BREAKING

6

Σε λίγο καιρό, η Google θα μας δίνει απαντήσεις, όχι μόνο συνδέσμους

Αν νομίζαμε μέχρι τώρα πως η Google διαβάζει το μυαλό μας με το εύστοχο των αποτελεσμάτων, σε λίγο καιρό θα νομίζουμε πως η μηχανή αναζήτησης βρίσκεται ... δίπλα μας.
Σε συνέντευξή του στη Wall Street Journal και τον Amir Efrati, o Amit Singhal, υψηλόβαθμο στέλεχος της Google, έφερε στο φως κάποια από τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας. Ο Singhal ανέφερε λοιπόν πως η Google θέλει να δώσει στους χρήστες της περισσότερο σχετικά αποτελέσματα, χρησιμοποιώντας την «σημασιολογική αναζήτηση», όπως την αποκαλεί. Που σημαίνει πως η μηχανή αναζήτησης θα προσπαθεί να καταλάβει τι πραγματικά εννοούμε όταν πληκτρολογούμε τις λέξεις.Αυτή είναι και η νέα γενιά αναζήτησης.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της θα είναι να παίρνει κανείς τις απαντήσεις που επιθυμεί χωρίς να χρειαστεί να φύγει από την σελίδα που πραγματοποιεί την αναζήτηση. Όσο καλύτερες «απαντήσεις» δίνει αυτή η νέα αναζήτηση, τόσο περισσότερο χρόνο θα περνάμε οι χρήστες στη σελίδα αναζήτησης, άρα και τόσο μεγαλύτερη προοπτική για διαφήμιση θα υπάρχει.

Σε post στο Google+, ο Singhal εξηγεί:

Ας πούμε πως, κάθε μέρα, βελτιώνουμε την ικανότητά μας να σας δίνουμε τις καλύτερες απαντήσεις στις ερωτήσεις σας, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Για να το κάνουμε αυτό, μετατρέπουμε διάφορα δεδομένα σε γνώση για εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο. Η ικανότητά μας, όμως, να φέρουμε αυτό το αποτέλεσμα εξαρτάται από το ότι θα καταλάβουμε την ερώτηση που θα μας κάνετε, το ίδιο καλά που καταλαβαίνουμε τις πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Κι αυτή τη στιγμή που μιλάμε, η κατανόησή μας στις ερωτήσεις σας είναι πολύ περιορισμένη».

Ο Singhal απεκάλυψε ότι σε δύο χρόνια για παράδειγμα, όταν κάποιος ψάχνει για μία συγκεκριμένη εταιρεία, η Google θα έχει μαζέψει εκατοντάδες εκατομμύρια πληροφορίες, οι οποίες, στην σημασιολογική αναζήτηση, θα μπορούν να εμφανιστούν ως στελέχη, τοποθεσίες, προϊόντα, ανάλογα με το τι ψάχνουμε.

Αλλάζει κάτι για τα websites που βασίζονται στα keywords, αλλά και η βαθμολόγησή τους εξαρτάται από το πόσα άλλα sites συνδέονται μαζί τους, χρησιμοποιώντας τα ως πηγές; Όχι, απ’ ότι αναφέρεται στην συνέντευξη. Δεν θα χρησιμοποιούνται όμως μόνο τα keywords από την μηχανή αναζήτησης για να καταλάβει ποια sites θα βγάζει στα αποτελέσματα. Η ανάλυση των sites προκειμένου να εμφανίζονται στα αποτελέσματα της «νέας γενιάς αναζήτησης» θα είναι πολύ περισσότερο ενδελεχής και θα έχει να κάνει πολύ περισσότερο με το ευρύτερο περιεχόμενο.

Με ποιο τρόπο αλλάζει και μεγαλώνει τη βάση δεδομένων της η Google όμως; Πώς θα μπορεί να μαζεύει τα στοιχεία που χρειάζεται για να δίνει απαντήσεις στις ερωτήσεις μας και κυρίως, να τις καταλαβαίνει; Όταν το 2010 η Google αγόρασε το Start up Metaweb Technologies, αγόρασε ουσιαστικά ένα κατάλογο με 12 εκατομμύρια καταχωρήσεις, που αφορούσαν ταινίες, βιβλία, εταιρείες και διασημότητες. Από τη στιγμή της εξαγοράς, η ομάδα της Metaweb έχει «μεγαλώσει» φτάνοντας τις 200 εκατομμύρια καταχωρήσεις, χρησιμοποιώντας μαθηματικές φόρμουλες που «μαζεύουν» διάσπαρτο υλικό από το διαδίκτυο. Για να έχουμε μία τάξη μεγέθους, υπολογίστε πως η Wikipedia στα Αγγλικά, διαθέτει 3,5 εκατομμύρια λήμματα, αν και το κάθε λήμμα έχει πολύ περισσότερες λεπτομέρειες.

Πώς σας ακούγεται όλο αυτό; Πώς σας φαίνεται η ιδέα, η μηχανή αναζήτησής σας, να καταλαβαίνει τι τη ρωτάτε και να σας απαντάει αμέσως, χωρίς εσείς να χρειάζεστε να ερευνήσετε την ερώτησή σας περισσότερο;

1 Comment

  • th thessaloniki
    16 Μαρτίου 2012 at 16:58

    10.000.000 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟ ΔΙΑΣΗΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ… ΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 3 ΧΡΟΝΙΑ. ΚΑΙΡΟΣ ΠΟΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ… Ι ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΕΧΕΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ… ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΜΠΡΑΒΟ!!!!ΤΗΣ!!!!ΤΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ…..