BREAKING

13

Ψόφησε η μόδα του frozen yoghurt στη Νέα Υόρκη!

Έχω βαρεθεί να βλέπω κάθε ηλίθιο trend να έρχεται από τις ΗΠΑ και στη χώρα μας με καθυστέρηση 4-5 ετών, τον κάθε τελευταίο μπαστουνόβλαχο να δίνει ρεσιτάλ μιμητισμού αντιγράφοντας χωρίς κάποιον ιδιαίτερο λόγο καθετί που βλέπει στα social media (δηλαδή το Facebook) απλά και μόνο γιατί το κάνουν έξω. Μία απ’ αυτές τις μόδες που –μη χάσουμε- έγινε γρήγορα «must» και «yeah» και στη χώρα μας γιατί, όου, είναι πολύ «funky» και «super» και «wow», ήταν και το frozen yoghurt. Στο τελευταίο κατσάβραχο πήγαινες και τσουπ, να ‘σου κι ένα frozen yoghurt γιατί ο Έλληνας αν δεν φάει frozen yoghurt που έτρωγε και μικρός, κάτι παθαίνει. Ε, ξέρεις κάτι: στη Νέα Υόρκη, την πρωτεύουσα κάθε ηλίθιου trend, το frozen yoghurt πέθανε. Ψόφησε. ΠΑΕΙ. Πώς το λένε;

frozen-yoghurt

Τα τελευταία χρόνια η ζήτηση για frozen yoghurt (ή froghurt όπως το λέει εν συντομία ο πιο βαριεστημένος λαός του γαλαξία) έχει πέσει κατακόρυφα στη Νέα Υόρκη. Τα καταστήματα που πουλούσαν το παγωμένο γιαούρτι άρχισαν να κλείνουν σαν ντόμινο, το ένα πίσω από το άλλο. Με εξώσεις, μηνύσεις και αγωγές για απλήρωτα νοίκια να τα συνοδεύουν, όλα αυτά τα γιαουρτάδικα ξεκίνησαν να αποδημούν εις Κύριον από το 2012 κι έπειτα. Οι αναλυτές της αγοράς των ΗΠΑ είχαν προβλέψει αυτή την εξέλιξη την εποχή που η ζήτηση για frozen yoghurt ήταν ακόμα στον Θεό, φώναζαν και προειδοποιούσαν για τα όσα έβλεπαν να ‘ρχονται αλλά ποιος τους άκουγε τότε…

Η αποτυχία εν τάχει

Θεωρητικά το frozen yoghurt μπορεί να είναι και γαμώ τις προσοδοφόρες επιχειρήσεις. Το γιαούρτι και τα ψιψιψόνια που βάζεις από πάνω, κοστίζουν το 25% του ποσού πώλησής τους αφήνοντας δηλαδή τεράστια περιθώρια κέρδους στους μαγαζάτορες. Για ένα εστιατόριο φαντάσου, το ίδιο ποσοστό παίζει στην καλύτερη περίπτωση στο 30%. Μαγεμένοι όλοι από το εύκολο κέρδος, έσπευσαν να ανοίξουν γιαουρτάδικα…

Όλα τα μαγαζιά όμως που πουλούν frozen yoghurt, πουλάνε το ίδιο προϊόν. ΤΟ-Ι-ΔΙΟ. Χωρίς καμία διαφορά. Ίδιο γιαούρτι, ίδια toppings, ίδια κέρατα, ίδια τζάντζαλα, ίδια μάντζαλα. Αποτέλεσμα; Δεν κάνουν «πελάτες». Είτε πας στο Α, είτε πας στο Β, το ίδιο πράμα θα φας. Οπότε; Δεν έχεις δεδομένη πελατειακή βάση αγαπητέ.

Επίσης, τα καταστήματα frozen yoghurt έχουν τεράστιο ενοίκιο. Σκέψου: πρέπει να είναι μαγαζιά-γωνία, σε δρόμους εμπορικούς, που να περνάει κόσμος και όχι απλά να περνάει βιαστικά: να βολτάρει πεζός ώστε να του κάνει «κλικ» να μπει μέσα, να ακουμπήσει τα ωραία του λεφτάκια και να πάρει το γιαούρτι του. Ως εκ τούτου το νοίκι είναι τεράστιο και χωρίς καμία εγγύηση επιτυχίας.

Και, επειδή η μόδα κάνει κύκλους και όλα εδώ πληρώνονται, το frozen yoghurt βρήκε τον δάσκαλό του από τους «πράσινους χυμούς». Όλοι αυτοί οι φρέσκοι, φυσικοί χυμοί, με τα ultra cool ονόματα (Cool Pineapple Zen: πιο κραγμένη δηλαδή πεθαίνεις) έγιναν ξαφνικά το νέο καθημερινό αντικείμενο πόθου για τους Νεοϋορκέζους οι οποίοι άρχισαν να βλέπουν σε αυτούς το καινούριο σνακ που μάλιστα δεν πάχαινε κιόλας. Και κάπως έτσι τα γιαουρτάδικα στη Νέα Υόρκη, έδωσαν τη θέση τους στα… χυμάδικα!

frozen-yoghurt-store

Γιατί;

Γιατί τα γράφω όλα αυτά; Διότι αγαπητέ σου είπα, η μόδα κάνει κύκλους και εφ’ όσον όλα τα παραπάνω είναι ήδη πραγματικότητα στις ΗΠΑ, δεν θα αργήσει η στιγμή που θα φτάσουν κι εδώ. Ο Έλληνας θα καταλάβει ότι το γιαούρτι δεν είναι παρά μια πανάκριβη φούσκα, θα ξαναγυρίσει στο Total και την Αγελαδίτσα και όλοι αυτοί οι κάτοχοι καταστημάτων παγωμένου γιαουρτιού, θα μείνουν με τα… toppings στο χέρι.

Ώρα ήταν. Σιχτίρ…

13 Comments

  • Πέτρος Κηπουρόπουλος
    19 Μαΐου 2014 at 13:25

    Γιάννη, χαίρομαι που έχω τόσο πιστούς fans που θυμούνται κάθε κείμενό μου. Είσαι κι εσύ ένας μικρός Κηπουροπουλίτσος, το δίχως άλλο… :)

  • giannis
    19 Μαΐου 2014 at 13:24

    @manolis

    φίλε Μανώλη αν νομίζεις οτι αυτό είναι το πιο μ@λ@κισμενο άρθρο στο digital life… διάβασε το παρακάτω και θα αλλάξεις γνώμη
    http://www.digitallife.gr/phone-station-to-gadget-mou-gia-to-kalokairi-pou-esy-den-mporeis-na-exeis-xa-35347
    μάντεψε ποιος το έχει γράψει και αυτό;

  • Πέτρος Κηπουρόπουλος
    19 Μαΐου 2014 at 13:19

    Είναι παγωμένο γιαούρτι. Γιαούρτι. ΓΙΑ-ΟΥΡ-ΤΙ. Όσο κι αν διαφέρει μείγμα από μείγμα, το 101% όσων τρώνε froghurt, το τρώνε για τα toppings. Χου δε φακ γκιβς ε σιτ για το γιαούρτι; Και με τόσα που του κοπανάνε από πάνω, σε τελική ανάλυση, ποιος καταλαβαίνει γιαούρτι;!

    Για καταστήματα στη Νέα Υόρκη θα σου πω ενδεικτικά: Forever Yoghurt, Pinkberry (Chelsea, Gramercy & Colombus Avenue. 177 Bleecker Street), Red Mango, Yogurt Crazy και έχω κι άλλα, λιγότερο γνωστά.

    Για το 25%, μπορώ να σου δώσω τις πηγές που το διάβασα. Επικαλούνται αναλυτές αγοράς οπότε δεν έχω λόγο να τους αμφισβητήσω. Όταν με το καλό ανοίξουμε το frozenyoghurt.gr, θα κάνουμε αναλυτική και ενδελεχή έρευνα αγοράς.

  • Κώστας Κάρνος
    18 Μαΐου 2014 at 17:06

    Εύηχες οι κραυγές-κατάρες ευχαρίστησης για το «κακό» παγωμένο γιαούρτι αλλά μας λείπει λίγο η επιχειρηματολογία.
    1)Για ποιές φίρμες μιλάει ο συντάκτης στο άρθρο οτι κλείνουν και αφήνουν φέσια στην αγορά?
    Στη Νέα Υόρκη υπάρχουν ήδη εννέα δυνατά ονόματα(Berrywild-Red Mango-Pinkberry-öko-yogomonster-yorganic-Crazy Bananas-Joyride)τα οποία όχι μόνο δεν έχουν ριξει λουκέτο,αλλα στη πλειονότητα τους έχουν ανοίξει και περισσότερα καταστήματα με τη μέθοδο του frannchise.
    2)Απο που προκύπτει το ποσοστό κέρδους 25% ή αλλιώς 1/4?
    Υπάρχει κάποια εμπεριστατωμένη του κοστολόγιου ενός τετοιου μαγαζιού,οπου έχουν υπολογιστεί όλα τα πάγια έξοδα αλλα και οι λειτουργικές δαπάνες?
    3)Aπο που προκύπτει οτι όλα τα τα μίγματα γιαουρτιού των εταιριών ειναι ίδια?
    Ο αρθρογράφος έχει κάνει κάποια σχετική έρευνα,ή εχει δημοσιεύσεις με τη σύσταση και τα χαρακτηριστικά όλων των μιγμάτων που πωλούνται εδώ,και καταλήγει σε αυτό το συμπερασμα?
    Στη διαθεση σας,
    Κωστας

  • Πέτρος Κηπουρόπουλος
    18 Μαΐου 2014 at 12:14

    Μανόλη σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, κάνω ό,τι μπορώ.

    Άδωνη: δεν κατάλαβα, ποιο είναι το τσουβάλιασμα; Δες τα επιχειρήματα και πες μου πού δεν συμφωνείς. Έχω άδικο ότι μέσα σε μία νύχτα το παγωμένο γιαούρτι έγινε μόδα; Έχω άδικο που λέω ότι γέμισε το σύμπαν γιαουρτάδικα λες και υπήρχε ανάγκη για όλα αυτά; Έχω άδικο όταν υποστηρίζω ότι το όλο θέμα επρόκειτο για μια φούσκα ΝΑ που στις ΗΠΑ έσκασε και που οσονούπω θα σκάσει κι εδώ; Απλά βλέπεις την ημερομηνία λήξης των trends εκεί και υπολογίζεις πότε με το καλό θα μας τελειώσουν κι εδώ (γιατί πολύ απλά θα έχει έρθει το επόμενο), όπως πολύ σωστά υπογράμμισε και ο begar2. Αλλά βέβαια, σου θίξαμε το γιαουρτάκι και κάτι έπαθες. Κάτι τέτοια βόδια που δεν καταλαβαίνουν τι διαβάζουν έχουν φέρει εδώ τη χώρα.

    Για το «το είχες και στο χωρίο σου», Γιάννη, να πω ότι το χρησιμοποιώ απλά ως έκφραση. Εννοείται ότι τα πάντα εξελίσσονται και ο άνθρωπος πρέπει να δοκιμάζει νέες εμπειρίες που ναι, μέσα σ” αυτές είναι και το παγωμένο γιαούρτι. Κανένα πρόβλημα σ” αυτό. Απλά δεν νομίζω ότι ο Έλληνας μέσα σε ένα καλοκαίρι (ή άνοιξη, γουατέβερ) απέκτησε την «ανάγκη» για ένα γιαουρτάδικο σε κάθε γωνία. Δηλαδή πιο εύκολα έβρισκες frogurt παρά Marlboro που λέει ο λόγος -προσωπικά προτιμώ το πρώτο αλλά τεσπά.

    Ελάτε, ξεσαλώστε οι υπόλοιποι. Έχουμε κι εκλογές…

  • Αδωνις
    17 Μαΐου 2014 at 22:24

    Πως μπορεις και τσουβαλιαζεις τους παντες και τα παντα ετσι ευκολα ρε φιλε.
    Λες και θα σε χαλουσε να ζουσες Νεα Υορκη.

    Σκατιβλαχε, κραχτη.

  • Μανολης
    17 Μαΐου 2014 at 22:04

    Πιο μαλακισμένο άρθρο στο digital life δεν εχω ξαναδιαβάσει

  • 17 Μαΐου 2014 at 18:53

    Καιρός ήταν. Άλλη μια φούσκα σκάει!

  • Σωτος
    17 Μαΐου 2014 at 16:19

    καλα τα λεει ο παιχταρας…μεχρι και χθες κοβαμε τον (πατσα)με το ψαλιδι και τωρα μαθαμε το frozen yoghurt….γιναμε ξαφνικα ολοι tredy γιαυτο μας πη…..αν.

  • giannis
    17 Μαΐου 2014 at 13:22

    Αυτο το κολλημα που εχει αυτος ο λαος με την εκφραση »το ειχες και στο χωριο σου» δεν μπορω να την καταλαβω πραγματικα……Δηλαδη δεν πρεπει να δοκιμασω νεα πραγματα γιατι απλα δεν τα ειχα στο χωριο μου; Τι ηλίθιος τροπος σκέψης ειναι αυτος; Και γιατι πρεπει να μου προσαψει καποιος οτι αν φαω παγωμενο γιαουρτι το κανω γιατι εγινε μοδα στην Νεα Υορκη….. και οχι γιατι απλα μου αρεσει…..Ουτε το ηξερα και ουτε με νοιαζει αν ηταν μοδα η οτιδηποτε αλλο οπουδηποτε. Και ουτε θα με νοιαζει αν κλεισανε μαγαζια στην Νεα Υορκη γιατι απλα δεν ειμαι προβατο να σταματησω να τρωω γιατι σταματησαν να τρωνε εκει…..Ελεος λίγο…..λιγη απλοτητα χρειαζεται για ολα τιποτα περισσοτερο!!!

  • 16 Μαΐου 2014 at 17:47

    Μόνο που ο έξυπνος επιχειρηματίας διακρίνεται για την ικανότητά του να προσαρμόζεται.
    Στήνει το γιαουρτάδικο, το δουλεύει 3 χρόνια, μετά σε μια νύχτα το μετατρέπει σε χυμάδικο, δουλεύει άλλα δύο χρόνια, μετά θα πουλήσει παστέλια κλπ κλπ

  • babis
    16 Μαΐου 2014 at 16:30

    Κακιούλες βλέπω.. κακιούλες. Πάω στοίχημα ο συγγραφέας είναι ο παππούλης της διαφήμισης «Να φύγετε κύριε, να πάτε αλλού.»

    P.S. γράφω φιλικά με διάθεση χιούμορ και πειράγματος και όχι να κράξω ή οτιδήποτε άλλο.

  • Manolis Papd
    16 Μαΐου 2014 at 13:32

    Πέτρο για πλανητάρχης..αυτό τίποτα αλλο