BREAKING

0

Οι σταθμοί-φαντάσματα του μετρό στο Παρίσι αποκτούν και πάλι ζωή!

Μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση που έτσι και υλοποιηθεί θα συνιστά τεράστια καινοτομία σε παγκόσμιο επίπεδο έκαναν οι αρχιτέκτονες Manal Rachdi και Nicolas Laisne λίγο πριν τις τελευταίες δημοτικές εκλογές στο Παρίσι. Όπως αποκάλυψε το δίδυμο μιλώντας στο συνέδριο PINC 15 που διοργανώνεται στην Ολλανδία, τους ζητήθηκε από τις Αρχές της πόλης να δουλέψουν πάνω σε ένα project που θα αναδείξει ακόμα περισσότερο τις ομορφιές του Παρισιού, εκμεταλλευόμενο παράλληλα τους πόρους της πόλης. Και το έκαναν στοχεύοντας κατά βάση στους εγκαταλελειμμένους σταθμούς του μετρό στην πόλη τους οποίους και σκοπεύουν να αλλάξουν εκ βάθρων.

paris-metro-station-lol

Τι σκοπεύουν να κάνουν οι δύο αρχιτέκτονες; Να τροποποιήσουν τους 12 σταθμούς του παριζιάνικου μετρό ώστε αυτοί να χρησιμοποιηθούν για κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που αρχικά προορίζονταν (να σταματούν τρένα και να ανεβοκατεβαίνουν επιβάτες δηλαδή). Οι σταθμοί αυτοί, βλέπεις, είναι σε κεντρικά σημεία απ’ όπου περνά αρκετός κόσμος. Έχουν δε επιφάνεια περίπου 80 x 15 μέτρα οπότε η φαντασία των δύο αρχιτεκτόνων… οργιάζει.

Για τον Gare du Nord προβλέπεται ένα μεγάλο εστιατόριο (όπως αυτό του Grand Central Station της Νέας Υόρκης) ενώ για τον Croix Rouge ένα θέατρο! Για άλλους σταθμούς έχουν προταθεί πρωτότυπες χρήσεις όπως υπόγειος κήπος (με το φως του ήλιου να μεταφέρεται μέσω οπτικών ινών), nightclub και πισίνα! Rachdi και Laisne υποστηρίζουν πως ακόμα κι αν οι σταθμοί που αλλάξουν πρόσωπο δεν είναι πάνω από δύο, η εικόνα ολόκληρου του δικτύου του μετρό της πόλης του Παρισιού θα αλλάξει, ενώ οι εν λόγω σταθμοί θα αποτελέσουν τουριστικές ατραξιόν και δημοφιλείς προορισμούς ακόμα και για τους ίδιους τους Παριζιάνους.

Το μετρό του Παρισιού θεωρείται το πιο πυκνό δίκτυο υπόγειου σιδηροδρόμου στον κόσμο αφού η μέση απόσταση ανάμεσα στους σταθμούς του είναι μόλις 500 μέτρα! Αρκετοί απ’ αυτούς έκλεισαν το 1939 λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ενώ κάποιοι σταμάτησαν να χρησιμοποιούνται καθώς ήταν πολύ κοντά με τους προηγούμενους/επόμενους και δεν εξυπηρετούσαν ιδιαίτερα. Ορισμένοι ξανάνοιξαν όμως 12 εξ’ αυτών παραμένουν σε αχρηστία. Όσο για το δίδυμο Rachdi-Laisne, είναι γνωστό για τις πρωτοποριακές ιδέες του. Σε αυτό άλλωστε πιστώνεται το σχέδιο για μία αυτόνομη πόλη πάνω σε μία γέφυρα (!) στην Calabria της Ιταλίας η οποία θα τροφοδοτείται πλήρως από την ενέργεια του ήλιου.

0 Comment