BREAKING

0

Προσωπικά δεδομένα: Ένωση καταναλωτών vs Google

Μεγάλο θέμα έχει δημιουργήσει η Ένωση Καταναλωτών στις ΗΠΑ με το διαφημιστικό σποτ που προβάλλει στην Times Square της Νέας Υόρκης, το  οποίο εμφανίζει τον CEO της Google, ως «κακό» παγωτατζή, να «τρομοκρατεί» παιδιά. Το σποτάκι, με σαφείς δόσεις υπερβολής, δημιουργήθηκε για να προκαλέσει οργή κατά της Google σε σχέση με τις πρακτικές της αναφορικά με την ιδιωτικότητα σε περιπτώσεις που αφορούν π.χ. το street view (παράνομη συλλογή δεδομένων), Buzz (ένταξη στην πλατφόρμα χωρίς έγκριση), cloud computing (έλλειψη κρυπτογράφησης) κ.ά. Ωστόσο, είναι πιθανό, κάποιοι από τους θεατές αυτού του σποτ να θεωρήσουν εξοργιστικές και κακόγουστες τις πρακτικές του Ινστιτούτου Καταναλωτών.  

Το consumer watchdog, είναι μία ομάδα προστασίας της ιδιωτικότητας και προβάλει ένα σποτ 15 δευτερολέπτων σε μία γιγαντοοθόνη 150 τετραγωνικών μέτρων στην Times Square για να προωθήσει ένα μεγαλύτερο βίντεο που παρουσιάζει το πώς αντιλαμβάνεται η συγκεκριμένη ομάδα τις πρακτικές της Google, όσον αφορά τον χειρισμό των προσωπικών δεδομένων.

Τόσο το σποτ, όσο και το βίντεο, παρουσιάζουν μία γκροτέσκα καρικατούρα του Eric Schmidt να οδηγεί ένα όχημα που πουλά παγωτά και να προσφέρει «δωρεάν παγωτό» στα παιδιά. Καθ’ όλη την διάρκεια, παίρνει τις προσωπικές τους πληροφορίες κάνοντας πλήρη ηλεκτρονικό σκανάρισμα των παιδιών και στην «μεγαλύτερη» έκδοση του βίντεο, τα τρομοκρατεί αποκαλύπτοντας προσωπικές πληροφορίες που έχει μαζέψει για τους γονείς τους.

Υπενθυμίζουμε ότι ο κ. Schmidt στις 14-8-2010 σε μία κρίση ειλικρίνειας (ή μήπως αλαζονείας;) είχε πει ότι «Κάθε νεαρό άτομο μία ημέρα θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να αλλάξει το όνομά του, όταν φτάσει στην ενηλικίωση, για να μπορέσει να «ξεφύγει» από νεανικά λάθη που είναι αποθηκευμένα στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης των φίλων του». Ανεξάρτητα από το κίνητρο του κ. Schmidt, θα συμφωνήσουμε απόλυτα μαζί του ευελπιστώντας ότι θα το καταλάβουν και τα 2.000.000 χρήστες του Facebook στην Ελλάδα ώστε να γίνουν πιο προσεκτικοί. Για να κατανοήσετε πόσο δίκιο έχει, σκεφθείτε ότι πρόσφατα στη χώρα μας, σε μία μάλλον αήθη επίθεση, έκαναν την εμφάνισή τους στον Τύπο και την TV φωτογραφίες από την σελίδα νεαρού δικηγόρου που επρόκειτο να προσληφθεί στο γραφείο του Πρωθυπουργού.

Πολλοί είναι πάντως αυτοί που ενώ συμφωνούν με τον John M. Simpson, διευθυντή του project & τις προθέσεις του, διαφωνούν με το συγκεκριμένο σποτ. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Simpson «πριν μερικά χρόνια είχε κατατεθεί στο Καπιτώλιο ένα νομοσχέδιο που προστάτευε την ιδιωτικότητα των πολιτών και των τηλεφωνικών τους στοιχείων. Έτσι προωθείται και τώρα η προσπάθεια να κατατεθεί ανάλογο νομοσχέδιο που θα δίνει το δικαίωμα στους πολίτες να επιλέγουν αν θέλουν τα στοιχεία τους να εμφανίζονται στο internet ή όχι». Από αυτό το σημείο όμως μέχρι του να προσβάλεις, με πολλά υπονοούμενα, τον CEO μίας εταιρείας και να τρομάζεις παιδάκια με τον μπαμπούλα της Google, η απόσταση είναι πολύ μεγάλη και η προσέγγιση πολύ αμερικανική. Σε κάθε περίπτωση δείτε το video και, γιατί όχι, σχολιάστε το!

0 Comment