BREAKING

Keynotes Cisco, Intel, Softbank, Yahoo @ MWC 2011: Πότε πότε η τρέλα αποδίδει

Γράφει ο Νίκος Μουμούρης

Εκει που λες πως πάνω κάτω ξέρεις τι θα ακούσεις ανεβαίνει στην σκηνή ένας άνθρωπος σαν το Masayoshi Son της ιαπωνικής  Softbank και σου θυμίζει πως καλό είναι να μην προτρέχεις συνεχώς.  "Πολλοί λένε πως είμαι τρελός - αυτή την κριτική την δέχομαι" λέει και κερδίζει τα πρώτα χειροκροτήματα και χαμόγελα από το ακροατήριο στο αμφιθέατρο του Mobile World Congress.

O Son δεν είναι αυτό που θα έλεγε κανείς συνηθισμένο στέλεχος. Το business plan της  Sofbank  εκτείνεται σε βάθος… 300 ετών, κάτι που κάνει το συντονιστή της πρωινής ενότητας του συνεδρίου να τον ρωτήσει λίγο αργότερα "τι άλλο κάνετε εκτός βέβαια από το να προσφέρετε επενδυτικές συμβουλές για τα επόμενα 1.200 τρίμηνα". Χαριτωμένες αβρότητες επί σκηνής, αλλά ας επιστρέψουμε στα πρωινά του συνεδρίου.

"Λίγο μετά το σπάσιμο της φούσκας των dot-com εταιρειών επενδύσαμε μέσα σε μια τετραετία 4 δισ. δολάρια" είπε ο Son προσθέτοντας πως η αξία της μετοχής της εταιρείας του καταβαραθρώθηκε. "Μετά δώσαμε 20 δισ. για την εξαγορά της Vodafone Ιαπωνίας" και πάλι η μετοχή υποχώρησε. "Ζούμε σε μια καταθλιπτική πραγματικότητα" το ARPU έχει υποχωρήσει κατά 42% στα τελευταία 5 χρόνια, ο ρυθμός ανάπτυξης της συνδρομητικής βάσης μειώνεται και μπαίνουμε σε μια φάση στασιμότητας".

Ομως "ο όγκος δεδομένων που διακινείται μέσω των δικτύων μας θα αυξηθεί κατά 30 φορές στην πενταετία. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να συνεχιστούν οι επενδύσεις. Ο μόνος ευχαριστημένος από αυτή την εξέλιξη θα είναι η Cisco... Την ίδια στιγμή έρχονται εταιρείες όπως η  Google και η Apple και μετατρέπουν τους παρόχους σε dump pipes… Είναι μια καταθλιπτική κατάσταση…"

Εντάξει κύριε Son, όλοι λίγο πολύ στο συνέδριο αυτό λένε. Λύσεις; "Προέχει η αύξηση των συνδρομητών και ύστερα η αύξηση της χρήσης…" λέει. Απλό ακούγεται αλλά θα μπορούσε να διερωτηθεί κανείς αν μπορεί να γίνει. Ο ίδιος αναφέρεται στην πελατειακή βάση της Sofbank όπου το ποσοστό των χρηστών με συσκευές 2ης γενιάς είναι 0%. Το 100% των συνδρομητών έχει συσκευές 3G όταν ο μέσος όρος στον πλανήτη είναι αυτή τη στιγμή γύρω στο 22%. Προσθέτει, με έμφαση, πως η πορεία που έχει χαράξει η Sofbank εξασφαλίζει αύξηση των χρηστών και, τελικά, της κερδοφορίας. "Η τρέλα αποδίδει καμιά φορά" είπε πριν αφήσει τη σκηνή.

Νωρίτερα σε αυτή είχε σταθεί ο  Paul Otellini της Intel. "O νόμος του Μουρ θα συνεχίσει να ορίζει την εξέλιξη" ήταν μια φράση που θα περίμενε κανείς να ξεστομίσει οπωσδήποτε ο CEO  της εταιρείας - καμία έκπληξη εδώ. "Πρέπει να υπάρχει ένα πελατοκεντρικό μοντέλο… Δουλειά μας είναι οι διάφορες συσκευές που έχει ο χρήστης να λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους και να μη χρειάζεται για παράδειγμα ο χρήστης να αλλάζει κωδικούς κάθε φορά που αφήνει τη μία συσκευή για να χρησιμοποιήσει την άλλη". Ωραία τα λέτε κύριε Otellini, δεν το κάνετε κιόλας; Ο ίδιος υποσχέθηκε πως το WiDi (Wireless Display) θα αφιχθεί το 2012 στη "χώρα" των κινητών τηλεφώνων και των tablets, ώστε το περιεχόμενο που βρίσκεται σε αυτές τις μικρές συσκευές να είναι εύκολα προσβάσιμο από όλα τα μέλη μιας οικογένειας ή μιας παρέας.

Μετά απ' όλα αυτά ήταν η ώρα του John Chambers της Cisco που μίλησε περισσότερο για στρατηγική και λιγότερο για τεχνολογία. Έδωσε έμφαση στην ανάγκη να προβλέπει κανείς πού πηγαίνουν τα πράγματα και να τοποθετείται εγκαίρως. Όπως είπε υπάρχει ένα χρονικό "παράθυρο" 5 ετών το οποίο έχει κάποιος στη διάθεσή του για να πραγματοποιήσει επενδύσεις σχετικές με μια τεχνολογική εξέλιξη, κάτι που ταυτόχρονα σημαίνει πως οι έχοντες την ευθύνη για τη λήψη των αποφάσεων πρέπει να "βλέπουν" στο μέλλον και σε βάθος 5ετίας.

Η πρωινή ενότητα ομιλιών ολοκληρώθηκε με την Carol Bartz της Yahoo! να δίνει έμφαση στη συνάφεια του περιεχομένου (αυτό που οι αγγλοσάξονες ονομάζουν content context, μοιάζει με λίγο γλωσσοδέτη) και παρουσιάζοντας (άλλη) μια εφαρμογή διαχείρισης περιεχομένου που απευθύνεται σε εκδότες. Σαν να είδαμε το ολόγραμμα της Apple να περιφέρεται πάνω από τα κεφάλια μας στην αίθουσα εκείνη τη στιγμή...

Ακολουθήστε το digitallife.gr στο Google News

0 Comment