17.1 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
More

    Οι παραδοσιακές Τράπεζες χάνουν έδαφος από τις νέες Ψηφιακές Τραπεζικές Πλατφόρμες

    Ολοένα αυξανόμενος βαίνει σε διεθνές επίπεδο, ο δείκτης εμπιστοσύνης των πολιτών προς τις ψηφιακές τράπεζες. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της BCG, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (43%), παγκοσμίως, δηλώνουν ότι οι ψηφιακές τράπεζες προσφέρουν καλύτερες εμπειρίες εφαρμογών mobile banking. Αντίθετα, το αντίστοιχο ποσοστό των πολιτών, που θεωρούν ότι οι παραδοσιακές τράπεζες προσφέρουν καλύτερη εμπειρία mobile banking, περιορίζεται στο 37%. Επιπλέον, οι καταναλωτές εκτιμούν ότι οι ψηφιακές τράπεζες προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα και την ευκολία στο άνοιγμα ενός νέου λογαριασμού από τις παραδοσιακές τράπεζες, κάτι που έχει αποδειχθεί κρίσιμος παράγοντας για την επιλογή χρηματοπιστωτικού φορέα.

    Χαρακτηριστικό της νέας δυναμικής που αναπτύσσεται σε σχέση με τις ψηφιακές τράπεζες είναι και το γεγονός ότι με βάση τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας,  για πρώτη φορά το 2022 μια διαδικτυακή τραπεζική πλατφόρμα, η Monzo, αναδείχθηκε ως τράπεζα επιλογής από το 50% των πελατών της, ενώ ένα χρόνο πριν το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 25%.

    Σύμφωνα με την μελέτη της BCG με τίτλο “Banks must create powerful hybrid experiences as challengers press digital advantage”, η όλο και αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα των ψηφιακών τραπεζών οφείλεται κατά κύριο λόγο στην δυνατότητα γρήγορης και εύκολης διαδικασίας ανοίγματος τραπεζικού λογαριασμού σε συνδυασμό με την πρόσβαση σε εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας, που παρέχουν μια εξατομικευμένη εμπειρία και υπηρεσίες στους χρήστες.

    Πέραν των εξατομικευμένων υπηρεσιών, οι χαμηλές προμήθειες, τα ανταγωνιστικά επιτόκια και τα ελκυστικά προγράμματα επιβραβεύσεων ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη θέση των ψηφιακών τραπεζών.

    Οι παραδοσιακές τράπεζες διατηρούν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα σε ζητήματα ασφάλειας

    Την ίδια στιγμή, πάντως, σύμφωνα με την έρευνα, οι παραδοσιακές τράπεζες διατηρούν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα σε ζητήματα ασφάλειας, ενώ οι πελάτες εξακολουθούν να προτιμούν το δίκτυο καταστημάτων για πολλές από τις καθημερινές τους συναλλαγές. Επίσης, όταν πρόκειται για περίπλοκες συναλλαγές ή σύνθετα προϊόντα, οι πελάτες προτιμούν την δια ζώσης επικοινωνία και την επίσκεψη στο κατάστημα.

    Ωστόσο, οι παραδοσιακές τράπεζες καλούνται να επιταχύνουν τον μετασχηματισμό τους, ακολουθώντας τρεις βασικές στρατηγικές: Πρώτον, επενδύοντας σε κορυφαίες υβριδικές εμπειρίες, αξιοποιώντας τις εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας για την δημιουργία καθημερινής επαφής με τον πελάτη και αναπροσαρμόζοντας το δίκτυο καταστημάτων με τη μεταφορά χαμηλότερης αξίας συναλλαγών στα ψηφιακά κανάλια. Δεύτερον, επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια και την προστασία έναντι δόλιων πρακτικών προκειμένου να προφυλάξουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα σε θέματα ασφάλειας.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles