21.7 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
More

    Redfall Review

    Η Arkane είναι ένα development studio, το οποίο έχει συνδεθεί με μια σειρά από αγαπημένα και πολυβραβευμένα games. Έχοντας μάλιστα στο «παλμαρέ» της, ιδιαίτερα δημοφιλείς «best-seller» τίτλους όπως το Deathloop (ένα game που σίγουρα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η ευχάριστη έκπληξη της περσινής χρονιάς), το Prey και την εξαιρετικά πετυχημένη σειρά Dishonored, η Arkane αναμφίβολα ανήκει στις εταιρείες ανάπτυξης που οι gamers αναμένουν πως και πως τον επόμενο τίτλο της. Αυτό ήταν λογικό να συμβεί και με το Redfall, ένα πολλά υποσχόμενο open-world first-person shooter, το οποίο μάλιστα προβλήθηκε από τη Microsoft ως ένα δυνατό Xbox “exclusive” (αφού στο μεσοδιάστημα η Bethesda εξαγοράστηκε από την Microsoft η PS5 version του παιχνιδιού ακυρώθηκε) που θα μπορούσε να γεμίσει το κενό των fans του Xbox και του PC gaming μέχρι την κυκλοφορία του πολυαναμενόμενου Starfield. Με τους προαναφερθέντες τίτλους να έχουν κερδίσει τη προσοχή των gamers και τα θετικά σχόλια των reviewers, το Redfall δεν θα μπορούσε παρά να συγκεντρώσει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας. Το θέμα είναι κατά πόσο καταφέρνει να δικαιώσει τις υψηλές προσδοκίες και αυτό είναι κάτι που θα το μάθουμε στο review που ακολουθεί…

    Έχει “vamp” πάρτι στο… νησί!

    Για να σας βάλουμε καλύτερα στο κλίμα, το story του Redfall εστιάζει στο ομώνυμο fictional νησί που βρίσκεται λίγο έξω από τις ακτές της Μασαχουσέτης. Όλα δείχνουν να κυλούν ομαλά στο μικρό νησί μέχρι που μια ημέρα πέφτει μυστικά στον έλεγχο μιας ομάδας από vampires. Φυσικά, οι απέθαντοι δεν έχουν και τις πιο αγνές προθέσεις, καθώς αυτό που θέλουν είναι να καταβροχθίσουν τους άτυχους κατοίκους του νησιού, ρουφώντας (ω τι έκπληξη…) και την παραμικρή ρανίδα του αίματος τους.

    Τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα από τη στιγμή που ένα μαγικό spell εγκλωβίζει τους εναπομείναντες κατοίκους του νησιού (που έχουν γλιτώσει και δεν έχουν γίνει… τροφή), πάνω στην προσπάθεια τους να επιβιώσουν. Μέσα στην ομάδα που επιχειρεί (εις μάτην) να αποδράσει συγκαταλέγονται και 4 «μπαρουτοκαπνισμένοι» vampire hunters (το πως έχουν βρεθεί στο Redfall, ο καθένας έχει το δικό του story), όπου ένας εξ’ αυτών θα αποτελέσει τον ήρωα που την τύχη του θα αναλάβουν οι gamers. Ως είθισται βέβαια κάθε ένας από τους 4 πρωταγωνιστές διαθέτει τη δική του προσωπικότητα, αλλά και τα δικά του abilities. Αφού πρώτα κάνετε την επιλογή σας (δεν μπορείτε να αλλάξετε χαρακτήρα στην πορεία του παιχνιδιού), το επόμενο βήμα είναι να στήσετε μια μίνι βάση επιχειρήσεων μαζί με τους υπόλοιπους επιζώντες και έτσι να ανακαλύψετε από που προέρχεται η ρίζα του κακού…

    Σε επίπεδο σεναρίου, το Redfall οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον, παρόλα αυτά σίγουρα δεν είναι κάτι που δεν το έχουμε δει ξανά στο παρελθόν (είτε στο gaming είτε στον κινηματογράφο). Η δε ύπαρξη ενός fictional νησιού ως το κέντρο του narration, αναμφίβολα χρησιμεύει και για λειτουργικούς λόγους, καθώς έτσι μπορεί να περιοριστεί πιο αποτελεσματικά το εύρος του κόσμου του. Αν και το παιχνίδι διαθέτει multiplayer και είναι ιδανικό για co-op με τρεις ακόμη παίκτες, παρόλα αυτά νομίζουμε ότι είναι μια εμπειρία που έχει σχεδιαστεί καλύτερα για να την απολαμβάνετε… solo. Και αυτό γιατί το gameplay στέκεται άνετα και στο single-player, με το Redfall να διαφέρει σε μορφή και ύφος από τίτλους στα πρότυπα του Back 4 Blood, όπου η ομάδα και το teamwork έρχονται πρώτα. Εδώ τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά…

