21.6 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
More

    Kατασκευή e shop: Τι πρέπει να προσέξουμε

    Πολλοί είναι πλέον σήμερα οι μικροί και μεσαίοι επιχειρηματίες που στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο ενδιαφερόμενος, είναι να εντοπίσει έναν αξιόπιστο συνεργάτη (agency) που θα διαθέτει τεχνογνωσία στο ecommerce (ηλεκτρονικό εμπόριο), και εμπειρία να υλοποιήσει την κατασκευή e shop και να δώσει αξιόπιστες συμβουλές. 

    από την ομάδα της Plushost*

    Παρακάτω θα συναντήσετε δύσκολες έννοιες, όμως, αν νομίζετε πως η κατασκευή e shop είναι το επόμενο επιχειρηματικό σας βήμα, θα πρέπει να αρχίσετε να εξοικειώνεστε μ’ αυτές για να είσαστε κάπως «διαβασμένοι», πριν επιλέξετε τον συνεργάτη σας. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι λανθασμένες και βεβιασμένες επιλογές, ειδικότερα σε τομείς που δεν κατέχουμε, μπορεί να μας κοστίσουν ακριβά.

    kataskeyi-eshop

    Τελικά, πως θα επιλέξετε τον συνεργάτη σας;

    Η εταιρεία με την οποία θα αποφασίσετε να συνεργαστείτε για την υλοποίηση του ηλεκτρονικού καταστήματός σας είναι απαραίτητο να πληροί τρεις βασικές προϋποθέσεις:

    Τεχνογνωσία – Εμπειρία – Αξιοπιστία

    Τεχνογνωσία

    Θα πρέπει να διαθέτει την τεχνική κατάρτιση και την εμπειρία για να προσαρμόσει το λογισμικό στις ανάγκες της επιχείρησης σας και των προϊόντος σας.

    Εδώ σημαντικό ρόλο παίζει το λογισμικό με το οποίο θα υλοποιηθεί το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Αν είναι επεκτάσιμο και αν η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να υλοποιήσει εξειδικευμένα και καινοτόμα εργαλεία για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που πρόκειται να διαθέσετε στην αγορά. Επίσης, ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δώσετε στην πλατφόρμα, πάνω στην οποία θα βασιστεί το ηλεκτρονικό κατάστημα. Θα πρέπει να προσέξετε και κάποιες άλλες λεπτομέρειες, όπως, ποια είναι η γλώσσα προγραμματισμού, αν είναι ανοιχτού ή κλειστού κώδικα, ποιες είναι οι ελάχιστες δυνατότητες προσφέρει και, τέλος, ποιες είναι οι απαιτήσεις σε server.

    Σημαντικά εργαλεία (επεκτάσεις) για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θεωρούμε:

    Αναζήτηση με πολλαπλά φίλτρα χαρακτηριστικών. Τα φίλτρα επιτρέπουν στο χρήστη να αναζητήσει προϊόντα, με βάση τα χαρακτηριστικά που τον ενδιαφέρουν.

    Login μέσω των Social Networks όπως το Facebook, Twitter, Google Plus.  Το Login μέσω των socials επιτρέπει τη δημιουργία λογαριασμού στο e-shop με τη χρήση του account  του χρήστη στο αντίστοιχο social network. Ο χρήστης δε χρειάζεται να ερωτηθεί για username ή password,  αλλά μπορεί να πιστοποιηθεί με 2 click.

    Μία σελίδα πληρωμής. Εξαιρετικά σημαντική λειτουργία σε ένα eshop, καθώς μπορεί να εξασφαλίσει μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών και να επιταχύνει ώστε η αγορά να πραγματοποιείται με 3 μόνο κλικς.

    Εισαγωγή δεδομένωνροϊόντων) μέσω αρχείων EXCEL και CSV. Με τη λειτουργία αυτή θα μπορέσετε να εξασφαλίσετε αυτόματη εισαγωγή προϊόντων, αυτόματη εισαγωγή πελατολογίου, αυτόματη ενημέρωση τιμών.

    Διασύνδεση με πρόγραμμα ERP ή πρόγραμμα εμπορικής διαχείρισης. Θεωρήστε το ως  δεδομένο για ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό κατάστημα. Εξασφαλίζει αυτόματη ενημέρωση του ηλεκτρονικού καταστήματος, αυτόματη ενημέρωση για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, αυτόματη καταχώριση των στοιχείων απόδειξης ή τιμολογίου στο πρόγραμμα εμπορικής διαχείρισης.

    Αυτοματοποιημένη παρακολούθηση και εξέλιξη της παραγγελίας. Ενημερώνει αυτόματα το ηλεκτρονικό κατάστημα, διασυνδέεται με τις ταχυμεταφορικές εταιρίες, δημιουργεί αυτόματα το αποδεικτικό αποστολής (voucher) και δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας του δέματος σε πραγματικό χρόνο, μ’ αποτέλεσμα να Πολλαπλασιάζεται το αίσθημα εμπιστοσύνης του πελάτη προς το κατάστημά σας.

    Διασύνδεση με το Google Analytics για να έχουμε τη δυνατότητα να αναλύσουμε τα στατιστικά και να βελτιστοποιήσουμε τις πωλήσεις του.

    Η διασύνδεση και η παρακολούθηση μέσω e-commerce traking μας επιτρέπει να παρακολουθούμε και να εντοπίζουμε τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση δίνοντας μας, έτσι, τη δυνατότητα να αυξήσουμε τις πωλήσεις στο κατάστημά μας.

    Υλοποίηση on page SEO. Ενισχύει την ορατότητα και την κατάταξη ενός website στις μηχανές αναζήτησης. Η βελτιστοποίηση του e shop είναι πολυεπίπεδη και αποτελεί, πλέον, επιβεβλημένη πρακτική.

    Responsive web design. To 35% της επισκεψιμότητας των eshop προέρχεται από smart phones και tablet pc. Θεωρούμε πλέον δεδομένο ότι το κατάστημά σας θα πρέπει εμφανίζεται σωστά σε όλες τις συσκευές.

    Usability. Αφορά στη βελτίωση της εμπειρίας που προσφέρουμε στους χρήστες για να αυξήσουμε το ποσοστό μετατροπής της επίσκεψης στο ηλεκτρονικό κατάστημα σε πώληση (conversion rate) του καταστήματος. Το κατάστημά σας θα πρέπει να είναι εύχρηστο, κατανοητό, γρήγορο και αποτελεσματικό.

    Η εταιρεία που θα αναλάβει να δημιουργήσει το eshop πρέπει να ακολουθεί νέεςτάσειςτηςτεχνολογίας  και τις νέες τάσεις ανάπτυξης λογισμικού – design και να τις ενσωματώνει στη φιλοσοφία της. Δείτε, αν έχει blog και αν παρακολουθεί συχνά τις εξελίξεις.

    Επεκτασιμότητα της εφαρμογήςτου eshop. Ο συνεργάτης σας θα πρέπει να είναι σε θέση να υλοποιήσει και να αναπτύξει τις τεχνικές απαιτήσεις του πελάτη καθώς και να είναι σε θέση να υποβάλει βελτιωτικές προτάσεις προς τον πελάτη.

    Εμπειρία

    Η εταιρεία που ψάχνετε είναι βασικό να έχει την αίσθηση της αγοράς. Δείτε, ποιοι είναι οι πελάτες και ποια τα projects που έχουν υλοποιήσει, πόσα εργαλεία έχουν αναπτύξει. Ποιο είναι το εύρος – διασπορά του αντικειμένου τους (π.χ. τεχνολογία, φαρμακεία, ένδυση, υπόδηση κλπ.).

    Αξιοπιστία

    Η φήμη της εταιρείας στην αγορά συνήθως προηγείται. Μάθετε περισσότερα για αυτούς και τους πελάτες τους.

    Δείτε, πριν από οτιδήποτε άλλο τα σχόλια πελατών. Δείτε, πόσοι από τους πελάτες τους έχουν κάνει σχόλια και τι έγραψαν. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί τους. Είναι σίγουρο, ότι θα μάθετε περισσότερα πράγματα για την ποιότητα της εταιρείας και για τη μεταξύ τους συνεργασία .

    Η εταιρεία είναι απαραίτητο να σας προσφέρει συμβόλαιο συνεργασίας για την υλοποίηση της εφαρμογής του eshop. Ένας από τους όρους της συμφωνίας θα πρέπει να είναι ότι το λογισμικό είναι εξ ολοκλήρου δικό σας.

    Υποστήριξη – After sales service. Ίσως το πιο σημαντικό σημείο της συνεργασίας. Πώς αντιμετωπίζει τα προβλήματα; Πόσο σύντομα; Πόσο συνεργάσιμη είναι; Πόσο αποτελεματική;  Είναι μερικές από τις ερωτήσεις που θα πρέπει να κάνετε όταν επικοινωνήσετε με κάποιον πελάτη τους, πριν συνεργαστείτε με μια εταιρεία. Ακόμα και αν αποκτήσετε το τέλειο eshop, αν η εταιρεία που το υλοποίησε δεν μπορεί να σας υποστηρίξει, τότε θα νιώσετε ότι πετάξατε ένα σεβαστό ποσό στο καλάθι των αχρήστων.

    Αυτές είναι μερικές σημαντικές λεπτομέρειες για την κατασκευή e shop που θα σας βοηθήσουν να κάνετε, με ασφάλεια, τα πρώτα σας βήματα στις online πωλήσεις. Καλό θα ήταν, πάντως, να κάνετε μια εκτεταμένη έρευνα αγοράς και να επιλέξετε την εταιρεία που εμπιστεύεστε περισσότερο.

    * Η Plushost δημιουργεί ηλεκτρονικά καταστήματα που αποδίδουν και χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες της. Στο www.plushost.gr μπορείτε να δείτε το πελατολόγιο, τα σχόλια των πελατών, αλλά και πώς να αποκτήσετε ένα σύγχρονο online κατάστημα.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles