18.1 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
More

    Mobilius Telecomicus – Τεύχος 43

    Αυτό το 10% πότε θα το πάρει;

    Διότι, όπως πολύ καλά καταλάβατε, το θέμα δεν είναι ΠΟΙΟΣ θα το πάρει αλλά ΠΟΤΕ. Αυτό που είναι απορίας άξιο είναι πόσο γρήγορα προεξοφλεί το χρηματιστήριο την αλλαγή στη μετοχική σύνθεση διότι “ανάγκα δημοσίου ρευστού και επενδυτές πείθονται”. Για την ακρίβεια δεν πείθονται απλά, προσέρχονται αυτοβούλως! Υπάρχουν βέβαια μερικά “τεχνικά εμπόδια”. Η τιμή πώλησης, σύμφωνα με όσα έχουν υπογραφεί, προσδιορίζεται με βάση το μέσο όρο τιμών και όγκων των τελευταίων 20 συνεδριάσεων συν 20% υπερτίμημα, που μειώνεται σε 15% από τον επόμενο μήνα. Το ζητούμενο είναι ότι όταν άκουσαν στον ΟΤΕ, τα πλείστα όσα την εποχή που πούλησαν στα 27 ευρώ / μετοχή, φανταστείτε τι θα γίνει τώρα που θα πρέπει να πουλήσουν εκεί γύρω – πάνω από τα 10€. Θα μου πείτε, τότε ήταν αντιπολίτευση και τώρα είναι κυβέρνηση. Έ, θα τους τα σέρνουν αυτοί που ήταν τότε κυβέρνηση και σήμερα αντιπολίτευση. The shame old story!

    Βέβαια δεν είναι μόνο οι προσδοκίες για την πώληση μεριδίου που έστειλε την μετοχή στον Θεό. Είναι και τα προσδοκώμενα χρήματα από την Telekom Srbija, όπου έχουν εμφανιστεί για την ώρα τρεις μνηστήρες: Telekom Austria, Deutsche Telekom και France Telecom. Καταληκτική ημερομηνία είναι η Παρασκευή 26 Νοεμβρίου και σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών της Σερβίας αναμένονται έσοδα 1,4 δισ. ευρώ για το 51% της εταιρείας. Εδώ, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στη Σερβία ο ΟΤΕ αν δεν πουλήσει τώρα εγκλωβίζεται -και οι Σέρβοι θα διαθέσουν υποχρεωτικά το 51%, για να κάνουν ελκυστικό το πακέτο. Αν πάλι πουλήσει ο OTE θα διαθέσουν μόνο το 31% και θα κρατήσουν το 49% και την εθνική τους υπερηφάνεια. Ως εκ τούτου το ποσοστό του ΟΤΕ είναι μεν καθοριστικό, αλλά στην ουσία εξωθείται στην πώληση.
    Τέλος, εκτός από τα παραπάνω σημαντικό ρόλο στην αύξηση παίζει και η αλλαγή φρουράς καθώς και η νέα στρατηγική τοποθέτηση του νέου CEO που ξεκόλλησε από την “καραμέλα” της κακής ΕΕΤΤ. Σε κάθε περίπτωση το δόγμα “αγόραζε στη φήμη, πούλα στο γεγονός” τείνει να ανατραπεί, αφού τελικά οι φήμες ταξιδεύουν πιο γρήγορα και από το φως. Η μετοχή κέρδισε 19,5% τον τελευταίο μήνα, όταν ο Δείκτης κέρδισε μόνο 5,51%. Και επειδή σύμφωνα με τους Μάγια στο τέλος του 2012 (στις 20/12/2012) αν δεν έχει καταστραφεί ο κόσμος υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έχει ενοποιηθεί ο ΟΤΕ με την COSMOTE, λέω να προεξοφλήσουμε και αυτή τη φήμη μπας και πάμε ταμείο.
    Μιλήσαμε για ενοποιήσεις και θυμηθήκαμε κάποιες φήμες για ενοποιήσεις διευθύνσεων στο Μέγαρο. Τελικά η ενοποίηση είναι η μητέρα της οικονομίας. Άσε που, κατά κανόνα, οι μικρές ενοποιήσεις φέρνουν τις μεγάλες… Για την ώρα πάντως ο Μιχάλης ενημερώνεται. Διότι 13 όροφοι και 39 πτέρυγες δεν μαθαίνονται με τη μία. Για να μην μιλήσουμε για τα υπόγεια…
    Το ότι ενημερώνεται βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν έχει άποψη. Την οποία εξέφρασε στο συνέδριο της Morgan Stanley στη Βαρκελώνη. Λιτός και περιεκτικός δεν μάσησε τα λόγια του. Συγκεκριμένα είπε ότι α) λόγω της οικονομίας η αγορά θα πάει χειρότερα β) δεν μίλησε ευθέως για απολύσεις αλλά μίλησε για έλεγχο τους κόστους και φαντάζομαι ότι δεν εννοούσε τα απορυπαντικά γ) ανέφερε ότι θα πρέπει να κλείσουν κάποια καταστήματα λιανικής δ) είπε ότι πρέπει να ενοποιηθούν όλα τα κέντρα διαχειρισης του δικτύου και ε) ανέφερε ότι θα πρέπει να γίνουν outsourcing όλα τα non core activities. Τέλος, έδωσε μερίδια αγοράς στην κινητή για το 9μηνο (48% η Cosmote 30% η Voda και 22% η Wind) καθώς και τα ποσοστά EBIDTA που αναλογούν σε κάθε εταιρεία. Αυτό που κάνει εντύπωση πάντως είναι ότι το EBITDA και των τριών εταιρειών ήταν το 2008 1,8 δισ. ενώ το 2010 θα πέσει στα 1,1 δισ. γεγονός που σημαίνει ότι μέσα σε 2 χρόνια η αγορά έχει χάσει κέρδη 700 εκατομμυρίων!
    Η Cosmote ανακοίνωσε επέκταση της υπηρεσίας Cosmote Traveller σε περισσότερες χώρες. Μόνο που τώρα που έγινε η θάλασσα γιαούρτι χάσαμε τα κουτάλια μας.

    Cast in the Wind
    ΟΚ, την εταιρεία τη φτιάξαμε. Την ομάδα τη φτιάξαμε. Μάλλον έχει βρεθεί λύση και στο όνομα και δεν θα χρειαστεί να κάνουμε για τέταρτη φορά βαφτίσια. Έφυγε και ο Ζοζέφ που ήταν σπεσιαλίστας στο rebranding αφού έχει κάνει ήδη… 3 βαφτίσια στις 2 εταιρείες από τις οποίες πέρασε.Εκεί που ακούγεται ότι θα πάει βέβαια, μάλλον με χορηγικούς γάμους -και όχι μόνο- θα ασχοληθεί, αφού το όνομα Θρύλος έχει μείνει το ίδιο από τις 10 Μαρτίου 1925!
    Ας αφήσουνε όμως το Θρύλο για να περάσουμε στην άλλη ομάδα. Εκεί στην άμυνα υπάρχει ένα κλασικό σέντερ μπακ που ενίοτε προωθείται και βάζει και κανένα γκολ, δουλειά όμως που κατά κύριο λόγο την κάνουν οι επιθετικοί Αντώνης (σταθερή και εταιρικοί πελάτες), Βάϊος (retail και customer service), Γιάννης (prepaid & διαφήμιση) και ο νεοαποκτηθείς, εκ Vodafone, Βασίλης Μπαλούρδος (post paid & CRM). Άμα παίζεις με τέσσερεις παίκτες μπροστά, όλο και κάποιος θα σπρώξει τη μπάλα στα δίχτυα. Το θέμα είναι πώς, από μία αγορά που είναι στα κάτω, μία Wind που είναι επίσης στα κάτω, μπορεί να προκύψει το πλην επί πλην = συν. Υπάρχει λύση, αν οι ομολογιούχοι έχουν μία μεσοπρόθεσμη προσέγγιση και παράλληλα έχουν πρόθεση να κάνουν χοντρό παιχνίδι. Να είστε έτοιμοι για εκπλήξεις!

