BREAKING

1

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την απομακρυσμένη τεχνική υποστήριξη υπολογιστών

Του Μιχάλη Μίγγου*

Σήμερα, οι άνθρωποι βασίζονται στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές για να κάνουν σχεδόν τα πάντα. Θα συνδεθούν με φίλους, συγγενείς ή συνεργάτες, θα ενημερωθούν για τα τελευταία γεγονότα, θα αναζητήσουν στο Διαδίκτυο πληροφορίες για ό,τι μπορούν να φανταστούν, θα εργαστούν, ακόμη και για την εκπαίδευσή τους σε οποιαδήποτε βαθμίδα θα χρησιμοποιήσουν έναν Η/Υ.  Κάπως έτσι, λοιπόν, όταν κάτι πάει στραβά με αυτό το πολύτιμο μηχάνημα, το πρώτο πράγμα που θα περάσει από το μυαλό μας είναι το πόσο καταστροφικές θα μπορούσαν να είναι οι συνέπειες σε χρόνο και σε χρήμα από την αδυναμία χρήσης του και το πόσο πολύ χρειαζόμαστε ξανά το μηχάνημά μας λειτουργικό.

Κάποτε, με την τεχνολογία επισκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών που υπήρχε, θα έπρεπε ένας τεχνικός να έρθει ως το σπίτι ή το γραφείο μας και να επισκευάσει τον υπολογιστή μας. Και αν κάτι πήγαινε στραβά και δε θα γινόταν να επισκευαστεί, θα έπρεπε να στείλουμε το μηχάνημα σε ένα εξειδικευμένο εργαστήριο.

Ωστόσο, σήμερα υπάρχει και η επιλογή της απομακρυσμένης υποστήριξης ηλεκτρονικών υπολογιστών, που επιτρέπει σε εμπειρογνώμονες και ειδικούς τεχνικούς των υπολογιστών, να έχουν πρόσβαση στον υπολογιστή μας από το χώρο τους, να διαγνώσουν και να επισκευάσουν πλήθος προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε καθημερινά.

Αν δεν είστε εξοικειωμένοι με τα θαυμαστά αποτελέσματα της απομακρυσμένης υποστήριξης ηλεκτρονικών υπολογιστών και μπορεί να αισθάνεστε ανασφαλής με το γεγονός ότι κάποιος ξένος θα έχει πρόσβαση στον υπολογιστή σας από μακριά, ο μόνος τρόπος για να σας φύγουν οι αμφιβολίες είναι να μάθετε τα πάντα για αυτή την όχι και τόσο καινούργια τεχνολογία, με την σημαντικότατη εξέλιξη και τις απίστευτες δυνατότητες.

Πρώτα απ' όλα, τι είναι η απομακρυσμένη πρόσβαση;

Αν κάποιος έχει απομακρυσμένη πρόσβαση, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχει πρόσβαση στα δεδομένα ενός υπολογιστή από ένα άλλο μηχάνημα σε μια διαφορετική θέση, οπουδήποτε στον κόσμο. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια σύνδεση στο Internet και η εγκατάσταση του ειδικού λογισμικού που απαιτείται για να συνδέσουμε τον υπολογιστή μας  με τους τεχνικούς της εταιρίας παροχής απομακρυσμένης υποστήριξης.

Η απομακρυσμένη πρόσβαση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλούς λόγους.

Καταρχήν, κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία αυτή για να έχει πρόσβαση στον υπολογιστή του από οποιοδήποτε άλλο μηχάνημα, σε όποια γωνιά της γης και αν βρεθεί.

Επίσης, οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την απομακρυσμένη πρόσβαση για να επιτρέπουν στους υπαλλήλους τους να έχουν πρόσβαση τα συστήματά τους, ενώ βρίσκονται εκτός έδρας για επαγγελματικούς λόγους.

Πολύ σημαντικό, επίσης, για μια επιχείρηση είναι η δυνατότητα να παρέχει πρόσβαση σε μία εταιρεία παροχής υπηρεσιών απομακρυσμένης τεχνικής υποστήριξης, ώστε να αντιμετωπίσει προβλήματα των συστημάτων της άμεσα.

Δεν είναι πάντα εφικτό η εταιρεία που παρέχει τεχνική υποστήριξη να είναι κοντά στην περιοχή που εδρεύει η επιχείρηση. Εάν προκύψει ένα πρόβλημα που πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστεί, οι τεχνικοί IT μπορεί να μην είναι σε θέση να φτάσουν πολύ έγκαιρα κάτι που μπορεί να έχει σημαντικές συνέπειες στην εταιρία. Ακόμη και αν η εταιρεία συνεργάζεται με μια τοπική εταιρεία τεχνικής υποστήριξης που είναι κοντά, η απομακρυσμένη πρόσβαση θα εξακολουθεί να δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να ξεκινήσει να εργάζεται άμεσα για το πρόβλημα, από τη στιγμή που αυτό θα γνωστοποιηθεί. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο όταν η εταιρεία βασίζεται σε υπολογιστές για όλες τις εργασίες και όλο το προσωπικό και μία αποτυχία του συστήματος μπορεί σταματήσει κάθε δραστηριότητα.

Μπορεί να υπάρξουν περιπτώσεις στις οποίες ένας τεχνικός ΙΤ δεν μπορεί να καθορίσει το πρόβλημα εξ αποστάσεως και η φυσική του παρουσία είναι απαραίτητη. Στις περιπτώσεις όμως που η απομακρυσμένη υποστήριξη ηλεκτρονικών υπολογιστών και η on-site υποστήριξη έχουν τα ίδια ακριβώς αποτελέσματα, δεν υπάρχει κανένας λόγος για μια επιχείρηση να μην προτιμήσει την απομακρυσμένη πρόσβαση, για λόγους ταχύτητας και οικονομίας. Χρησιμοποιώντας απομακρυσμένη υποστήριξη το συνολικό κόστος της τεχνικής υποστήριξης θα κρατηθεί σίγουρα πιο χαμηλό. Η εταιρεία, συνήθως, θα πρέπει να πληρώνει ένα μηνιαίο τέλος για να χρησιμοποιεί την υπηρεσία, μία χρέωση που σαφώς θα είναι οικονομικότερη σε σύγκριση με το κόστος των υποστηρικτικών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.

Το επόμενο ερώτημα που τίθεται αφορά την ασφάλεια.

Είναι η απομακρυσμένη υποστήριξη ενός υπολογιστή ασφαλής;

Όλοι όσοι είμαστε διασυνδεδεμένοι στον ιστό, βρισκόμαστε διαρκώς υπό μία μόνιμη απειλή, τους χάκερς υπολογιστών, και σίγουρα όλοι έχουμε ακούσει ιστορίες φρίκης για κλοπή ταυτότητας από το Διαδίκτυο, υποκλοπές ευαίσθητων δεδομένων, κτλ.

Ευτυχώς, η απομακρυσμένη υποστήριξη είναι μια ασφαλής υπηρεσία, αλλά και πάλι θα πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα ασφάλειας στον υπολογιστή σας, για να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή προστασία.

Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών απομακρυσμένης σύνδεσης συνδέονται στον απομακρυσμένο υπολογιστή με τη χρήση ενός κωδικού χρήστη και ενός password. Αυτό σημαίνει ότι μόνο οι τεχνικοί IT μπορούν να συνδεθούν και κανένας άλλος. Σε πολλές περιπτώσεις, ο πλήρης έλεγχος του συστήματος είναι στα χέρια του πελάτη, ο οποίος μπορεί και να τερματίσει την περίοδο συνεδρίας ανά πάσα στιγμή και να αφήσει εκτός σύνδεσης τον τεχνικό. Επίσης, οι ιδιοκτήτες των υπολογιστών μπορούν να συμμετέχουν σε όλη τη διαδικασία, ελέγχοντάς την βήμα προς βήμα, ώστε να είναι ενημερωμένοι για την πρόοδο, αλλά και να είναι σίγουροι για την ασφάλεια των δεδομένων τους.

Οι υπηρεσίες απομακρυσμένης πρόσβασης και οι δυνατότητες που παρέχονται αυξάνονται συνεχώς, με την ίδια αναλογία με την οποία οι online υπηρεσίες γίνονται ολοένα και σημαντικότερο κομμάτι της  καθημερινότητάς μας. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν απομακρυσμένη πρόσβαση για να αισθάνονται ήσυχες  ότι τα προβλήματα των υπολογιστών τους θα αντιμετωπίζεται άμεσα και οικονομικά.

Είναι σημαντικό και για τους ιδιώτες στο σπίτι τους να μη χρειάζεται να μετακινούνται και να μη χρειάζεται να περιμένουν για μέρες να έρθει πίσω ο υπολογιστής τους από το εργαστήριο επισκευής που το έστειλαν.

Αν σκεφτείτε πόσες υπηρεσίες χρησιμοποιούμε για να συνδεθούμε με άλλους ανθρώπους ή υπηρεσίες στο Διαδίκτυο, φαντάζει ανόητο να μην εξετάσουμε την απομακρυσμένη τεχνική υποστήριξη του υπολογιστή για να λυθούν όλα τα προβλήματα γρήγορα, αποτελεσματικά και οικονομικά.

Απομακρυσμένη ή επί τόπου Επισκευή Υπολογιστών;

Πώς θα επιλέξετε ποια επιλογή είναι καλύτερη για σας

Δεν είναι πάντα μια εύκολη απόφαση, αλλά υπάρχουν πολλές ερωτήσεις που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας ώστε να καταλάβετε πια είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή για σας.

Ερώτημα 1: Μήπως υποψιάζεστε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα υλικού ή λογισμικού;

Αν υποψιάζεστε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα υλικού ή λογισμικού, μια διαδικτυακή υπηρεσία απομακρυσμένης επισκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών δε θα μπορούσε να σας βοηθήσει και πάρα πολύ. Καταρχήν κάθε είδος προβλήματος που θα εμπόδιζε την επιτυχή σύνδεση στο Internet θα ήταν απαγορευτικό για μία απομακρυσμένη σύνδεση.

Κάποια σοβαρά hardware / software προβλήματα περιλαμβάνουν:

• Προβλήματα στην ενεργοποίηση του υπολογιστή (η οθόνη είναι εντελώς κενή, φαίνεται ότι δεν παίρνει καθόλου ρεύμα ο υπολογιστής, κλπ.)

• Προβλήματα που εμποδίζουν τη φόρτωση των Windows (μπλε οθόνη του θανάτου, προβλήματα κατά τη σύνδεση στα Windows, κλπ.)

• Προβλήματα πρόσβασης στο Διαδίκτυο

Σε αυτές τις περιπτώσει,  η μόνη βοήθεια που θα μπορούσατε να λάβετε από μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών απομακρυσμένης σύνδεσης είναι η τηλεφωνική καθοδήγηση και οι τεχνικές συμβουλές. Ορισμένες εταιρείες παροχής απομακρυσμένης υποστήριξης θα προσπαθήσουν να σας καθοδηγήσουν τηλεφωνικά, μέσω διαδικασίας βήμα-προς-βήμα,  στην αντιμετώπιση ενός σοβαρού προβλήματος που δεν θα μπορούσε η ίδια να αντιμετωπίσει λόγω αδυναμίας σύνδεσης στον υπολογιστή σας. Αυτό θα ήταν σίγουρα μια καλή λύση για την εξοικονόμηση χρημάτων και χρόνου.

