20.8 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
More

    Σχεδόν μια στις τρεις επιθέσεις phishing το 2013 είχε στόχο την κλοπή χρημάτων

    Σύμφωνα με την έρευνα “Financial cyber threats in 2013” της Kapesrky Lab, οι ψηφιακοί εγκληματίες προσπαθούν πιο σκληρά από ποτέ να αποκτήσουν πρόσβαση σε απόρρητες πληροφορίες και να κλέψουν χρήματα από τους τραπεζικούς λογαριασμούς των χρηστών, δημιουργώντας ψεύτικες ιστοσελίδες που μιμούνται τους διαδικτυακούς τόπους χρηματοοικονομικών οργανισμών. Το 2013, οι επιθέσεις phishing εκμεταλλεύτηκαν τα ονόματα κορυφαίων τραπεζών, online καταστημάτων και συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών σε ποσοστό, σημείωνοντας αύξηση 8,5% σε σχέση με το 2012.

    phishing_illustrasjonsfoto

    Το phishing αποτελεί μια μέθοδο εξαπάτησης που χρησιμοποιούν οι ψηφιακοί εγκληματίες με σκοπό να αποσπάσουν απόρρητα δεδομένα των χρηστών, με τη βοήθεια πλαστών ιστοσελίδων που μιμούνται νόμιμους διαδικτυακούς πόρους. Σε αντίθεση με το κακόβουλο λογισμικό που έχει δημιουργηθεί για συγκεκριμένα λειτουργικά συστήματα, οι επιθέσεις phishing απειλούν όλες τις συσκευές με δυνατότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι τόσο δημοφιλείς ανάμεσα στους απατεώνες.

    Οι ιστοσελίδες phishing που έχουν ως στόχο να «αλιεύσουν» οικονομικά στοιχεία των χρηστών χρησιμοποιούν κυρίως τις επωνυμίες δημοφιλών ηλεκτρονικών καταστημάτων, συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών και online τραπεζικών συστημάτων. Το 2013, οι τράπεζες αποτέλεσαν τους πιο ελκυστικούς στόχους, καθώς χρησιομοποίηθηκαν στο 70,6% των επιθέσεων οικονομικού phishing. Πρόκειται για μια απότομη αύξηση σε σχέση με το 2012, οπότε οι επιθέσεις τραπεζικού phishing ανερχόταν μόλις σε 52%. Συνολικά, οι πλαστές τραπεζικές ιστοσελίδες ενεπλάκησαν το 2013 σε διπλάσιο αριθμό επιθέσεων phishing σε σχέση με το 2012, αντιστοιχώντας στο 22,2% του γενικού συνόλου των επιθέσεων phishing.

    image001

    Κυνηγώντας το μεγάλο και εύκολο κέρδος, οι απατεώνες χρησιμοποιούν τις επωνυμίες κορυφαίων εταιρειών με μεγάλες πελατειακές βάσεις δεδομένων. Για παράδειγμα, σε ποσοστό σχεδόν 60%, οι επιθέσεις phishing που χρησιμοποιούν ψεύτικες ιστοσελίδες τραπεζών εκμεταλλεύτηκαν τις επωνυμίες 25 οργανισμών. Οι phishers έδειξαν ξεκάθαρα την πρoτίμησή τους σε συγκεκριμένα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών. Το 88,3% των επιθέσεων phishing αυτής της κατηγορίας εκμεταλλευόταν την επωνυμία μιας εκ των PayPalAmerican ExpressMasterCard και Visa.

    Για πολλά χρόνια, το Amazon.com αποτελεί τη δημοφιλέστερη «κάλυψη» για επιθέσεις phishing που εκμεταλλεύονταν τα ονόματαonline καταστημάτων. Το 2013, η επωνυμία του Amazon χρησιμοποιήθηκε στο 61% των επιθέσεων phishing που αφορούσαν τις onlineαγορές. Τις 3 πρώτες θέσεις συμπληρωνουν η Apple και το eBay, αν και υπολείπονται σημαντικά στην προτίμηση των phishers σε σχέση με το Amazon.

    «Οι επιθέσεις phishing είναι τόσο δημοφιλείς γιατί μπορούν να υλοποιηθούν εύκολα και είναι εξαιρετικά αποδοτικές. Συχνά, ακόμα και οι έμπειροι χρήστες του Διαδικτύου δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσουν μια καλοσχεδιασμένη ψεύτικη από μια νόμιμη ιστοσελίδα. Συνεπώς, η εγκατάσταση μιας εξειδικευμένης λύσης προστασίας γίνεται ακόμα πιο σημαντική. Επιπλέον, το phishing προκαλεί οικονομική ζημία και βλάπτει και τη φήμη των οργανισμών που βλέπουν τις επωνυμίες τους να γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης των επιθέσεων phishing», σχολίασε ο Sergey LozhkinSenior Security Researcher της Kaspersky Lab.

    kaspersky-lab

    Ωστόσο, οι phishers δεν μιμούνται μόνο τις ιστοσελίδες χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων. Εξίσου συχνά πραγματοποιούν επιθέσεις και μέσω των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης. Το 2013, ο αριθμός των επιθέσεων που χρησιμοποιούσαν ψεύτικες σελίδες στο Facebook και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκε κατά 6,8 ποσοστιαίες μονάδες και υπολογίζεται στο 35,4% του συνόλου των επιθέσεων phishing.

    Δημήτρης Σκιάννης
    Δημήτρης Σκιάννης
    Ο Δημήτρης Σκιάννης είναι δημοσιογράφος/συντάκτης και φανατικός οπαδός της τεχνολογίας από μικρή ηλικία, καταπιανόμενος με οποιαδήποτε συσκευή/εξάρτημα/gadget έπεφτε και πέφτει στα χέρια του. Τον υπόλοιπο χρόνο απλώς γράφει μανιωδώς για όλα τα παραπάνω, αδημονώντας για το τι μας επιφυλάσσει μελλοντικά η επιστήμη και απολαμβάνοντας την καθημερινή παρακολούθηση των εξελίξεων.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles