BREAKING

0

Οι κύπριοι πετάνε στα σύννεφα... με ένα Smartphone!

Γράφει

ο Δημήτρης Στεφανή

Account Manager

BYTE Digital Agency

«Το Μέσο είναι το Μήνυμα» Αυτή ήταν η φράση που χρησιμοποίησε στην απάντηση του ο διάσημος καναδός επικοινωνιολόγος και φιλόσοφος Marshall McLuhan όταν πριν μερικές δεκαετίες κλήθηκε να απαντήσει το ερώτημα  “ποιο είναι το αποτελεσματικότερο μέσο για επικοινωνία με τον πελάτη…”  Έτσι, απλά και λακωνικά, ο McLuhan “έβαλε τα πράγματα στη θέση τους”, εξηγώντας με δύο κουβέντες ότι το ίδιο το μέσο που μεταφέρει το μήνυμα επηρεάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το περιεχόμενο του μηνύματος. Ο Καναδός επιστήμονας αναφερόταν βεβαίως στη διαφορετική επίδραση που εiχει το κάθε μέσο, σε εκείνη την εποχή, όπου τα μέσα ήταν διακριτά και οι διαφορές τους θεμελιώδεις.

byte digital agency (Copy)

Σε μέσο ισχυρής απήχησης μετατρέπονται τα smartphones!

Ασφαλώς, το κινητό τηλέφωνο τότε, δεν υπήρχε ούτε.. καν στα μυθιστορήματα επιστημονικής φαντασίας! Στη σύγχρονη, μετά McLuhan, εποχή, τα μηνύματα και τα ερεθίσματα που μας κατακλύζουν 24/7/365 εξακολουθούν και πάλι να διέπονται από τον ίδιο ακριβώς κανόνα.. . καθώς το “μέσο” διαδραματίζει και σήμερα καθοριστικό ρόλο. Η έλευση όμως των smartphones την τελευταία πενταετία, ήρθε και άλλαξε δραστικά το τοπίο. 4,5 χρόνια ήταν αρκετά για να φτάσουν οι χρήστες στο ένα δισεκατομμύριο με αποτέλεσμα οι «έξυπνες συσκευές» να θεωρούνται πλέον ως το «Μέσο» με την ισχυρότερη απήχηση, σε αντίθεση με την τηλεόραση, που χρειάστηκε σχεδόν 70 και βαλε.. χρόνια.

900.000 προφίλ καταγράφει η Κύπρος στο Facebook

Παράλληλα, η αύξηση της χρήσης των Social Networks τα τελευταία 5 χρόνια είναι καταλυτική. Χαρακτηριστικοί αλώστε είναι και οι αριθμοί, καθώς το Facebook π.χ επισκέπτονται καθημερινά 1.2 δισεκατομμύρια χρήστες, εκ των οποίων το 75% περίπου χρησιμοποιεί ως μέσο πρόσβασης το κινητό   του. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η Κύπρος διαθέτει στο Facebook, ένα πολύ υψηλό αριθμό που πλησιάζει τις 900.000 κυπριακά προφίλ, από τα οποία το 79% χρησιμοποιεί «φανατικά» την πλατφόρμα επί καθημερινής βάσης, χρησιμοποιώντας ως μέσο πρόσβασης το κινητό. Άλλωστε, είναι γεγονός ότι η Κύπρος είναι mobile first από το 2015 και ο ερχομός των 4G δικτύων από τους τοπικούς carriers έχει εντείνει ακόμη περισσότερο τη χρήση μέσω mobile συσκευών. Παρόλα αυτά, το Facebook αποτελεί μόνο ένα μικρό κομμάτι της καθημερινής συμπεριφοράς του Κύπριου καταναλωτή μέσω κινητού. Η  χρήση των mobile συσκευών, επιδρά καταλυτικά στη διεύρυνση των επαγγελματικών του δραστηριοτήτων, την κοινωνική και την προσωπική του ζωή.

Η έντονη αυτή χρήση των τεχνολογικών εξελίξεων, προσδίδει σήμερα ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αφού τα κόστη διαφήμισης στο διαδίκτυο εξακολουθούν να είναι σχετικά χαμηλά. Την ίδια ώρα, τα μεγάλα Brands και οργανισμοί που έρχονται αντιμέτωποι με την τεχνολογία, δείχνουν απρόθυμοι να δοκιμάσουν και να αλλάξουν.. αφού η μέχρι σήμερα επιτυχημένη συνταγή του ATL λειτουργούσε για αυτούς μια χαρά. Σίγουρα η τηλεόραση αποτελεί ακόμη ένα πανίσχυρο μέσο το οποίο μπορεί να εξαπλώσει το μήνυμα σε μηδενικούς χρόνους και να βεβαιωθεί ότι «η φωνή» του Brand έχει αποκτήσει ουσία μέσα στο διαφημιστικό φάσμα. Παρόλα αυτά, η τηλεόραση έχει ένα μειονέκτημα το οποίο τείνει σιγά σιγά να αντιμετωπίζεται. Το μειονέκτημα αυτό ονομάζεται μέτρηση πωλήσεων. Όσο ισχυρό κι αν είναι το share of voice, η τηλεόραση εξακολουθεί να υστερεί σε αντίθεση με τη mobile διαφήμιση.

Η αλήθεια είναι ότι σε λίγο καιρό θα σταματήσουμε να μιλάμε για παραδοσιακή διαφήμιση και mobile διαφήμιση ή ακόμη digital διαφήμιση. Σε λίγα χρόνια από σήμερα, σημασία δεν θα έχουν τα views ή τα GRPs ή το πόσο μεγάλη ήταν η διαφημιστική μας δαπάνη ανάμεσα στα κανάλια. Αυτό που θα έχει πραγματική σημασία είναι το πόσο καλά καταφέρνει το Brand να ανταποκριθεί στις ανάγκες του κάθε χρήστη σαν ξεχωριστή οντότητα μέσα από μια cross channel εμπειρία, είτε αυτή ονομάζεται τηλεόραση, ράδιο, outdoor ή digital.

To μέλλον της διαφήμισης δεν είναι το digital, αλλά η δυνατότητα ανάγνωσης των δεδομένων και μετάφρασης τους σε ευκαιρία. Οι μεγάλοι κολοσσοί της online αρένας έχουν αποδείξει ότι το μέλλον υπόσχεται να δέσει όλο το επικοινωνιακό φάσμα, από τα smartphones στα wearable devices και από τα smart t.v’s στη διαφήμιση ήχου μέσω smart συσκευών, όπως η Alexa της Amazon και το Google Home, που υπόσχονται να μετατρέψουν το χώρο σας σε μια immersive smart εμπειρία.

Συνδέοντας το personalization, το real time marketing και εξειδικευμένες τεχνικές στόχευσης όπως το behavioral targeting και το geographical targeting, θα έλεγα ότι το μέλλον είναι πολύ υποσχόμενο και ο ανταγωνισμός των online μέσων ενδέχεται να αυξηθεί, αφού πλέον τεράστιες διαφημιστικές δαπάνες από την παραδοσιακή διαφήμιση θα γίνουν ένα με τα νέα μέσα. Πλέον δεν θα υπάρχει traditional και new media, πλέον δεν θα υπάρχει digital, αφού όλα τα κανάλια επικοινωνίας θα εδραιωθούν σε μια κοινή φωνή που ανταποκρίνεται στις στιγμές αλήθειας του πελάτη του σήμερα.

Η πρόκληση του 2017 είναι η επιβίωση. Με τις ραγδαίες αλλαγές που προκύπτουν καθημερινά στο επικοινωνιακό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις και οργανισμοί χρειάζονται δίπλα τους συνεργάτες οι οποίοι έχουν γεννηθεί στα σπάργανα της αλλαγής και γνωρίζουν πως η μόνη σταθερά, είναι η αλλαγή. Έχουν πάθος γι’ αυτό που κάνουν και προνοούν να δίνουν ανταγωνιστικές λύσεις στους καταναλωτές τους με προτεραιότητα την παροχή αξίας στους διαφημιζόμενους αλλά και τους πελάτες τους. Στο τέλος της ημέρας, το πιο σημαντικό χαρτί που έχει η επιχείρηση του 2017 είναι η εφαρμοσμένη γνώση σε real time συνθήκες με μοναδικό ρίσκο τη δοκιμή του καινούργιου.

0 Comment