    Αν και η φύση του gameplay είναι open-world, ωστόσο υπάρχει ένα main story μονοπάτι, το οποίο θα σας βοηθήσει να μην… χαθείτε. Οι αποστολές του παιχνιδιού διαφέρουν τόσο σε διάρκεια, όσο και σε επίπεδο δυσκολίας, με την φαντασία στα objectives ωστόσο να λάμπει δια της απουσίας της. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα χρειαστεί να μεταβείτε σε διαφορετικά σημεία του νησιού για να βρείτε προμήθειες, οι οποίες θα εξασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία του κρησφύγετού σας ή να κάνετε infiltrate εχθρικές βάσεις. Φυσικά, ο δρόμος σας δεν είναι στρωμένος με… ροδοπέταλα, καθώς οι cultists που υπακούουν τυφλά τους vampires θα επιχειρήσουν να σας σταματήσουν, οι οποίο λειτουργούν περισσότερο ως… target practice (ή η χαρά του bullet-sponge).

    Ωστόσο, το μεγάλο πανηγύρι ξεκινάει όμως όταν έρχεστε αντιμέτωποι με τους βρικόλακες, οι οποίοι γρήγορα θα διαπιστώσετε ότι πολύ απλά δεν… χαρίζουν κάστανα! Συγκεκριμένα, θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για πολλές επικές μάχες, καθώς οι ακόλουθοι του σκότους λατρεύουν να κρύβονται σε περιοχές με έντονη ομίχλη ή να σας αιφνιδιάζουν σε σκοτεινά υπόγεια. Η επιτυχής αντιμετώπιση ενός (ή και περισσότερων) vampires πρόκειται να κινητοποιήσει πλήρως τα αντανακλαστικά σας και σίγουρα δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα… «ιδρώσετε» για να καταφέρετε να επιβιώσετε (και να οδηγήσετε έναν πάσσαλο στην καρδιά των εχθρών σας). Ειδικότερα, όταν πέφτει ο ήλιος και καλείστε να εξερευνήσετε το βράδι τις απόμερες περιοχές του Redfall θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για πολλά… jump scares και για συναντήσεις που σίγουρα κόβουν την ανάσα, με τους vampires να μην δείχνουν το παραμικρό έλεος μέχρι να βυθίσουν τα κοφτερά δόντια τους στο ευαίσθητο λαιμουδάκι σας και σε γενικές γραμμές δεν σταματούν να σας καταδιώκουν, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να το βάλετε στα πόδια…

    Interview with the vampires…

    Το Redfall αποτελεί ένα game στο οποίο μπορείτε να περάσετε αρκετές ώρες, καθώς ένα βασικό στοιχείο του είναι ότι δίνει μεγάλη έμφαση στο κομμάτι της εξερεύνησης. Αν και δεν υπάρχει η έννοια του crafting, καθώς φαίνεται να ακολουθείται μια πιο απλοϊκή προσέγγιση, όπου το loot που συγκεντρώνετε μετατρέπεται σε in-game currency, το οποίο μπορείτε στη συνέχεια να το ξοδλεψετε για να εξοπλιστείτε καλύτερα. Και πράγματι ο κόσμος του Redfall είναι δομημένος με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να προωθεί διαρκώς το concept του exploration, με ένα από τα ατού του παιχνιδιού να αποτελεί το εύρος του τεράστιου κόσμου του. Πέραν του main story line που μπορεί να σας κρατήσει υπό προϋποθέσεις για περίπου 15 με 20 ώρες, το μόνο βέβαιο είναι ότι ο τίτλος της Arkane δεν θα σας κάνει ποτέ να αισθανθείτε… βαρετά (ασχέτως που δεν υπάρχει και μεγάλη φαντασία στα side-missions). Ακόμη και όταν ολοκληρώσετε ένα μεγάλο story arc και στο τέλος καταφέρετε να επικρατήσετε ενός μεγάλου boss, θα διαπιστώσετε ότι το quest log σας θα γεμίσει από νέα side-quests και φρέσκες τοποθεσίες στον χάρτη του παιχνιδιού.

    Πέραν του πλήθους των missions που έχετε στη διάθεση σας, ένα στοιχείο του gameplay που σίγουρα σε κερδίζει είναι το gunplay. Ο αριθμός των όπλων που έχετε στη διάθεση σας είναι ικανοποιητικός και σίγουρα ορισμένα από αυτά θα βγάλουν στην επιφάνεια τα πιο σαδιστικά σας ένστικτα, ξεσπώντας στο παγωμένο σώμα των vampires. Για παράδειγμα, το όπλο με ακτινοβολία UV μπορεί να παγώσει προσωρινά έναν vampire και εν συνεχεία να τον αποτελειώσετε με ένα stake launcher που εκτοξεύει πασσάλους. Εκεί εντοπίζουμε και τα πρώτα προβλήματα, καθώς από ένα σημείο κι έπειτα ορισμένα όπλα αφήνουν μια overpowered αίσθηση. Σε γενικές γραμμές, η έλλειψη σωστού balancing (φαίνεται στους μηχανισμούς του loot) κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της, δείγμα του ότι το Redfall ήθελε ακόμη μεγαλύτερο χρόνο στο testing.

    Το κακό balancing είναι το πρώτο στοιχείο που σε κάνει να διαπιστώνεις ότι το Redfall προσπαθεί μάταια να «καλύψει» τις αδυναμίες του στον τεχνικό τομέα, για τις οποίες θα πρέπει να διδάσκονται σε σχολή game development ως παράδειγμα προς… αποφυγή. Εάν θυμάστε το πόσο κακό σε τεχνικό επίπεδο και unstable ήταν το Cyberpunk 2077 όταν κυκλοφόρησε, κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την περίπτωση του open-world shooter της Arkane. Τα τραγικά game-breaking bugs που δεν σε αφήνουν να ολοκληρώσεις μια αποστολή, τα random loots που δεν σε επιβραβεύουν σωστά και όπως πρέπει (ανεξαρτήτως του ιδρώτα που έχεις ξοδέψει), η κάκιστη κι αναιμική A.I. που σε μερικά σημεία προκαλεί έντονο εκνευρισμό είναι ορισμένα από τα θέματα που σίγουρα αμαυρώνουν την εικόνα ενός game, για το οποίο οι developers του και η ίδια η Microsoft είχαν βάλει πολύ ψηλά τον πήχη.

    To πιο «χοντρό» θέμα βέβαια (όπως ήδη θα έχετε πληροφορηθεί) αφορά στο ασθενικό performance, με τα frame drops όταν γίνεται ο κακός χαμός στην οθόνη σας να αποτελούν δυστυχώς τον κανόνα. Από τη στιγμή μάλιστα που το Xbox Series X λανσάρεται από την Microsoft ως ένα πραγματικό powerhouse που μπορεί να «σηκώσει» κάθε απαιτητικό game, σε ανάλυση 1080p με 60 fps ή στα με το πιο «συμβιβαστικό» 30 fps, το Redfall αποτελεί την κορωνίδα των unoptimized games. Τα δε texture pop-ins, τα συχνά κολλήματα και η ως δια μαγείας εξαφάνιση των όπλων σας κατά τη διαδικασία της εναλλαγής τους, αποδεικνύουν πολύ απλά ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμη βεβιασμένο release ενός τίτλου που δεν ενδεχομένως να έπρεπε να κυκλοφορήσει το… 2024 κι όχι φέτος. Και όλα αυτά όταν έχουμε να κάνουμε με μια game engine που είναι ολίγον τι «outdated». Για παράδειγμα, δεν φαίνεται καν να έχει ragdoll physics, όπου θα συναντήσετε ένα άψυχο κορμί και θα είναι σα να έχετε πέσει πάνω σε… βράχο.

    Cyber-fall 2023!

    Ολοκληρώνοντας το review μας, το Redfall εμπίπτει στην κατηγορία των games που απλώς χρειάζονταν περισσότερο χρόνο στη διαδικασία του test και του ποιοτικού ελέγχου, βαδίζοντας ίδιο ταραγμένο δρόμο του Cyberpunk. Οι καλές ιδέες και αγαθές προθέσεις υπάρχουν και σε ένα βαθμό το Redfall προσφέρει αρκετές στιγμές διασκέδασης. Ωστόσο, το unfinished status του, θα κάνει πολλούς gamers να του γυρίσουν την πλάτη. Νομίζουμε ότι εφόσον σας ενδιαφέρει καλύτερα να του ρίξετε μια ματιά μετά από ένα… εξάμηνο, όπου θα έχουν κυκλοφορήσει τα patches και τα updates που ευελπιστούμε να διορθώσουν την κατάσταση. Τώρα, τη δεδομένη χρονική στιγμή μπορείτε αν ασχοληθείτε μαζί του, αλλά με… δική σας ευθύνη!

    Ανάπτυξη: Arkane  Έκδοση: Bethesda  Διάθεση: AVE

    ΓΡΑΦΙΚΑ: 65%
    HXOΣ: 72%
    GAMEPLAY: 68%
    ANTOXH: 60%
    ΓΕΝΙΚΑ: 66%

    Πέτρος Κυπραίος
    Πέτρος Κυπραίος
    Tech expert και true gamer στην καρδιά, ο Πέτρος Κυπραίος ξεκίνησε να ασχολείται ως συντάκτης σε κορυφαία περιοδικά του Ειδικού Τύπου πάνω στα video games και στην τεχνολογία, ενώ διετέλεσε επίσης και υπεύθυνος τμήματος παιδικών περιοδικών. Από τη θέση του editorial director το focus του είναι οτιδήποτε digital, όμως του αρέσει να ρίχνει και μια ματιά και στο… lifestyle!

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles