16.2 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
More

    Προτάσεις για την ενίσχυση του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου ενέκρινε η Κομισιόν

    Δύο προτάσεις για την αντιμετώπιση των εμποδίων (κυρίως νομικών) που αντιμετωπίζει το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκρινε το Κολέγιο των Επιτρόπων.

    Αφορούν την προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου (π.χ. τη μετάδοση μουσικής σε συνεχή ροή) και τη διαδικτυακή πώληση αγαθών (π.χ. τη διαδικτυακή αγορά ενδυμάτων).

    european union keyboard

    «Όταν ο καταναλωτής καταφορτώνει μια ταινία ή ένα τραγούδι, αυτό πρέπει να λειτουργεί. Σε διαφορετική περίπτωση, πρέπει να έχει τη δυνατότητα να τερματίζει τη σύμβαση και να αποζημιώνεται», δήλωσε ο Άντρους Άνσιπ, αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιος για την ψηφιακή ενιαία αγορά. Όπως είπε, οι σημερινές προτάσεις θα προσφέρουν «περισσότερα δικαιώματα στους καταναλωτές που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές», ενώ οι επιχειρήσεις, ιδίως οι μικρότερες, «θα μπορούν να αναπτυχθούν σε διασυνοριακό επίπεδο με μικρότερο κόστος, καθώς θα ισχύει ένα κοινό σύνολο ενωσιακών κανόνων αντί για ένα συνονθύλευμα εθνικών νόμων».

    Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν, τα οφέλη για την ευρωπαϊκή οικονομία θα είναι σημαντικά, καθώς πάνω από 122.000 επιχειρήσεις της Ε.Ε. αναμένεται να αρχίσουν να πραγματοποιούν πωλήσεις σε άλλα κράτη-μέλη. Κατά συνέπεια, ο συνολικός αριθμός των καταναλωτών που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές από άλλες χώρες της Ε.Ε. θα μπορούσε να ανέλθει σε 70 εκατομμύρια, ανοίγοντας νέες αγορές, ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Επιπλέον, η Επιτροπή προβλέπει πως οι καταναλωτές θα επωφεληθούν από υψηλότερο επίπεδο προστασίας και από ευρύτερο φάσμα επιλογής προϊόντων, ενώ οι χαμηλότερες τιμές αναμένεται να ενισχύσουν την κατανάλωση στην Ε.Ε. κατά 18 δισ. ευρώ και το ΑΕΠ της Ε.Ε. να αυξηθεί κατά 4 δισ. ευρώ σε σχέση με το σημερινό επίπεδο.

    Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μόλις το 12% των εμπόρων λιανικής της Ε.Ε. πωλούν μέσω του Διαδικτύου σε καταναλωτές άλλων χωρών της Ε.Ε., ενώ είναι τριπλάσιο το ποσοστό των εμπόρων (37%) που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις εντός της χώρας τους. Ομοίως, μόνο το 15% των καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές μέσω του Διαδικτύου από άλλες χώρες της Ε.Ε., ενώ είναι τριπλάσιος σχεδόν ο αριθμός εκείνων που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές (44%) από τη χώρα τους.

    Διαβάστε περισσότερα στο Infocom.gr

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles