Η εξάπλωση του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, έχει ως αποτέλεσμα την θεαματική μείωση των επισκέψεων του κοινού στα εμπορικά κέντρα, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν πλέον να δαπανούν το διαθέσιμο εισόδημά τους σε αγορές μέσω του διαδικτύου. Πιο συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα της Cushman & Wakefield, οι επισκέψεις σε εμπορικά κέντρα στην Αμερική έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ την τελευταία πενταετία. Οι Αμερικανοί επιλέγουν και διαθέτουν πλέον το μεγαλύτερο κομμάτι από το διαθέσιμο εισόδημά τους σε εστιατόρια, ταξίδια και είδη τεχνολογίας, ξοδεύοντας αρκετά λιγότερα σε είδη ρουχισμού και αξεσουάρ. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι αλυσίδες λιανικού εμπορίου να κλείνουν τα υποκαταστήματά τους, αναγκάζοντας ολόκληρα εμπορικά κέντρα να βάλουν λουκέτο. Αν, μάλιστα, σε ένα εμπορικό κέντρο κλείσουν ορισμένα καταστήματα, τότε οι υπόλοιποι ένοικοι έχουν δικαίωμα να σπάσουν το δικό τους συμβόλαιο ή να απαιτήσουν μείωση του ενοικίου λόγω της μειωμένης επισκεψιμότητας.
Κατά συνέπεια, οι ιδιοκτήτες εμπορικών κέντρων πρέπει να σπεύσουν να περιορίσουν τις απώλειες και να αντικαταστήσουν άμεσα τους εκμισθωτές τους. Εντούτοις, ένα εμπορικό κέντρο είναι πολλές φορές καταδικασμένο να μην επιβιώσει αν έχουν αποχωρήσει γνωστές «Μάρκες» λιανικού εμπορίου που λειτουργούν ως «μαγνήτες» για τους καταναλωτές.