BREAKING

Keynotes DoCoMo, RIM, Qualcomm, Nokia @ MWC 2011

Γράφει ο Δημήτρης Καλογερόπουλος

Το τελευταίο Keynote του MWC 2011 ολοκληρώθηκε πριν λίγα λεπτά. Σε αυτό συμμετείχαν οι CEOs της DoCoMo, της RIM, της Qualcomm και, φυσικά, της Nokia.Η Nokia και η RIM εστίασαν στο ίδιο κομμάτι: πώς θα καταφέρουν οι providers και οι κατασκευαστές να δημιουργήσουν νέες πηγές εσόδων και να σταματήσουν να βλέπουν τα λεφτά να περνάνε από μπροστά τους χωρίς να μπορούν να τα αγγίξουν. Κάθε εταιρία φυσικά εστιάζει στο δικό της κομμάτι, αλλά ο στόχος είναι κοινός, να αυξήσουν τα έσοδα τους. Στην αντίπερα όχθη, Qualcomm και DoCoMo μίλησαν για την αυτοματοποιημένη επικοινωνία μεταξύ των συσκευών και τις αλλαγές που επιφέρει αυτό στην καθημερινότητα μας.
Ο Stephen Elop ανέφερε ότι το 80% του κόσμου έχει κάλυψη GSM αλλά μόλις το 20% κάνει εκτεταμμένη χρήση των υπηρεσιών data. Γι αυτό τον λόγο, θα εισάγει μερικές καινοτομίες έτσι ώστε να κάνει πιο εύκολη την πρόσβαση των χρηστών στο mobile web browsing. Μία από αυτές είναι η εγκατάσταση proxy servers για να περνάει μέσα από αυτούς το traffic και να βελτιστοποιείται το υλικό για να "κατεβαίνει" πιο γρήγορα στα κινητά των χρηστών. Μέσω των symbian phones που πλέον θα απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό, θέλει να βοηθήσει το οικοσύστημα ώστε να φτιαχτούν εφαρμογές που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των ανθρώπων. Δηλαδή, υπηρεσίες παρόμοιες με το Nokia Money που χρησιμοποιείται στην Ινδία και έχει μετατρέψει το κινητό τηλέφωνο σε... τράπεζα!
Ο Jim Balsillie, μετά από ένα ακόμα σύντομο Demo του PlayBook, μίλησε για τον τρόπο που πρέπει να συνεργαστούν οι operators με τους κατασκευαστές για να συμμετάσχουν ενεργά στην αλλαγή που πραγματοποιείται στον χώρο. Και λέγοντας αλλαγή, εννοούσε ότι πλέον το διαδίκτυο είναι προσβάσιμο από κινητά τηλέφωνα και όχι μόνο από τους προσωπικούς μας υπολογιστές. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε "mobility goes to web and not web to mobility". Θεωρεί ότι το επόμενο μεγάλο στοίχημα που έχουν να κερδίσουν οι operators είναι οι πληρωμές μέσω της συσκευής και για να τους βοηθήσει, ήρθε σε συμφωνία με 3 από τις μεγαλύτερες εταιρίες παγκοσμίως, την Deutsche Telekom, την Telefonica και την Vodafone. H RIM έχει ήδη δημιουργήσει τις εφαρμογές που θα επιτρέπουν στους χρήστες να πληρώνουν στις καθημερινές τους συναλλαγές με το BlackBerry τους και να χρεώνεται ο λογαριασμός τους. Αυτό που μένει να δούμε είναι πότε θα αρχίσουν οι χρήστες να χρησιμοποιούν το BlackBerry τους ως πορτοφόλι και στην χώρα μας.
O Ryuji Yamada, CEO της DoCoMo, παρατήρησε ότι παρά την οικονομιική κρίση που έπληξε ολόκληρο τον κόσμο, ο κλάδος της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών συνέχισε να βρίσκεται σε άνθηση. Ένας από τους κυριότερους λόγους γι αυτό το φαινόμενο είναι η ολοένα αυξανόμενη χρήση των δεδομένων. Μάλιστα, δήλωσε ότι υπολογίζει πως μέσα στον Μάρτιο, το Data ARPU θα ξεπεράσει για πρώτη φορά το Voice ARPU. Μην ξεχνάμε όμως πως η 3G κάλυψη στην Ιαπωνία έχει φτάσει στο 100%. Πιστεύει πως το επόμενο βήμα είναι η αυτoματοποιημένη επικοινωνία μεταξύ των συσκευών (Machine to Machine) και θα, σε βάθος χρόνου, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής μας. Εν μέρει έχει δίκιο, γιατί ποιος δεν θα ήθελε να ξέρει την κίνηση στους δρόμους κάθε στιγμή? Και αυτό είναι μόλις ένα μέρος από τις πραγματικές δυνατότητες της M2M επικοινωνίας.
Ο CEO της Qualcomm, Paul Jacobs, μίλησε κι αυτός για την επικοινωνία μεταξύ των συσκευών αλλά για γενικότερες εφαρμογές στην καθημερινότητα μας μέσω (και) του NFC chipset. Θεωρεί πως πλέον το κινητό μας τηλέφωνο θα αποτελεί την ταυτότητα μας και θα μπορεί να λειτουργεί ως κλειδί για να απελευθερώσει τα δεδομένα μας. Έδωσε μάλιστα και ένα ενδιαφέρον (αν και ιδιαίτερα φουτουριστικό) παράδειγμα: κάθε χρήστης θα έχει κάποιον χώρο στο cloud και θα αποθηκεύει μέσα ό,τι θέλει. Αυτά τα δεδομένα θα είναι διαθέσιμα σε οποιονδήποτε υπολογιστή, αρκεί να χρησιμοποιήσει το κινητό του για να αποδείξει ότι είναι αυτός. Δήλωσε ακόμα πως το 70% όλων των ηλεκτρονικών συσκευών θα είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους μέχρι το 2015 ενώ το κινητό τηλέφωνο του χρήστη θα λειτουργεί ως το κέντρο όλων αυτών των επικοινωνιών. Ακόμα, προσπάθησε να αγιοποιήσει το peer-to-peer που τόσο μισούν οι εταιρίες της βιομηχανίας του θεάματος λέγοντας πώς όταν κάθε χρήστης έχει ταυτότητα και την χρησιμοποεί, θα μπορεί να κάνει σωστή χρήση όλων αυτών των υπηρεσιών.
Τα συναισθήματα που είχα βγαίνοντας από την αίθουσα ήταν ανάμεικτα: κάποια από τα παραπάνω μου φαίνονται ουτοπικά και εκτός πραγματικότητας, κάποια μου φαίνονται χρήσιμα ενώ κάποια άλλα μου φαίνονται απλά αναπόφευκτα. Θεωρητικά πάντως, ο στόχος είναι ένας: να απλοποιηθεί η ζωή των χρηστών (και να αυξηθούν τα κέρδη των εταιριών)..
Ακολουθήστε το digitallife.gr στο Google News

0 Comment