BREAKING

3

Microsoft Surface: Ένα λίφτινγκ είναι αρκετό;

Και να λοιπόν που στην εποχή του Google, του Facebook και του Twitter είναι ακόμα δυνατόν μια εταιρεία να οργανώσει με απόλυτη επιτυχία μία σούπερ μυστική παρουσίαση και να ανακοινώσει σε αυτή το προϊόν που όλος ο κόσμος (ή… περίπου όλος) ευχόταν αλλά ουδείς ανέμενε επί του παρόντος. Το Microsoft Surface μας ξανασυστήθηκε όντας πλέον εναρμονισμένο με τις επιταγές του σήμερα, σε μία μορφή πολύ πιο δημοφιλή αλλά και «σέξι» σε σχέση με την αρχική του –η οποία θύμιζε περισσότερο… φωτοτυπικό και λιγότερο gadget που θα μαγνήτιζε το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Οι νέες ταμπλέτες της Microsoft έγιναν δεκτές από Τύπο και κοινό με ενθουσιασμό. Δεν είναι και λίγο πράγμα κοτζάμ Microsoft να ανακοινώνει ταμπλέτα εξ’ άλλου. Τι κι αν πρόκειται για προϊόντα που θα διατεθούν στην αγορά ένα εξάμηνο αργότερα; Τι κι αν δεν μάθαμε τιμές πώλησης; Τα αποκαλυπτήρια έγιναν και η Microsoft έδειξε τις προθέσεις της να χτυπήσει τη μεγάλη ανταγωνίστριά της (την Apple ντε!) σε μία αγορά που μέχρι στιγμής έδειχνε να ελέγχει πλήρως (εκτός κι αν το μερίδιο του 68% δεν σας πείθει). Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορεί να το κάνει κιόλας…

Η παρουσίαση του Surface με άφησε προσωπικά με αναπάντητα ερωτήματα και απορίες ως προς τη στρατηγική της Microsoft. Κατ’ αρχήν γιατί δύο εκδόσεις (με δύο… υποεκδόσεις η καθεμία); Γιατί να πρέπει να υπάρχουν το «Microsoft Surface for Windows RT» και το «Microsoft Surface for Windows 8 Pro»; Γιατί να κυκλοφορήσουν σε διαφορετικές ημερομηνίες; Γιατί να έχουν τόσο διαφορετικά τεχνικά χαρ/κα και δυνατότητες; Γιατί εν τέλει να κάνουμε τις ζωές μας πιο δύσκολες όταν μάλιστα δεν υπάρχει σοβαρός λόγος; Σκεφτείτε τον καταναλωτή που θα πάει στο κατάστημα να ζητήσει το Surface. Σκεφτείτε τη σύγχυσή του όταν ο υπάλληλος του αραδιάσει τις διαθέσιμες εκδόσεις της ταμπλέτας και αρχίσει να του εξηγεί τις διαφορές τους. Τι στοίχημα βάζετε ότι ενόσω ο πωλητής μιλάει, την προσοχή του πελάτη θα τραβήξει ένα iPad λίγο πιο δίπλα; iPad… Σε τελική ανάλυση με δαύτο ξέρεις ότι έχεις αυτό της πρώτης γενιάς, αυτό της δεύτερης κι αυτό της τρίτης. Απλά και ξεκάθαρα. Ούτε RΤ, ούτε Pro, ούτε FIFA.

Ο Steve Ballmer ούτε να χαμογελάσει λιγάκι. Ο Steve Sinofsky τουλάχιστον το πάλεψε -έστω κι αν τελικά ήταν ο... γκαντέμης της υπόθεσης. Καλά βρε παιδιά, brand new μηχάνημα παρουσιάζετε, δεν χαίρεστε; Λιγάκι έστω;

Η Microsoft μου έδωσε την εντύπωση πάντως ότι θέλει να προωθήσει το Surface και ως μια ταμπλέτα που όμως έρχεται να αντικαταστήσει το ultrabook του χρήστη. Να σου το αξεσουάρ-πληκτρολόγιο, να σου το Windows 8 περιβάλλον εργασίας, να ‘σου και η συμβατότητα με την πλατφόρμα Windows Apps. Δύο παρατηρήσεις πάνω σε αυτό. Πρώτον, δεν βλέπω την εταιρεία ικανή να δημιουργήσει το ενοποιημένο περιβάλλον εργασίας, το «οικοσύστημα» που τόσο θαυμαστά έχει οικοδομήσει χρόνια τώρα η Apple. Χάρη σε αυτό το οικοσύστημα ο μακαρίτης ο Steve «ανακύκλωνε» τους πελάτες του πηγαίνοντάς τους από το iPod στο iPhone κι από ‘κει στο iPad: ο ίδιος λογαριασμός, universal εφαρμογές, συμβατότητα παντού και πάντα. Η Microsoft δεν το έχει επιτύχει μέχρι τώρα. Θα το κάνει στο μέλλον; Μπορεί. Ίσως το Surface και τα Windows 8 να 'ναι η αρχή. Ποιος ξέρειΗ δεύτερη παρατήρηση αφορά την τιμή η οποία, όπως μας ενημέρωσε η Microsoft θα ξεκινά από τα $599 (και τα $999 για την Pro έκδοση). Από τη στιγμή που το Pro μοντέλο απευθύνεται σε business χρήστες φιλοδοξώντας να αντικαταστήσει το ultrabook τους, τότε η τιμή του θα εξελιχθεί σε καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία του: αν αυτό κοστίζει όσο ένα ultrabook, αντί να κοιτάξει κάποιος για μία εναλλακτική λύση, γιατί να μην πάρει απ’ ευθείας ένα ultrabook να τελειώνει;

Εν τέλει μου άρεσε ή όχι το Surface; Φυσικά και μου άρεσε. Είμαι φαν του περιβάλλοντος εργασίας των Windows 8 και από την πρώτη στιγμή που η Microsoft άρχισε να πειραματίζεται μαζί τους στο dashboard του Xbox 360 (ω ναι), με κέρδισαν. Η ταμπλέτα δείχνει να ‘ναι στιβαρή σαν κατασκευή ενώ και από τεχνικά χαρακτηριστικά δεν πάει πίσω. Και μιλάμε προφανώς για την πρώτη της έκδοση. Σε ενάμισι χρόνο από τώρα πιθανότατα θα συζητάμε για τη δεύτερη, σαφώς πιο βελτιωμένη και… έχει ο Θεός. Σημασία έχει ότι η Microsoft αποφάσισε εν τέλει να μπει κι η ίδια ως αυτόνομος παίκτης στο παιχνίδι των ταμπλετών. Δεν ξέρω αν η ίδια θα βγει νικήτρια, τα προγνωστικά ωστόσο είναι συντριπτικά υπέρ του καταναλωτή…

 

3 Comments

  • Deppie
    27 Ιουνίου 2012 at 14:42

    Ας κατεβάσει λίγο την τιμή όμως… 999 δολάρια; Έτσι θα χτυπήσει τον ανταγωνισμό;

  • kostis
    26 Ιουνίου 2012 at 16:24

    η μονοκρατορια του ipad φθανει στο τελος της…

  • Δημήτριος
    26 Ιουνίου 2012 at 16:17

    Σε αυτο το αρθρο ειναι η υπερβολη στο μεγαλειο της…!! Δυο εκδοσεις ειναι ολες κι ολες και ειναι ξεκαθαρο απο το τι ζηταει ο καθενας….!! Επειδη φαινεται σκουπιδι το ipad μπροστα του…!!