BREAKING

27

Το iPhone 5C δεν είναι iPhone

Έχουμε χάσει το μέτρημα τον τελευταίο καιρό με τα απανωτά δημοσιεύματα για το επερχόμενο “φθηνό” iPhone, το υποτιθέμενο 5C. Η πλάτη του 5C, η πρόσοψη του 5C, το 5C σε κόκκινο, το 5C στην παραλία, το 5C στην κουζίνα, το 5C στο σαλόνι...Βομβαρδισμός από “διαρροές”, πληροφορίες, φήμες, σε σημείο που να φτάνουμε να πούμε, “όχι άλλο, φτάνει”!

Που πήγε εκείνο το ανεπανάληπτο hype που χαρακτήριζε όλες τις μεγάλες κυκλοφορίες του τηλεφώνου της Apple; Που είναι η μυστικοπάθεια, που είναι τα κλεμμένα prototypes που χάνονταν σε μπαρ, που είναι τα launch days με τις ουρές χιλιομέτρων και τους ταλαίπωρους Apple fans που έπιαναν θέση έξω από τα μαγαζιά 2 μέρες πριν; Που είναι εκείνη η απερίγραπτη τρέλα; Όλα αυτά χαρακτήριζαν τα μοντέλα μέχρι και το 4, οριακά το 4S, πριν αρχίσει η κατρακύλα.

iphoneisnotaniphone4

Όχι, το 5C δεν είναι iPhone. Δε ξέρω πως σας φαίνεται το νέο όνομα, σίγουρα όμως δεν έχει το...ειδικό βάρος να ανήκει σε αυτή τη σειρά συσκευών. Μπορεί να γκρινιάζαμε επί χρόνια για τα “ακριβά” smartphones της Apple, μπορεί να μη μας άρεσε που υπήρχε ένα και μοναδικό μοντέλο για κάθε χρονική περίοδο και ουσιαστικά μας “υποχρέωναν” να το πάρουμε, όμως αυτό ήταν το δυνατό όπλο του iPhone, αυτή η τακτική το οδήγησε στο να γίνει φαινόμενο και να αποφέρει δεκάδες δισεκατομμύρια στην εταιρεία.

 H απουσία του Jobs μόλις τώρα αρχίζει να γίνεται αισθητή και εμφανής. Ο big Steve ποτέ δε θα επέτρεπε μια τέτοια κυκλοφορία όπως του 5C και σίγουρα όχι τον εμπλουτισμό της σειράς με “φθηνά” και πολλά μοντέλα (ίσως διαβάσατε και για το “5G”). Μοιραία οι χρήστες έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους για το iPhone και φυσικά αυτό δεν οφείλεται στον ανταγωνισμό, ισχυρά Android μοντέλα υπήρχαν και πριν, όπως υπάρχουν και τώρα. Απλώς βαρέθηκαν. Η Apple απέτυχε να βρεί κάτι το καινούργιο με το οποίο θα ελκύσει και πάλι το ενδιαφέρον τους, ενώ με την ίδια της την τακτική “έριξε” στις συνειδήσεις τους το iPhone στην ίδια κατηγορία με τα “άλλα”...Και από τη στιγμή που έγινε κάτι τέτοιο, αυτομάτως το πλεονέκτημα χάθηκε, ο ανταγωνισμός υπερτερεί αναμφίβολα.

iphoneisnotaniphone2

Το μήλο ήταν μεν μισοφαγωμένο, όμως η λάμψη και η αίγλη που εξέπεμπε έκρυβε το κενό του. Τώρα, έχοντας χάσει το λούστρο του, είναι απλώς ένα μισοφαγωμένο, κοινό, μήλο. Και η επιτυχία της Apple δε βασίστηκε σε “κοινές” συσκευές για “κοινούς” χρήστες, αλλά σε elite προϊόντα που σε έκαναν να νιώθεις ανώτερος, διαφορετικός. To iPhone ήταν ένα τηλέφωνο για λίγους και τώρα είναι για πολλούς. Το 5C ίσως σηματοδοτεί την αλλαγή πλεύσης για την εταιρεία που ακολουθά πλέον ένα πιό ορθολογιστικό μονοπάτι στην αγορά. Ακριβώς γιατί μόνο ο Jobs μπορούσε να πουλήσει με αυτό τον τρόπο μια πανάκριβη αλλά ελλιπή (ή προβληματική σε κάποιες περιπτώσεις) συσκευή, κόντρα σε κάθε νοήμονα διευθύνων σύμβουλο, μαρκετίστα και σχεδιαστή. Και καθώς άφησε το μάταιο τούτο κόσμο, η στροφή στην τακτική της Apple είναι μάλλον αναμενόμενη.

Απλώς το iPhone δεν είναι πλέον ένα πραγματικό iPhone. Μπορεί να πετύχει, μπορεί να πουλήσει, αλλά δε θα είναι αυτό που οι χρήστες λάτρεψαν μέχρι ηλιθιότητας. Δε θα είναι iPhone.

iphoneisnotaniphone3

0 Comment