Σε περίπτωση που η επίλυση των προβλημάτων με αυτόν τον τρόπο δε θα ήταν εφικτή, οι απομακρυσμένοι τεχνικοί θα σας έδιναν την καλύτερη συμβουλή για την αντιμετώπιση του προβλήματος γρήγορα και οικονομικά, είτε να απευθυνθείτε σε εταιρεία παροχής onsite τεχνικής υποστήριξης είτε σε εργαστήριο επισκευής Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

Ερώτημα 2: Πόσο γρήγορα χρειάζεστε λύση;

Με απόλυτη βεβαιότητα, το να απευθυνθεί κάποιος σε μια εταιρία παροχής απομακρυσμένης υποστήριξης, θα εξυπηρετηθεί πολύ ταχύτερα από το να το μεταφέρει το μηχάνημα σε ένα κατάστημα επισκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών, ή να απευθυνθεί σε εταιρία παροχής onsite τεχνικής υποστήριξης.

Δεν χρειάζεται να αποσυνδέσετε τον υπολογιστή σας, να τον βάλετε στο αυτοκίνητό σας, να τον μεταφέρετε σε ένα κατάστημα επισκευών και να περιμένετε αρκετές μέρες στις περισσότερες περιπτώσεις για να πάρετε πίσω τον υπολογιστή σας επισκευασμένο. Δε θα χρειαστεί να περιμένετε να σας επισκεφθεί τεχνικός στο σπίτι ή την επιχείρησή σας και συνήθως σε ώρες λειτουργίας καταστημάτων. Αυτά είναι τεράστια πλεονεκτήματα αν χρειάζεστε άμεσα τον υπολογιστή σας.

Οι εταιρείες που παρέχουν απομακρυσμένη τεχνική υποστήριξη επισκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών μπορεί να μην είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν όλα τα προβλήματα που μπορεί να παρουσιαστούν, αλλά για αυτά που μπορούν είναι σαφώς η καλύτερη λύση από θέμα οικονομίας χρόνου και χρημάτων.

Ερώτημα 3: Πόσο γρήγορη είναι η σύνδεση σας στο Internet;

Σήμερα, η πλειοψηφία των χρηστών Η/Υ, τρέχουν με «υψηλές ταχύτητες» στο Διαδίκτυο. Αν όχι, μάλλον θα πρέπει να το σκεφτείτε δύο φορές πριν απευθυνθείτε σε δίκτυο απομακρυσμένης τεχνικής υποστήριξης για το PC ή το laptop.

Είναι αλήθεια ότι η διαδικασία μπορεί να λειτουργήσει και με πολύ αργή σύνδεση, αλλά δεν είναι τόσο αξιόπιστη και σίγουρα θα επεκτείνει το χρόνο που απαιτείται για να επισκευαστεί  ο υπολογιστής σας.

Δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα ενώ εργάζεστε με απομακρυσμένη σύνδεση, εάν έχετε μια υψηλής ταχύτητας σύνδεση στο Internet.

Ερώτημα 4: Σας αρέσουν οι επαφές face to face;

Όχι, αυτό δεν είναι ένα τεχνικό ζήτημα, αλλά είναι σημαντικό παρ 'όλα αυτά. Μερικοί άνθρωποι προτιμούν να εργάζονται πρόσωπο-με-πρόσωπο με τον άλλον, κάτι που δεν θα συμβεί με μια εταιρία παροχής υπηρεσιών απομακρυσμένης τεχνικής υποστήριξης.

Αν θέλετε να βλέπετε ποιος είναι αυτός που πληρώνετε ή είστε απλά άνθρωπος που προτιμά τις αλληλεπιδράσεις του πραγματικού κόσμου, τότε ίσως είναι καλύτερο να απευθυνθείτε σε μία εταιρία παροχής onsite τεχνικής υποστήριξης και να κεράσετε και έναν καφέ στον τεχνικό που θα σας επισκεφθεί.

*Ο Μιχάλης Μίγγος είναι Τεχνικός Διευθυντής της εταιρίας Δίκτυο Τεχνικής Υποστήριξης Ε.Π.Ε. – texnikoi.com, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Επιστήμη των Υπολογιστών

 

0 Comment