BREAKING

0

Κύπρος: Στην 1η θέση με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης ηλεκτρονικών αγοραστών, στην αγορά της Νότιας Ευρώπης το 2019

Στα 98 δισ. ευρώ ανήλθε το 2019, ο τζίρος του  ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά της Νότιας Ευρώπης, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της “Ευρωπαϊκής Περιφερειακής Έκθεσης για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ευρώπη, 2020” που παρουσίασαν από κοινού η “Ecommerce Europe” και η “EuroCommerce”. Η συγκεκριμένη περιοχή, που περιλαμβάνει, εκτός από την Κύπρο την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Μάλτα, την Πορτογαλία και την Ισπανία, είδε το 2019 τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό αύξησης του κύκλου εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου μετά την Ανατολική Ευρώπη. Ειδικότερα, η αξία της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Νότια Ευρώπη πέρυσι αυξήθηκε 22,49%.

Σε επίπεδο χωρών, η Κύπρος έχει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης ηλεκτρονικών αγοραστών, κατά 20% το 2019, με την Ισπανία και την Ελλάδα να ακολουθούν με σχεδόν 8%. Με αυτήν την άνοδο των αγοραστών στο Διαδίκτυο, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ο κύκλος εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου, επίσης, αυξάνεται.

Αντιπροσωπεύοντας το 15% του συνολικού κύκλου εργασιών του ευρωπαϊκού e-Commerce η αγορά της Νότιας Ευρώπης αναδείχθηκε η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στην Ε.Ε.. Παράλληλα, με μερίδιο 7,69%, του ΑΕΠ, που αποδίδεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η Νότια Ευρώπη κατατάσσεται πρώτη στην Ευρώπη (σ.σ. ως προς τη συμμετοχή του e-Commerce στο ΑΕΠ). Ωστόσο, το μέγεθος της εξακολουθεί να είναι μικρότερο από το ένα τέταρτο του κύκλου εργασιών των €444 δισ. ευρώ της Δυτικής Ευρώπης, γεγονός που φανερώνει τα μεγάλα περιθώρια που υπάρχουν για να αξιοποιήσει περαιτέρω ο ευρωπαϊκός Νότος τις δυνατότητες του στο e-Commerce.

Σύμφωνα με την “Ευρωπαϊκή Περιφερειακή Έκθεση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ευρώπη, 2020”, η χαμηλή χρήση του Διαδικτύου στην περιοχή και το σχετικά χαμηλό ποσοστό των ηλεκτρονικών αγοραστών είναι άλλες ενδείξεις για το τεράστιο δυναμικό που δεν έχει ακόμη αξιοποιηθεί.

Η έρευνα, δείχνει επίσης ότι, το 82% του πληθυσμού χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο και το 55% του πληθυσμού που το χρησιμοποιεί, είναι αγοραστές ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτά τα στοιχεία καθιστούν την περιοχή δεύτερη στην Ευρώπη, μετά την Ανατολική Ευρώπη, η οποία έχει τα χαμηλότερα επίπεδα χρήσης Διαδικτύου και ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σε ότι άφορα το τζίρο του e-Commerce, η Ισπανία είδε το 2019 τον υψηλότερο κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου (29%), ακολουθούμενη από την Ελλάδα με 25%. Παρά τη μεγάλη ανάπτυξη, η αξία της αγοράς σε απόλυτα μεγέθη έχει σημαντικές διαφορές. Η Ισπανία είχε το 2019 κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου €53 δισ., ποσό που την καθιστά τη μεγαλύτερη αγορά στη Νότια Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ήμισυ (54%) των συνολικών δαπανών της περιοχής. Ακολούθησε η Ιταλία με 32% και η Ελλάδα με 8%.

0 Comment

Post a Comment

(required)
(required - never published nor shared)