BREAKING

0

Οι καταναλωτές αναθεώρησαν προς τα πάνω τις προσδοκίες τους για την οικονομική κατάσταση της Κύπρου και των νοικοκυριών τους

Βελτίωση παρουσίασε το οικονομικό κλίμα στην Κύπρο τον Ιούνιο, με τον Δείκτη Οικονομικής Συγκυρίας (ΔΟΣ) να αυξάνεται κατά 2,3 μονάδες σε σύγκριση με τον Μάιο. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών του Πανεπιστημίου Κύπρου (ΚΟΕ), η άνοδος του ΔΟΣ προήλθε από τη διαμόρφωση λιγότερο αρνητικού κλίματος σε όλους τους τομείς, εκτός των κατασκευών, καθώς και από βελτίωση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη.

Στις υπηρεσίες, παρά την περαιτέρω επιδείνωση των αξιολογήσεων για την τρέχουσα κατάσταση, το κλίμα βελτιώθηκε οριακά λόγω λιγότερο απαισιόδοξων εκτιμήσεων για τον κύκλο εργασιών του επόμενου τριμήνου.

Την ίδια περίοδο στο λιανικό εμπόριο το κλίμα σημείωσε άνοδο ως αποτέλεσμα ευνοϊκότερων αξιολογήσεων για τα τρέχοντα επίπεδα των αποθεμάτων και λιγότερο αρνητικών εκτιμήσεων για τις πωλήσεις του επόμενου τριμήνου.

Σε ότι αφορά την μεταποίηση οι επιχειρήσεις αξιολόγησαν λιγότερο δυσμενώς τα τρέχοντα επίπεδα των παραγγελιών τους και αναθεώρησαν σημαντικά προς τα πάνω τις προσδοκίες τους για την παραγωγή του επόμενου τριμήνου, οδηγώντας σε καλυτέρευση του κλίματος.

Στις κατασκευές το κλίμα παρέμεινε στα αρνητικά επίπεδα Μαΐου, αφού οι δυσμενέστερες αξιολογήσεις για τα υπό εξέλιξη έργα αντισταθμίστηκαν από θετικότερες εκτιμήσεις για τη μελλοντική απασχόληση στον τομέα.

Οι καταναλωτές τον Ιούνιο αναθεώρησαν προς τα πάνω τις προσδοκίες τους σχετικά με την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους και της Κύπρου γενικότερα, και εμφανίστηκαν λιγότερο συγκρατημένοι σχετικά με μελλοντικές δαπάνες για μεγάλες αγορές. Αν και οι προσδοκίες επιχειρήσεων και καταναλωτών σημείωσαν βελτίωση τον Ιούνιο, η αβεβαιότητα σε όλους τους τομείς και στα νοικοκυριά καταγράφηκε αυξημένη συγκριτικά με παρόμοια περίοδο το 2019. Η αβεβαιότητα ανάμεσα σε επιχειρήσεις στις υπηρεσίες και καταναλωτές σημείωσε περαιτέρω αύξηση συγκριτικά με τον Μάιο.

Ιδιαίτερα αυξημένη αβεβαιότητα παρατηρήθηκε σε υπηρεσίες που συνδέονται με τον τουρισμό, καθώς και σε ομάδες καταναλωτών χαμηλότερου εισοδήματος και εκπαίδευσης/εξειδίκευσης. Στο λιανικό εμπόριο, στις κατασκευές και στη μεταποίηση, η αβεβαιότητα υποχώρησε τον Ιούνιο, αν και παραμένει αυξημένη σε σχέση με το 2019.

0 Comment

Post a Comment

(required)
(required - never published nor shared)