Η Microsoft ανακοίνωσε μια σημαντική πρόοδο στην τεχνητή νοημοσύνη για τα παιχνίδια Xbox με την παρουσίαση του μοντέλου Muse AI. Το Muse μπορεί να βοηθήσει τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν στοιχεία παιχνιδιών και να διατηρήσουν κλασικά παιχνίδια για σύγχρονο υλικό. Το μοντέλο, που αναπτύχθηκε από τη Microsoft Research, είναι το πρώτο του είδους του και έχει τη δυνατότητα να κατανοεί τρισδιάστατους κόσμους και τη φυσική των παιχνιδιών, προσαρμόζοντας δυναμικά το περιβάλλον ανάλογα με τις ενέργειες των παικτών.
Το Muse AI εκπαιδεύτηκε με δεδομένα από το παιχνίδι Bleeding Edge της Ninja Theory, μέσω συνεργασίας με το Xbox, επιτρέποντάς του να μάθει από επτά χρόνια gameplay. Η εκπαίδευση περιελάμβανε ένα δισεκατομμύριο ζεύγη εικόνων-δράσεων, επιτρέποντας τη δημιουργία συνεκτικού και ποικίλου gameplay μέσω AI. Ωστόσο, προς το παρόν, η ανάλυση των οπτικών στοιχείων που παράγει το μοντέλο είναι μόλις 300×180 pixels, κάτι που δείχνει ότι βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο.
Η Microsoft παρουσίασε πρακτικά παραδείγματα του Muse, όπως τη δημιουργία gameplay και τη δυνατότητα φόρτωσης οπτικών στοιχείων από τους παίκτες για να επηρεάσουν το περιβάλλον του παιχνιδιού. Αν και το εργαλείο δεν προορίζεται για τη δημιουργία ολόκληρων παιχνιδιών, μπορεί να βοηθήσει τους προγραμματιστές στα πρώτα στάδια ανάπτυξης. Σύμφωνα με τη Fatima Kardar, αντιπρόεδρο του gaming AI στη Microsoft, η AI στο Xbox στοχεύει στη βελτίωση της εμπειρίας των παικτών και δημιουργών, διατηρώντας την τέχνη και τη δημιουργικότητα των developers.
Η Microsoft εξερευνά επίσης πώς το Muse μπορεί να διατηρήσει κλασικά παιχνίδια και να τα μεταφέρει σε σύγχρονες πλατφόρμες. Ο Phil Spencer, CEO του Microsoft Gaming, δήλωσε ότι η AI θα μπορούσε να μάθει από τα δεδομένα και τα βίντεο παλιών παιχνιδιών, καθιστώντας δυνατή την αναβίωσή τους χωρίς την ανάγκη του αρχικού κώδικα ή υλικού.
Παράλληλα, η Microsoft δοκιμάζει AI εργαλεία για την ανάπτυξη πρωτοτύπων παιχνιδιών και την προσθήκη νέων εμπειριών σε υπάρχοντες τίτλους. Σύντομα, μικρά διαδραστικά AI παιχνίδια θα είναι διαθέσιμα στο Copilot Labs, ενώ οι παίκτες και οι δημιουργοί του Xbox θα αποκτήσουν πρόσβαση σε πειραματικά AI εργαλεία νωρίτερα.
Η εταιρεία υπογραμμίζει ότι η χρήση της AI εξαρτάται από τις επιθυμίες των στούντιο ανάπτυξης, χωρίς ενιαία λύση για όλα τα παιχνίδια. Ωστόσο, υπάρχει ανησυχία στον κλάδο των βιντεοπαιχνιδιών σχετικά με τον ρόλο της AI στη δημιουργική διαδικασία, ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου οι απολύσεις στον χώρο είναι συχνές. Το 2024, 1 στους 10 developers έχασε τη δουλειά του.
Ο Dom Matthews, επικεφαλής της Ninja Theory, διαβεβαίωσε ότι το Muse AI δεν θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία περιεχομένου, αλλά για την επιτάχυνση της ανάπτυξης παιχνιδιών, επιτρέποντας στους δημιουργούς να επικεντρωθούν στη δημιουργικότητα, που αποτελεί τον πυρήνα των βιντεοπαιχνιδιών.