BREAKING

4

Χάνοντας τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα του Σαίξπηρ στη μετάφραση, εξαιτίας ενός glitch των JPEG

Ένας Λονδρέζος, ο Tom Scott αποφάσισε να κάνει ένα πείραμα για να δείξει τις απώλειες που έχουμε όταν κάνουμε compressing τις εικόνες JPEG, απώλειες που σε μία φωτογραφία δεν είναι ορατές με το γυμνό μάτι. Τι έκανε; Πήρε φωτογραφίες από το Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Σαίξπηρ που είναι κείμενο, τις έσωσε ως JPEG και, ξεκίνησε το open και save με το Photoshop και μετά την εξαγωγή τους σε plain text. Αποτέλεσμα; Απώλειες, ήδη από το πρώτο edit and save, απώλειες που εικονοποίησε ο Scott ως άλλα βιβλία. Έτσι, οτίτλοςThe tragedy of Romeo and Juliet”, μετατράπηκε πολύ εύκολασε «Tej Uqahdfs”me$nolcr Dlc!ulfgr» (ε;)

romeo4

Η επόμενη φωτογραφία που θα δείτε είναι από την περίφημη σκηνή του έργου στο μπαλκόνι, όπου η Ιουλιέτα λέει «ω Ρωμαίο Ρωμαίο, πού να βρίσκεσαι τώρα». Ανέβασε τη φωτογραφία από το βιβλίο ως RAW και εξήγαγε πάλι το αρχείο ως plain text. «Ακόμα και στην βέλτιστη ποιότητα, σχεδόν όλοι οι χαρακτήρες έχουν αντικατασταθεί από τα γειτονικά τους γράμματα στην αλφάβητο. Σε μία εικόνα, αυτό θα σήμαινε μία μικρή διαφοροποίηση στο χρώμα, που δεν θα ήταν αντιληπτή σε γυμνό μάτι: σε διαφορετική μορφή όμως, ακόμα και η βέλτιστη ποιότητα, είναι ικανή να αλλάξει ένα κείμενο σε γρίφο».

romeo1

Συμπέρασμα; Όσον αφορά το κείμενο, η οποιαδήποτε απώλεια μπορεί να κάνει τη ζωή μας δύσκολη. Σε μία εικόνα όμως, είμαστε σχεδόν «τυφλοί» στην οποιαδήποτε αλλαγή συμβαίνει από το compression των JPEG, άρα, η απώλεια σε ποιότητα δεν μας νοιάζει τόσο πολύ. Μας νοιάζει;

romeo2

Και αν αναρωτιέστε για την χρησιμότητα της παραπάνω ανακάλυψης από τον Tom Scott, δεν υπάρχει. Καμία. Απολύτως. Απλά είναι ενδιαφέρουσα.

4 Comments

  • SolitaryX88
    21 Ιουνίου 2013 at 15:39

    Ασχολούμαι με την συμπίεση εικόνας και βίντεο (από πλευράς αλγοριθμων, θεωρίας πληροφορίας-συμπίεσης, σημάτων και πάει λέγοντας) κ μπορώ να πω με σιγουρά οτι η συγκεκριμένη ανακαλυψη είναι τελείως βλακώδες. Τελειά κ παύλα.

  • Yannis
    21 Ιουνίου 2013 at 01:18

    Προφανώς ο πιτσιρικάς είναι παντελώς άσχετος με την θεωρία συμπίεσης και μεταφοράς δεδομένων. Είναι σαν να μεταφέρει νερό με το κοφίνι, και ξαφνικά ανακάλυψε ότι υπάρχουν διαρροές. Μα σε μεταφορά δεδομένων (και η αποθήκευση εκλαμβάνεται ώς μεταφορά) συμαντικής σημασίας δεν χρησιμοποιούμε αλγόριθμους απωλεστικής συμπίεσης. Το jpeg δημιουργήθηκε για την μεταφορά σταθερής εικόνας και η αποτελεσματικότητά του το καθιέρωσε σε όλους σχεδόν τους τομείς των πολυμέσων. Γι αυτό άλλωστε η βασική ιδέα του (και όχι μόνο) βρίσκει εφαρμογές στην καθημερινή μας ζωή ακόμη και στην κινούμενη εικόνα (MotionJPEG, mpeg video κλπ). Δεν πρόκειται να «γλυτώσουμε» τόσο εύκολα από το πρότυπο του JPEG πολύ γρήγορα. Άλλωστε είναι το κυρίαρχο πρότυπο για όλα τα smartphones, και τις φωτογραφικές κάμερες, ενώ για την μεταφορά ιατρικής εικόνας το JPEG2000 (μη απωλεστικό) είναι προς το παρόν μονόδρομος.

  • Κώστας
    20 Ιουνίου 2013 at 17:31

    Καλή η παρατήρηση και το «εύρημα» του κυρίου, απλά το κάθε πράγμα έχει τη χρησιμότητα του.
    Έτσι και το JPEG, παρά τη συμπίεση και την απώλεια πληροφορίας, ήταν πολύ χρήσιμο και καινοτόμο, ειδικά τις πρώτες εποχές του ιντερνετ που ήθελες μικρά αρχεία λόγω αργών συνδέσεων!

    Η αλήθεια είναι πως πλέον είναι μια μορφή αρχείου που -μάλλον- οδεύει προς απόσυρση..

  • sokel
    20 Ιουνίου 2013 at 16:22

    και όμως έχει αν θες να δεις τους τόνους των χρωμάτων την καθαρότητα της γραμμής έχει για απλές
    δουλειές δεν έχει για εξειδικευμένες εργασίες έχει