17.1 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
More

    Οι αρχές των ΗΠΑ ερευνούν το Facebook για το σκάνδαλο “παραβίασης” 50 εκατ. λογαριασμών

    Έρευνα έχει ξεκινήσει η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (Federal Trade Commission – FTC) σχετικά με το σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει και αφορά τo Facebook, μετά τις καταγγελίες ότι τα προσωπικά δεδομένα 50 εκατ. χρηστών περιήλθαν παράνομα στην κατοχή της Cambridge Analytica. Πρόκειται για μία βρετανική εταιρεία που είχε προσλάβει ο Trump για την προεκλογική του εκστρατεία το 2016.

    facebook

    Το Facebook ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ότι διακόπτει τη συνεργασίαμε την Cambridge Analytica, έχοντας διαπιστώσει παραβίαση της πολιτικής προστασίας προσωπικών δεδομένων. Διέκοψε μάλιστα την πρόσβαση τόσο της ίδιας της εταιρείας, όσο και της μητρικής Strategic Communication Laboratories (SCL). Ιδιοκτήτης της είναι ο δισεκατομμυριούχος Robert Mercer, σταθερός υποστηρικτής Ρεπουμπλικάνων πολιτικών με διάφορες δωρεές.

    Ο επικεφαλής της Cambridge Analytica, που έχασε τη θέση του, έχει δηλώσει σε video που καταγράφηκε με κρυφή κάμερα ότι η εταιρεία διαδραμάτισε αποφασιστικό ρόλο στην εκλογική νίκη του Trump.

    Τα στοιχεία είχε συγκεντρώσει ο καθηγητής ψυχολογίας από το πανεπιστήμιο του Cambridge, Aleksandr Kogan, μέσω μιας εφαρμογής που είχε δημιουργήσει (thisisyourdigitallife) και την οποία κατέβασαν 270.000 άτομα. Σύμφωνα με το Facebook, ο Kogan παραβίασε την πολιτική του σχετικά με την προστασία προσωπικών δεδομένων, παρέχοντας τα στοιχεία στην Cambridge Analytica.

    Ο ίδιος τονίζει ότι η Cambridge Analytica τον είχε διαβεβαιώσει ότι όλα ήταν απολύτως νόμιμα και βάσει των κανονισμών λειτουργίας του Facebook, σημειώνοντας πως είναι για την υπόθεση ένας “αποδιοπομπαίος τράγος”. Παραδέχεται πάντως, οτι παρέδωσε στοιχεία 30 εκατομμύρια ατόμων στην Cambridge Analytica, αλλά δεν αποκόμισε κάποιο οικονομικό όφελος.

    Σημειώνεται ότι το 2011, στο πλαίσιο ενός διακανονισμού με τις ομοσπονδιακές Αρχές, μετά από τις κατηγορίες σε βάρος της εταιρείας ότι είχε εξαπατήσει καταναλωτές, αναγκάζοντάς τους να “μοιράζονται” με άλλους χρήστες περισσότερες προσωπικές πληροφορίες από ό,τι επιθυμούσαν, το Facebook συμφώνησε να ζητάει τη συναίνεση των χρηστών προτού προχωρήσει σε αλλαγές στις ρυθμίσεις για το ιδιωτικό απόρρητο.

    Τα παράπονα των χρηστών είχαν έλθει, τότε, στην επιφάνεια, μετά από κάποιες αλλαγές που πραγματοποίησε η εταιρεία στις ρυθμίσεις της, χωρίς να τους ενημερώσει, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται σε ανακοίνωση της FTC.

    Το Facebook, λοιπόν, βρίσκεται τώρα στο “μικροσκόπιο” της FTC, καθώς διερευνάται εάν παραβίασε τους όρους της συμφωνίας του 2011. Μάλιστα, εάν η FTC κρίνει ότι το Facebook όντως παραβίασε τους όρους, μπορεί να επιβάλει στην εταιρεία πρόστιμο χιλιάδων δολαρίων για κάθε ημέρα παραβίαση.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles