BREAKING

0

IFA 2010 summary: Οι αριθμοί, τα ρεκόρ και τα highlights μιας χορταστικής χρονιάς

H IFA έκλεισε τις πύλες της για τους επισκέπτες στις 8 Σεπτεμβρίου, αφήνοντας τον κόσμο της τεχνολογίας αρκετά ικανοποιημένο από όσα είδε στα περίπτερα των εταιριών που αποκάλυψαν τα μελλοντικά τους πρότζεκτ. Χωρίς αμφιβολία, πρώτα και κύρια για τους ίδιους του διοργανωτές στο Βερολίνο, η έκθεση στέφθηκε από επιτυχία, ξεπερνώντας την περσινή IFA σε όλους τους σημαντικούς τομείς, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στο απόγειο της οικονομικής κρίσης που μαστίζει την Ευρώπη. Για τους λάτρεις των αριθμών παραθέτουμε τα σημαντικότερα στοιχεία που καταδεικνύουν την επίτευξη του στόχου για τους διοργανωτές. Πιο συγκεκριμένα:

11% αυξήθηκε o εκθεσιακός χώρος φτάνοντας στα 134,400 τετραγωνικά μέτρα
5% αυξήθηκε η προσέλευση των επισκεπτών της έκθεσης, αγγίζοντας τους 235.000 επισκέπτες (οι 125.000 ήταν επαγγελματίες του χώρου, με την αύξηση εδώ να φτάνει το 8%. Επίσης αυξήθηκε η προσέλευση των δημοσιογράφων τύπου που κάλυπταν την έκθεση κατά 9%
9% επίσης αυξήθηκε ο τζίρος για παραγγελίες για ηλεκτρονικών συσκευών, φθάνοντας το ποσό των 3,5 δις ευρώ

Πέρα από τους ιδιαίτερα διαφωτιστικούς αριθμούς, υπήρξαν και ορισμένες καινοτομίες, όπως η χρησιμοποίηση για πρώτη φορά στην 50ετή ιστορία του θεσμού των IFA iZone και ΙFA eLibrary, καινούριων εξειδικευμένων χώρων, όπου εκτέθηκαν εφαρμογές και προϊόντα από προγραμματιστές, έμπορους, media και άλλους με μεγάλη επιτυχία. Μη ξεχνάμε επίσης πως κολοσσοί του χώρου υποστήριξαν την έκθεση με τοποθετήσεις, όπως π.χ του CEO της Google Εric Schmidt αλλά και των IBM, Bosch Siemens και ESPN.
Εκτός από την έκθεση από πλευράς διοργάνωσης, 3 είναι αυτά που ξεχώρισαν στην IFA 2010. Ας τα δούμε εν συντομία:
3D εικόνα: Αν περιγράφαμε τη φετινή IFA με έναν τίτλο, αυτός θα ήταν σίγουρα τρισδιάστατος. Όλες οι μεγάλες εταιρίες που ασχολούνται με την εικόνα είχαν να μας επιδείξουν εντυπωσιακές 3D τηλεοράσεις, αλλά και μικρότερα πάνελ με εντυπωσιακή 3D εικόνα, ακόμα και με την απουσία γυαλιών. Oι Sony, Samsung, LG, Philips, Panasonic, Sharp και Toshiba, επέδειξαν τις δικές τους προτάσεις η κάθε μία, με τη Sony να ξεχωρίζει λόγω των ιδιαίτερα ολοκληρωμένων υπηρεσιών ίντερνετ για τη νέα σειρά Bravia (υπηρεσίες Qriocity και Google ΤV) , και τη Philips να απαντά με τη νέα Cinema 21:9 Platinum Series TV, η οποία, όπως μαρτυρά και το όνομά της, υποστηρίζει για πρώτη φορά στα χρονικά ακόμα πιο wide φορμά από το 16:9, προσφέροντας μια σινεματική εμπειρία άνευ προηγουμένου. Μέχρι και Full LED 3D TV με νανοτεχνολογία είδαμε (LEX8), με την υπογραφή της LG. Η γκάμα των 3D προϊόντων δε σταμάτησε όμως στις οθόνες, αφού είδαμε 3D τόσο σε φωτογραφική μηχανή όσο και σε βιντεοκάμερα. Η Sharp παρουσίασε έστω και σε πρώιμο στάδιο την 3D φωτογραφική μηχανή της, ενώ έκανε επίδειξη της τεχνολογίας απεικόνισης 3D εικόνας σε μικρού μεγέθους οθόνες χωρίς τη συνδρομή ειδικών γυαλιών. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην πρώτη 3D βιντεοκάμερα της Panasonic, HDC-SDT750. Mέσω ενός επιπλέον φακού, η εν λόγω βιντεοκάμερα θα επιτρέπει τη λήψη υλικού σε τρεις διαστάσεις την οποία ο χρήστης θα μπορεί ακολούθως να απολαμβάνει στη 3D τηλεόρασή του.
Internet ΤV: Σε αυτό τη θεματική δύο είναι τα ονόματα που συγκρατήσαμε και η συνεργασία των δύο γιγάντων μόνο δέος και χαμόγελα μπορεί να προκαλέσει στους λάτρεις της τεχνολογίας. Πολύ σύντομα ξεκινώντας από την Αμερική, οι κάτοχοι τηλεοράσεων Sony Bravia θα απολαμβάνουν την πλοήγηση στο διαδίκτυο μέσω της Google ΤV, η οποία φυσικά μεταφέρει το Android και την πλούσια γκάμα εφαρμογών στις οθόνες των τηλεοράσεων. Ανυπομονούμε. Ανάλογες προσπάθειες αν και λιγότερο ολοκληρωμένες, είδαμε από Samsung, Sharp και Τοshiba, κάτι που μαρτυρά ότι η σύγκλιση τηλεόρασης και υπολογιστή είναι πλέον πραγματικότητα.
Τablet PCs: Εδώ έγινε σφαγή, αφού τη μεγαλοπρεπή παρουσίαση του Galaxy Tab της Samsung ακολούθησαν πλείστες εταιρείες, με τις δικές τους προτάσεις. Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι κανείς δεν ήθελε να μείνει έξω από την πίτα της νέας αγοράς που έχει δημιουργηθεί, ωστόσο δεν τα κατάφεραν όλοι τόσο καλά στο να μας πείσουν ότι έχουν τύχη απέναντι στο iPad. Χωρίς αμφιβολία το Galaxy Tab άφησε ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις, ιδιαίτερα από το μέγεθος και την ποιότητα της οθόνης (7 ίντσες, ανάλυση εφάμιλλη με του iPad, 1024×600 pixels) ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι διαθέτει δέκτη κινητού, ώστε να δέχεται να πραγματοποιεί κλήσεις. Η τιμή ίσως είναι η μόνη τροχοπέδη στο γενικότερο ενθουσιασμό για το νέο Tab αφού θα ξεκινάει από τα 679 ευρώ και θα φτάνει τα 799 στην έκδοση με 32GB χωρητικότητα. Δεν έπεισε αντίθετα το Folio 100 της Toshiba το οποίο εμφανίστηκε κάπως χοντροκομμένο (το βάρος του έφθανε τα 760 γραμμάρια) σχεδιαστικά και παρά την ύπαρξη Τegra 2 επεξεργαστή, επέδειξε μια μέτριας ανάλυσης και ποιότητας οθόνη, που το μεγάλο μέγεθός της (10,1 ίντσες περισσότερο αναδείκνυε τα αρνητικά παρά κολάκευε τη συσκευή). Από τις υπόλοιπες εταιρίες ξεχώρισε η προσπάθεια της Viewsonic, της οποίας το Viewpad, είναι εφοδιασμένο με δύο λειτουργικά συστήματα (Αndroid 1,6 και Windows 7 Home Premium.)

Ίσως η IFA 2010 να μην ήταν η πλουσιότερη από ποτέ από άποψης ποικιλίας έκθεση, ωστόσο το περιεχόμενό της μόνο ως φτωχό και απογοητευτικό δε μπορεί να χαρακτηριστεί. Αντιθέτως, το φθινόπωρο που διανύουμε θα είναι γεμάτο με όσο είδαμε στο Bερολίνο και ανυπομονούμε να ζήσουμε τον ερχόμενο καυτό τεχνολογικά Σεπτέμβριο στη Γερμανία.

0 Comment