24.4 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
More

    Ψηφιακός Μετασχηματισμός: αναγκαίος για όλες τις επιχειρήσεις

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια αναγκαιότητα όπως απέδειξε η τελευταία διετία, καθώς μεγάλη μερίδα επιχειρήσεων αναγκάστηκε να προσαρμοστεί υιοθετώντας την ψηφιακή κουλτούρα. Αν και η αλλαγή θα ξεκινήσει από την κορυφή της επιχείρησης, οφείλει να φέρει στο προσκήνιο ιδέες από εκείνους που τελικά τη χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους, ώστε να την υλοποιήσουν μέσω της νοοτροπίας και των ενεργειών τους.

    Επιτάχυνση μετάβασης στην ψηφιακή εποχή

    Η πανδημία του COVID-19 επιτάχυνε τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, κάτι που ανάγκασε τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν νέους τρόπους διαχείρισης και υποστήριξης του εργατικού δυναμικού τους, μέσω επιτυχούς ανανέωσης όπως η υιοθέτηση των πρωτοποριακών υπηρεσιών που διαθέτει η SoftOne. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να ξαναδούν το επιχειρηματικό τους μοντέλο, το πώς συναναστρέφονται με τους πελάτες, πώς διαχειρίζονται την εφοδιαστική αλυσίδα και εκμεταλλεύονται τα δεδομένα για να μετασχηματίσουν όλες τις πτυχές της επιχείρησής τους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε αυτή την κλίμακα έχει υποχρεώσει όλους, από τα διευθυντικά στελέχη, ως τους εργαζομένους της επιχείρησης να βρουν τρόπους να ανταποκριθούν στις προκλήσεις.

    Βασικοί πυλώνες ψηφιακού μετασχηματισμού

    Ας δούμε τους πυλώνες του ψηφιακού μετασχηματισμού εντός της επιχείρησης:

    Συνεργασία: Το να βάζεις το «Εμείς» μπροστά από το «Εγώ», σπάζοντας τα στεγανά των λειτουργιών.
    Αποφάσεις με βάση τα δεδομένα: Οι αποφάσεις βάσει δεδομένων και η εκμετάλλευση των δεδομένων θα ξεκλειδώσουν νέες ευκαιρίες.
    Πελατοκεντρική προσέγγιση: Οι πελάτες στο επίκεντρο και η χρήση των δεδομένων για επιτάχυνση της ανταπόκρισης στις ανάγκες τους.
    Καινοτομία: Στο επίκεντρο του DNA της επιχείρησης, τόσο στους διευθύνοντες όσο και τους εργαζομένους, και όχι απλά ως υποχρέωση του R&D.
    Σκοπός: Επικεντρώνοντας στη βιωσιμότητα, στην ηθική, την ένταξη και την ισότητα.

    Οι επιχειρήσεις που ενστερνίζονται την ψηφιακή κουλτούρα είναι πιο ευέλικτες, επιτρέποντας στο εργατικό δυναμικό τους να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και στον ρυθμό που επιβάλλει η ψηφιοποίηση. Επιπλέον, παραμένουν ανταγωνιστικές προσαρμοζόμενες στο περιβάλλον που αλλάζει, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία αποτελεσματικά.

    Αλλαγή από την κορυφή

    Η αλλαγή στην επιχειρησιακή κουλτούρα θα πρέπει να ξεκινήσει και να καθοδηγηθεί από τον CEO με την πλήρη υποστήριξη των ανώτερων στελεχών. Τα μέλη της ομάδας θα πρέπει να στραφούν στην ηγεσία τους για καθοδήγηση. Σταδιακά θα πρέπει να ενσταλάξουν προς τα μεσαία στελέχη το όραμά τους, προκειμένου να μην αισθάνεται κανείς την πικρία του αποκλεισμένου.

    Στη συνέχεια, αφού έχει γίνει κτήμα των περισσότερων, τα μέλη της ομάδας μπορούν να καταθέσουν τις πιο δυνατές ιδέες τους σχετικά με την καινοτομία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε 5 κατηγορίες: προϊόντα, διεργασίες, υπηρεσίες, συνεργασία και εμπειρία χρήστη.

    Όταν η καινοτομία έχει μπει για τα καλά στο εταιρικό DNA, οι εργαζόμενοι αισθάνονται έμπνευση να σκεφτούν πρωτότυπα, με πνευματική ευελιξία που τελικά θα οδηγήσει σε υψηλή παραγωγικότητα και επιδόσεις. Έτσι ο ψηφιακός μετασχηματισμός γίνεται κτήμα όλων και διαχέεται σε όλη την έκταση της επιχείρησης με ευεργετικά αποτελέσματα.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles