BREAKING

11

Η Samsung "ντοπάρει" το S4 ώστε να παρουσιάζει καλύτερες επιδόσεις στα benchmarks (update: η απάντηση της εταιρείας)

Σύμφωνα μία έρευνα του AnandTech, η Samsung φαίνεται ότι έχει βρει τον τρόπο να πετυχαίνει καλύτερα αποτελέσματα σε μετρήσεις benchmarks που αφορούν τη "ναυαρχίδα" της, το Galaxy S4. Πώς γίνεται αυτό; Επιτρέποντας στο hardware της συσκευής να "τρέχει" γρηγορότερα, όταν αντιληφθεί την ύπαρξη συγκεκριμένων white-listed εφαρμογών benchmarking.

samsung-s4-muscles

Η έρευνα διαπίστωσε ότι διάφορα μοντέλα του τηλεφώνου είχαν πετύχει να "χρονίσουν" σε υψηλότερες ταχύτητες τη GPU τους, κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων μετρήσεων επιδόσεων, ταχύτητες τις οποίες δεν έβλεπαν ποτέ οι χρήστες σε κατάσταση φυσιολογικής χρήσης.

Τα εν λόγω ευρήματα αφορούν τη διεθνή έκδοση της συσκευής που ενσωματώνει το chip Exynos 5 της Samsung. Χρησιμοποιώντας εφαρμογές benchmarking, όπως το GL Benchmark 2.5.1, το Quadrant ή το AnTuTu, η GPU μπορούσε να υπερχρονίσει στα 532ΜΗz, έναντι των 480MHz που "τρέχει" κανονικά η συσκευή.

Σύμφωνα με το Anandtech, αυτό έδινε "ώθηση" κατά 11% στις επιδόσεις του smartphone. Επιπλέον, φαίνεται ότι και η απόδοση της CPU επηρεαζόταν -αυτή τη φορά τόσο στην Exynos όσο και στην έκδοση της συσκευής με Snapdragon επεξεργαστή- καθώς λανσάροντας μία εφαρμογή benchmarking, παρατηρήθηκε ότι ο επεξεργαστής μετέβαινε στην υψηλότερη δυνατή απόδοση. Με άλλα λόγια, φαίνεται πως η Samsung είχε βελτιστοποιήσει τη "ναυαρχίδα" της, ώστε να παρουσιάζει τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις σε "περιβάλλον" εργαστηρίου.

Η κορεατική εταιρεία δεν έχει απαντήσει ακόμη στο δημοσίευμα της Anandtech, το οποίο έχει προκαλέσει πληθώρα δημοσιευμάτων που σχολιάζουν το ζήτημα και μιλούν για "αθέμιτο πλεονέκτημα" του S4 σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό του, σε φαινομενικά αντικειμενικές μετρήσεις.

update: Η απάντηση της κορεατικής εταιρείας

H Samsung απαντά με επίσημη δήλωση στους ισχυρισμούς του Anandtech, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:

"Υπό κανονικές συνθήκες, το Galaxy S4 έχει σχεδιαστεί ώστε να επιτρέπει μέγιστη συχνότητα για τη GPU του τα 533MHz. Ωστόσο, η μέγιστη συχνότητα αυτή "χαμηλώνει" έως τα 480MHz σε συγκεκριμένες gaming εφαρμογές που μπορούν να προκαλέσουν overload, όταν χρησιμοποιούνται για παρατεταμένο χρονικό διάστημα σε full screen. Εν τω μεταξύ, η μέγιστη συχνότητα των 533MHz είναι σε ισχύ για τη λειτουργία εφαρμογών που τρέχουν συνήθως σε full-screen, όπως οι S Browser, Gallery, Camera, Video Player καθώς και συγκεκριμένες benchmarking apps που επίσης είναι απαιτητικές στον τομέα της απόδοσης. Οι μέγιστες συχνότητες της GPU του Samsung Galaxy S4 μεταβάλλονται ώστε να παρέχουν τη βέλτιστη εμπειρία χρήσης για τους πελάτες μας και δεν αποσκοπούν στο να βελτιώσουν ορισμένα αποτελέσματα από benchmarks."

11 Comments

  • hannibal_kk
    1 Αυγούστου 2013 at 13:52

    Τεκμηρίωση ?? Συνιστώ στον κύριο Α να διαβάσει λίγο πριν αποκαλεί τους άλλους πρόβατα.

    http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=2162

  • liz
    1 Αυγούστου 2013 at 08:17

    γιατι σας προκαλει εντυπωση? σαμπως η διαρκεια μπαταριας σε standby η ομιλιας ειναι ποτε οι αναγραφομενες? ολα ειναι παντα σε «ιδανικες συνθηκες»…

  • beou
    31 Ιουλίου 2013 at 23:39

    polloi apple(akides) edo mesa!!!

  • UB
    31 Ιουλίου 2013 at 20:44

    Την απάντηση σας την έδωσε η Samsung και διαφορετικά τεκμηριωμένη σε σχέση με εμάς…
    Καλό θα ήταν λοιπόν όσοι εκφέρουν την γνώμη τους δημόσια κατακρίνοντας του άλλους, να έχουν και μια στοιχειώδη γνώση περί του θέματος ;)

  • Βασίλης
    31 Ιουλίου 2013 at 19:30

    Τελικά δεν είναι μόνο η apple ψέμμα & εφέ αλλά & η samsung! Κρίμα…

  • Makis
    31 Ιουλίου 2013 at 19:27

    @A Φίλε καλό είναι να ξεχωρίσεις ποια είναι τα πρόβατα πριν προσπαθήσεις να προσβάλεις κάποιους που υποστηρίζουν την αντίθετη άποψη από εσένα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το πρόβατο είσαι εσύ ο οποίος υποστηρίζεις με μεγάλο σθένος τη σαμσουνγκ χωρίς κανένα επιχείρημα. Φαντάζομαι είσαι και εκείνο το πρόβατο που όταν διαβάσεις μία είδηση για την apple τη σχολιάζεις με κάθε δυνατή αρνητικότητα χωρίς καλα καλα να γνωρίζεις ή να ψάξεις το θέμα.

  • Dionisis
    31 Ιουλίου 2013 at 17:13

    Νομίζω ότι η έννοια του Benchmark έχει να κάνει και με την max επίδοση του κινητού. Σκοπός είναι να μετρηθεί η μέγιστη επίδοση. Προφανώς και για λόγους μπαταρίας και εξοικονόμησης ενέργειας, όταν ένας επεξεργαστής ΔΕΝ χρειάζεται να δουλεύει στο max των δυνατοτήτων του (γιατί px γράφουμε ένα email) σαφώς και είναι Έξυπνο να μην το κάνει! Αυτό είναι κάτι που διαφημίζεται ως efficiency εδώ και αρκετό καιρό πλέον. Το cheating θα ήταν να έκανε overclocking ο επεξεργαστής ώστε ενώ σαν μοντέλο διαφημίζεται 1.7 Ghz (παράδειγμα) την στιγμή του Benchmarking να πιάνει 2.2 αλλά η Samsung να μην το αναφέρει πουθενά. Δεν συμβαίνει όμως αυτό. Ο επεξεργαστής αναφέρεται σωστά στην Max ταχύτητα του, αλλά δεν χρησιμοποιεί όλη του την ισχύ όταν δεν είναι απαραίτητο. Είναι σαν να λέμε ότι τα Inverter aircondition κλέβουν.

  • Α
    31 Ιουλίου 2013 at 16:27

    Εντάξει μετά τις εξηγήσεις όλα μπήκαν στη θέση τους!
    (και τα πρόβατα ήδη συμφώνησαν από κάτω…)

    Μπράβο Σάμσουνγκ, έχεις πιάσει το νόημα… προχώρα

  • hannibal_kk
    31 Ιουλίου 2013 at 13:42

    Όμως το Turbo boost kai to Gpu boost δεν ενεργοποιούνται μόνο στα benchmarks . Αυτό που έκανε η Samsung είναι όντως “cheating” αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι το s4 είναι απ τα καλύτερα κινητά.

  • GioRgio K
    31 Ιουλίου 2013 at 11:13

    Very well said UB!!
    Totaly agree…

  • UB
    31 Ιουλίου 2013 at 10:47

    Πολύ καλά το κάνει και δεν έχει λόγο να δώσει εξηγήσεις σε κανένα! Όταν καταλάβετε τι κάνει η συσκευή, τότε θα συνειδητοποιήσετε ότι αυτό συμβαίνει και στους υπολογιστές τελευταίες γενιάς με το Turbo Boost από πλευράς Intel για επεξεργαστές και το GPU Boost (2.0) για τις κάρτες γραφικών της Nvidia.