    CU @ Vodafone
    Welcome to Greece for unlimited experience. Αυτή η επιγραφή της Voda μου φτιάχνει το κέφι κάθε φορά που φτάνω στο αεροδρόμιο. Από χθες μάλιστα η unlimited experience περιλαμβάνει, με ένα πάγιο, “τα πάντα όλα”, αφού προστέθηκαν σερφάρισμα, sms σε όλα τα δίκτυα και roaming. H Voda (επανα)λανσάρισε το CU express the real U, με αρκετά hype προσέγγιση. Παράλληλα, τρέχει πάρα πολύ το Galaxy Tab προκειμένου να προλάβει το λανσάρισμα τόσο του ipad όσο και του low cost – low end κινέζικου tablet που ετοιμάζει ο ανταγωνισμός μέσα Δεκέμβρη. Όλη αυτή η προσπάθεια είχε αποτέλεσμα το Galaxy Tab να εξαφανιστεί από τα καταστήματα και να πρέπει να βάλεις μέσον για να το αποκτήσεις. Το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν είναι ελληνικό, αφού σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη διατεθεί μέσα σε ένα μήνα 600.000 συσκευές. Τέλος, αίσθηση έκανε αυτή την εβδομάδα και ο “Οδηγός για Γονείς: Κινητή, Σταθερή Επικοινωνία και Διαδίκτυο” που κυκλοφόρησε η Voda. Είναι πραγματικά μία προσεγμένη και ενδιαφέρουσα έκδοση την οποία μπορείτε να βρείτε σε μορφή pdf στη διεύθυνση http://www.vodafone.gr/portal/resources/media/Vodafone_Elladas/parents_guide_vodafone_greece.pdf .

    Sofokleous str?
    Όσον αφορά εκείνη τη συγχώνευση της HOL με τη Forthnet που κοντεύει να χρονίσει τα πράγματα είναι απλά. Όπως περίπου οι αθλητές της ελληνορωμαϊκής πάλης που γυρνάνε γύρω γύρω από τον αντίπαλο για να δούνε από που θα τον πιάσουν ώστε να έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Τα ρίσκα είναι μεγάλα και η προσοχή πρέπει να φτάνει στο maximum. Διότι, όπως γνωρίζετε, παίζονται πολλά! Βέβαια τις τελευταίες ημέρες συνέβησαν αρκετά. Κατ’ αρχάς η Eθνική Χρηματιστηριακή υποβάθμισε την σύσταση και την τιμή στόχο της μετοχής της Forthnet. Γενικά οι αναλυτές δεν πήραν τα αποτελέσματα με “καλό μάτι” και αυτό ίσως ήταν τελικά άδικο, γιατί με τις συνδιαστικές προσφορές γράφει συνέχεια συνδρομητές. Τις ευκαιρίες όμως τις πιάνεις στον αέρα. Έτσι, χθες (Τρίτη) κάποιος αγόρασε 7,3 μύρια μετοχές Χ 0,36€, ή αν προτιμάτε το “πονηρό” ποσοστό του 4,7% (αφού πάνω από 5% το δηλώνεις). Στο φινάλε, η μετοχή έγραψε 17% άνοδο και διατέθηκαν συνολικά, εκτός από το πακέτο, και άλλες 2.300.000 μετοχές. Αυτό από μόνο του, είναι μία είδηση. Η οποία θα ήταν πιο μεγάλη αν οι Άραβες αποφάσιζαν να πουλήσουν (πράγμα αμφίβολο σε αυτή την τιμή). Η είδηση βέβαια θα αποκτούσε πολύ διαφορετικές διαστάσεις αν αγοραστής ήταν π.χ. ο Σωκράτης, ή και η Voda ή έστω, κάποιος για λογαριασμό τους. Τέλος, υπάρχει και μία ελεγχόμενη φήμη ότι έχει κλείσει άλλο ένα μεγάλο πακέτο με διψήφιο ποσοστό, αλλά μέχρι τη στιγμή που στείλαμε το weekly δεν ήταν δυνατόν να γίνει cross check, οπότε δεχτείτε το απλά σαν φήμη (και σε καμία περίπτωση σαν σύσταση αγοράς ή το αντίθετο).
    What’s on? Μα φυσικά το καινούργιο site της On. Αφήνοντας λοιπόν τις φήμες κατά μέρος περνάμε στο γεγονός ότι η On Telecoms ανέβασε το καινούργιο site της που επιτρέπει την tailor made προσέγγιση των πακέτων, ανάλογα με τις επιθυμίες και τις ανάγκες του χρήστη χάρη στην υπηρεσία YouAreOne. Αυτό που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι ο όγκος των πωλήσεων που επιτυγχάνει το συγκεκριμένο site, κάτι που θα ήταν αδιανόητο πριν από 1-2 χρόνια.

    Στον προϋπολογισμό έχουν γραφτεί 350 μύρια για ανανέωση αδειών τηλεπικοινωνίας και πώληση ραδιοσυχνοτήτων, λέγε με ψηφιακό μέρισμα. Η εγγραφή προβλέπει ότι ο σχετικός διαγωνισμός θα γίνει στο 3ο τρίμηνο του 2011. Βέβαια μένουμε Ελλάδα και ένας Σωκράτης δεν φτάνει να φέρει την άνοιξη. Εκτός και αν ισχύει το money makes the world go round ή αν αναλάβουν να κάνουν τον διαγωνισμό οι Τροϊκανοί! Μιας και μιλάμε πάντως για τον προϋπολογισμό, λέγεται ότι το περίφημο φλασάκι ήταν 2GB. Έτσι που συρρικνώνεται η οικονομία σε λίγο θα χωράει και σε 512ΚΒ…

    Όλα δείχνουν ότι και η δεύτερη κινέζικη εταιρεία ετοιμάζει αντεπίθεση εφ’ όλης της ύλης. Σε ποια αγορά προσβλέπει; Ε, εύκολο είναι να το μαντέψει κανείς. Πάσσαλος πασσάλω εκκρούεται. Το γεγονός ότι ήδη έκαναν ήδη μία press conference μαζί με τη Wind δείχνει πόσο κοφτερό είναι το blade. Και αυτό είναι μόνο η αρχή λένε αυτοί που ξέρουν. Σύντομα, σε λιγότερο από ένα μήνα, δύο από τα τρία δίκτυα θα διαθέτουν και το tablet της το οποίο θα κοστίζει κάπου εκεί στα 300 ευρώ, αν πιστέψουμε τις φήμες. Όχι ότι οι Hua με τα S-7 ή οι άλλοι κατασκευαστές θα μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια. Σε εμπορικό επίπεδο όλα παίζονται και όλοι έχουν την ευκαιρία τους, Αυτό που είναι σημαντικό σε κάθε περίπτωση είναι ότι το νέο ελληνικό team της ΖΤΕ έχει αρχίσει να πείθει την αγορά για τη συνέχεια και τη συνέπειά του. Και αυτό είναι κάτι που ήδη παίζει σημαντικό ρόλο και θα παίζει όλο και πιο μεγάλο στο μέλλον.
    Από την άλλη η Alcatel έχει πείσει όχι μόνο την Ελληνική αλλά και την Κυπριακή αγορά και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι πήρε τη δουλειά για το IPTV με την πλατφόρμα MyViewTV.

    Mobile me
    Έχει βουήξει ο τόπος. Όλοι μιλούν για αυτό. Και όμως οι τύποι στη Sony και Sony Ericsson έκαναν μέχρι πρότινος τις πάπιες. Με μια αναζήτηση στο Google θα βρείτε ακόμη και φωτογραφία του. Ο λόγος για το Sony Ericsson Playstation Phone. Μετά τον Peter Dille, αντιπρόεδρο του τμήματος marketing της Sony Computer Entertainment Αμερικής, ήρθε η σειρά του Bert Nordberg, Διευθύνοντος Σύμβουλου της Sony Ericsson να το επιβεβαιώσει: «όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά». Έτσι αναμένεται ότι οι άνθρωποι στη Sony Ericsson σύντομα θα το ανακοινώσουν επίσημα. Οι πρώτες ενδείξεις τοποθετούν την κυκλοφορία του μερικούς μήνες μετά την επίσημη πρώτη του στο επικείμενο Mobile World Congress (μέσα Φεβρουαρίου). Μείνετε συντονισμένοι… τα καλύτερα έρχονται.
    Από την άλλη το iOS 4.2 που παρουσιάστηκε δεν μας τρέλανε γιατί είναι επικεντρωμένο πάνω στο iPad που πλέον έχει δυνατότητες multitasking, φακέλων, ενοποιημένου inbox, Game Center καθώς και Airplay και AirPrint.

    Mobilus in Mobilis
    Τυχαίο δε νομίζω part ΙΙ: H Ogilvy σχεδίασε και υλοποίησε την καμπάνια για το 11888 στο facebook όπου υπάρχει και ένας σχετικός διαγωνισμός. Γράφεις το νομίζεις ότι δεν είναι τυχαίο και οι 8 καλύτερες ατάκες θα πάρουν από ένα κινητό Samsung Galaxy. Στην ουσία είναι μία προσέγγιση απλή, οικονομική και φυσικά γεμάτη ιδέες. Περισσότερες πληροφορίες στο www.tyxaiodenomizo.gr που έγινε το πρώτο τηλεοπτικό slogan που απέκτησε site! Μιλώντας για το 11888 κάποιος θα έπρεπε να μιλήσει στη ΔΕΗ για το 10503. Διότι όταν Δεν Έχουμε Ηλεκτρικό (ΔΕΗ) ούτε customer care έχουμε… Προφανώς η σημειολογία του αριθμού είναι ότι χρειάζονται 10503 ώρες για να πιάσεις γραμμή.

    Διαβάσαμε για τη δυσαρέσκεια της Saturn η οποία τα έχει πάρει στο κρανίο με τις συνεχείς φορολογικές επιβαρύνσεις και το μάλλον αφιλόξενο περιβάλλον και αφήνουν να εννοηθεί ότι επειδή δεν είναι και χθεσινοί μπορεί να μην είναι και αυριανοί.. Από την άλλη μόλις άνοιξαν το δεύτερο μαγαζί στη Θεσσαλονίκη, “πολεμούν για μας” και αν πιστέψει κανείς τους αριθμούς δεν τα πάνε και άσχημα. Άβυσσος η ψυχή του Γερμανού. Δεν είδατε την γκέλα που έκανε η Αγγέλα που έχει κάνει δόγμα της το “η τσιγκουνιά είναι μαγκιά”.

    Ιδρύθηκε Σύλλογος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας. Μέλη του είναι οι περισσότερες εταιρείες του χώρου (Velti, Globo, Newsphone κλπ) και προσωρινός πρόεδρος ο Κωστής από την Globo. Πρόκειται για εταιρείες με μεγάλη δραστηριότητα στο εξωτερικό που πραγματικά τιμούν την Ελλάδα συνήθως χωρίς καμμία βοήθεια από το κράτος.

    Η κόντρα Google και Facebook σταματημό δεν έχει. H δεύτερη ωστόσο έβαλε ένα τρίποντο με το μέσο “μοντέρνο σύστημα messaging”, που προφανώς είναι κτύπημα το μαλακό υπογάστριο του gmail, κι ας «μουμούρισε» ο Νίκος ότι είναι «κάτι σαν αχταρμάς στην πιο τακτοποιημένη μορφή του». Την αγορά μας την αφορά αφού ενοποιεί σε ένα σύστημα e-mail, chat και SMS. Αν δεν δήλωνε ο κ. Ζούκερμπερκ, που έχει ήδη φακελωμένους 500.000.000 “φίλους”, τόσο ξεδιάντροπα ότι η ιδιωτικότητα δεν έχει πλέον σημασία στις μέρες μας τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα. Και για να μην παρεξηγηθούμε τα περί ελαστικής αντίληψης περί της ιδιωτικότητα ισχύουν και για την Google, όπου ο Eric Schmidt έχει κάνει την περίφημη δήλωση ότι κάθε 18άρης θα έπρεπε κάποια στιγμή να μπορεί να αλλάξει όνομα.

    Την περασμένη εβδομάδα με τον προφητικό τίτλο του Γαλιλαίου “κι όμως κινείται” γράψαμε τα ποσοστά των κατασκευαστών και από κεκτημένη ταχύτητα τα αποδώσαμε στην GfK πράγμα που ήταν ανακριβές. Τα ποσοστά φυσικά είναι απολύτως αληθή, σύμφωνα με την ενημέρωση του συνεργάτη μας, δημοσιογράφου, έγκριτου μέλους της ΕΣΗΕΑ. Απλά το λάθος ήταν στην ούγια. Πάντως εις επίρρωσιν των όσων γράψαμε γενικά για την αγορά έσκασε την επομένη μία μελέτη της ICAP σύμφωνα με την οποία ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων, σε τεμάχια, είναι 3,3% πάνω μέχρι το 2009 ενώ για το 2010 προβλέπεται επιστροφή στα επίπεδα του 2008. Παράλληλα η μελέτη επισημαίνει την εκπληκτική άνοδο των μεριδίων των Smartphones και προβλέπει ότι θα συνεχιστεί στο μέλλον.

    Αυτά για αυτή την εβδομάδα. Θυμηθείτε ότι όπως είπε και ο μέγας Oscar (Wilde): Όλοι βρισκόμαστε στον ίδιο λάκκο αλλά μερικοί από μας κοιτάζουν τα άστρα.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles