Η Opera επαναπροσδιορίζει όσα ξέραμε με το λανσάρισμα του Neon, ενός νέου browser που υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο που περιηγούμαστε στο διαδίκτυο. Περιγράφεται ως ένας «fully agentic browser», δηλαδή ένα πρόγραμμα που όχι μόνο αλληλεπιδρά με τον χρήστη, αλλά και δρα αυτόνομα στο διαδίκτυο.
Το Neon ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη ικανή να συνομιλεί μαζί σου, να αναλύει ιστοσελίδες με βάση τη διάταξή τους και να πλοηγείται πιο γρήγορα και έξυπνα από άλλους «ψηφιακούς βοηθούς». Μπορεί να συμπληρώνει φόρμες, να κάνει αγορές, ακόμα και να δημιουργεί για εσένα περιεχόμενο, όπως ιστοσελίδες, animations και πρωτότυπα παιχνιδιών.
Η λειτουργία του βασίζεται κυρίως τοπικά στις ΗΠΑ— για προστασία της ιδιωτικότητας — ενώ σε πιο απαιτητικές λειτουργίες συνδέεται με διακομιστές σε ηπείρους, όπου ισχύουν αυστηρότεροι κανονισμοί προστασίας δεδομένων.
Η Opera φιλοδοξεί να προλάβει τον ανταγωνισμό από γίγαντες όπως η Google και η OpenAI, οι οποίοι εργάζονται επίσης σε «πράκτορες» πλοήγησης. Ωστόσο, με μόλις 2,09% μερίδιο αγοράς, η εταιρεία έχει μπροστά της ένα δύσκολο δρόμο.
Παρά τις καινοτομίες, μένει να φανεί αν το κοινό είναι έτοιμο να εμπιστευτεί έναν browser που μπορεί να… κλείσει εισιτήρια χωρίς έγκριση. Η άνεση έχει πάντα το ρίσκο της.
Όσοι θέλουν να δοκιμάσουν το Neon, μπορούν ήδη να μπουν σε λίστα αναμονής.