλά και την ένταξη των εν λόγω μοντέλων τηλεοράσεων στο ευρύτερο «οικοσύστημα» της Apple και έχετε ένα προϊόν που άνετα θα μετατραπεί σε status symbol. Ό,τι δηλαδή συμβαίνει και με κάθε iΣυσκευή

    Τι λέει η Microsoft για όλα αυτά; Η εταιρεία έχει πιάσει το νόημα εδώ και μερικά χρόνια και έχει αποφασίσει να προσεγγίσει το θέμα αλλιώς. Αντί να ασχοληθεί με το hardware, από τη στιγμή που δεν έχει το know-how, αποφάσισε να εστιάσει στις υπηρεσίες. Να ‘σου λοιπόν το πολυσύνθετο Xbox LIVE, να ‘σου το Xbox 360 σαν κέντρο ψυχαγωγίας, να ‘σου και το Kinect σαν ένα εναλλακτικό μέσο ελέγχου. Μια καλή συμφωνία ενσωμάτωσης του τελευταίου σε TV sets επόμενης γενιάς χρειάζεται και έκλεισε το πακέτο!

    Η Microsoft από την πλευρά της έχει το Xbox LIVE (που στις ΗΠΑ έχει τεράστια δύναμη και εγκατεστημένη βάση μελών) και το Kinect. Με όπλο και τα δύο μπορεί να κάνει δυναμικό «μπάσιμο» στο σαλόνι...

    Η μάχη των Smart TV έχει ανάψει για τα καλά. Οι μεγάλες εταιρείες έχουν αντιληφθεί τη σημασία που θα έχει στον ευρύτερο… πόλεμο η έκβασή της, οπότε και προσπαθούν να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό. Γνωρίζουν ότι οι ίντσες και οι συχνότητες, ίσως για πρώτη φορά μετά από χρόνια δεν είναι αυτές που θα πείσουν τον κόσμο να προτιμήσει τα μοντέλα τους και όπως συμβαίνει σε κάθε τέτοια περίπτωση ο καταναλωτής θα είναι αυτός που εν τέλει θα βγει κερδισμένος. Καθώς δε τα μυστικά της Smart τεχνολογίας θα συνεχίσουν να μας αποκαλύπτονται, οι τηλεοράσεις θα «ξεφεύγουν» ολοένα και περισσότερο αποκτώντας σημαντικότερο λόγο τόσο στην ψυχαγωγία όσο και τις ζωές μας…

     

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles