21.9 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
More

    Μικρή βελτίωση παρουσίασε το οικονομικό κλίμα στην Κύπρο τον Αύγουστο: Αυξήθηκε κατά 1,9 ο Δείκτης Οικονομικής Συγκυρίας

    Τον Αύγουστο 2020, το οικονομικό κλίμα βελτιώθηκε, με τον Δείκτη Οικονομικής Συγκυρίας (ΔΟΣ) να αυξάνεται κατά 1,9 μονάδες σε σύγκριση με τον Ιούλιο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία  του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών του Πανεπιστημίου Κύπρου (ΚΟΕ), η άνοδος του ΔΟΣ προήλθε από τη διαμόρφωση λιγότερο αρνητικού κλίματος ανάμεσα στις επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς. Ωστόσο, αντίθετη πορεία ακλούθησε το κλίμα ανάμεσα στους καταναλωτές, το οποίο υποχώρησε σημαντικά.

    Σε ότι αφορά το τομέα των υπηρεσιών, το κλίμα βελτιώθηκε περαιτέρω λόγω λιγότερο αρνητικών αξιολογήσεων για την τρέχουσα κατάσταση και λιγότερο απαισιόδοξων εκτιμήσεων για τον κύκλο εργασιών κατά το επόμενο τρίμηνο.

    Στο λιανικό εμπόριο και στη μεταποίηση η καλυτέρευση του κλίματος συνδέεται με ευνοϊκότερες αξιολογήσεις για τα τρέχοντα επίπεδα των αποθεμάτων και με προς τα πάνω αναθεωρήσεις των προσδοκιών για τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων κατά το επόμενο τρίμηνο. Στις κατασκευές οι επιχειρήσεις αξιολόγησαν λιγότερο αρνητικά τα υπό εξέλιξη έργα τους με αποτέλεσμα τη βελτίωση του κλίματος στον τομέα.

    Στο μεταξύ, τον Αύγουστο η καταναλωτική εμπιστοσύνη αποδυναμώθηκε σημαντικά, αφού όλες οι συνιστώσες της σημείωσαν επιδείνωση. Συγκριτικά με τον Ιούλιο, οι καταναλωτές τον Αύγουστο (α) αξιολόγησαν αρνητικότερα την πρόσφατη οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους, (β) αναθεώρησαν προς τα κάτω σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες τους για τη μελλοντική οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους και της Κύπρου, και (γ) εμφανίστηκαν πιο διστακτικοί αναφορικά με μελλοντικές δαπάνες για μεγάλες αγορές.

    Η αβεβαιότητα στους τομείς των κατασκευών και της μεταποίησης υποχώρησε ελαφρώς. Αντίθετα, η αβεβαιότητα στις υπηρεσίες και στο λιανικό εμπόριο κατέγραψε αύξηση, ενώ η αβεβαιότητα ανάμεσα στους καταναλωτές παρέμεινε στα επίπεδα του περασμένου μήνα.

    Τέλος, παρά τις μηνιαίες αυξομειώσεις, η αβεβαιότητα σε όλους τους τομείς και ανάμεσα στους καταναλωτές παραμένει σημαντικά αυξημένη συγκριτικά με παρόμοια περίοδο το 2019.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles