BREAKING

2

SEO και social media: σχέση αγάπης ή μίσους;

Πριν από μερικά χρόνια, όταν το διαδίκτυο άρχισε να ανακαλύπτει τη δύναμη του Google, όλοι οι webmasters έπεσαν με τα μούτρα πάνω στο λεγόμενο SEO ή Search Engine Optimisation. Αντιλαμβανόμενοι ότι η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης μπορούσε να φέρει στο site τους κόσμο και ντουνιά, όλοι έσπευσαν να αποκρυπτογραφήσουν τον περίφημο αλγόριθμο του Google, έναν αλγόριθμο που πάντως μέχρι και τις μέρες μας παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα άλυτα μυστήρια της ανθρωπότητας (ξέρετε, μαζί με τον δίσκο της Φαιστού, τη χαμένη Ατλαντίδα, το γκολ της Αγγλίας στο Μουντιάλ του ’66 κλπ).

Το Google έμοιαζε να παίζει χωρίς αντίπαλο, όταν ξάφνου εμφανίστηκαν τα social media και σαν να μην έφταναν αυτό έγιναν και μόδα! Στην αρχή έσκασε μύτη το mySpace, μετά «άνθισε» το Facebook, στη συνέχεια ήρθαν το Twitter, το bebo και το YouTube, προχωρήσαμε με LinkedIn, Pinterest, Google+ και ποιος ξέρει τι μας επιφυλάσσει το μέλλον. Όσο τα δίκτυα αυτά αύξαναν το κοινό τους, προσέλκυαν όπως θα περίμενε κανείς και το ενδιαφέρον των μεγάλων επιχειρήσεων που έβλεπαν σε αυτά εν δυνάμει αποδέκτες των διαφημιστικών τους μηνυμάτων.

Καθώς όμως ο κόσμος δεν μπαίνει στα social media προετοιμασμένος να εκτεθεί σε διαφήμιση αλλά να αλληλεπιδράσει με άλλους, να δει έξυπνα πραγματάκια και να περάσει καλά, οι εταιρείες αυτές κατάλαβαν (;) ότι απαιτείτο μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση στο θέμα της προβολής τους στα social media –και, ας μη γελιόμαστε, κυρίως στο Facebook. Έτσι λοιπόν στελέχωσαν ειδικά τμήματα ή ανέθεσαν σε διαφημιστικές το κομμάτι των social media προκειμένου να αυξήσουν την προβολή του brand name τους και να αντλήσουν απ’ αυτά όσους περισσότερους «υποστηρικτές» (που αργότερα ενδεχομένως να μετατραπούν και σε πελάτες) γίνεται. Και κάπως έτσι λοιπόν τα social media απαιτούν χρήματα, μειώνοντας μοιραία το budget του SEO. Και στη Google αρχίζουν να ιδρώνουν…

Παρ' ότι από το 2009 πολλά έχουν αλλάξει στην αγορά και δη αυτή των social media, μπορείτε να πάρετε μια ιδέα των οφελών που μπορεί να έχει μια εταιρεία από τη δραστηριοποίησή της στα «δίκτυα του λαού».

Θα μπορούσαν τα social media να αρχίσουν να αντλούν πόρους από το διαφημιστικό budget που «παραδοσιακά» πλέον προορίζεται για τη Google, άμεσα ή έμμεσα; Στη θεωρία ναι. Το Google έχει σε μεγάλη υπόληψη τα «δυνατά» social media. Facebook, Twitter, Google+ είναι sites που το διάσημο «ψαχτήρι» εμπιστεύεται με κλειστά μάτια, κάτι που σημαίνει πως οι εταιρείες θέλουν να έχουν παρουσία σε αυτά αφού με έναν σμπάρο πετυχαίνουν δύο τρυγόνια: και κόσμο από τα ίδια τα social media προσελκύουν, και πόντους στην «ειδική βαθμολογία» του Google κερδίζουν.

Ως εκ τούτου λοιπόν, το budget για τους –ως επί το πλείστον- διοπτροφόρους, πάλλευκους προγραμματιστές που περνούν τη μέρα τους πίσω από οθόνες και πάνω από βιβλία ψάχνοντας το Ιερό Δισκοπότηρο του Google θα μπορούσε να μειωθεί σχετικά και ένα κομμάτι του να επενδυθεί στη στελέχωση ενός τιμ από «μοντέρνους nerds», άτομα με υψηλή δημιουργικότητα και γνώση συνάμα των new media προκειμένου να παράγουν «φρέσκο» και καινούριο περιεχόμενο που θα κάνει τον κόσμο να το κάνει «like» και «tweet» και να του δώσει +1 στο Google –και βέβαια, ικανοποιημένος καθώς θα είναι από τα όσα θα έχει διαβάσει, να επιστρέψει στο site και αύριο, και μεθαύριο…

Στη Google βέβαια δεν ανησυχούν ιδιαίτερα αφού εξακολουθούν να κρατούν το διαδίκτυο στο χέρι τους. Ακόμα κι αν τα social media αποτελούν τον δημοφιλέστερο ιντερνετικό προορισμό, το internet εξακολουθεί και βασίζεται στο Google, οπότε με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, η εταιρεία με το πολύχρωμο λογότυπο θα συνεχίσει για πολύ καιρό να έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι. Το γεγονός όμως είναι πως στη Google έχουν θορυβηθεί (απόδειξη αυτού το –μεταξύ μας, όχι και τόσο επιτυχημένο- λανσάρισμα του Google+) και ξέρουν ότι αν δεν κινηθούν άμεσα, κινδυνεύουν να παραχωρήσουν μόνιμα πλέον στο Facebook ένα διόλου ευκαταφρόνητο μερίδιο της αγοράς. Τι θα κάνουν; Ουδείς γνωρίζει.

Ο αλγόριθμος του Google δικός τους είναι, το Google+ το ίδιο, ε…

 

2 Comments

  • 26 Ιουνίου 2012 at 17:48

    Κατά τη γνώμη μου η σχέση μεταξύ των Social media και του SEO είναι σχέση αγάπη, άλλωστε το αναφέρει και στο άρθρο «το διάσημο «ψαχτήρι» εμπιστεύεται με κλειστά μάτια», απλά το σύγχρονο SEO θα πρέπει να επενδύει και στα Social media.
    Σε καμία περίπτωση μια διαφημιστική καμπάνια δεν θα μπορούσε να είναι δωρεάν. Πληρώνεις για τα adwords ή/και πληρώνεις, επενδύοντας χρόνο άρα και χρήμα, για SEO και βελτίωση της θέσης σου στην οργανική αναζήτηση

  • Aleksandros Nikas
    25 Ιουνίου 2012 at 17:48

    Από το άρθρο ήδη, φαίνεται ότι δεν υπάρχει αμφιβολία για το αν πρόκειται περί σχέσης αγάπης. Το SEO από μόνο του δεν σχετίζεται άμεσα με το Social Media Optimization, αλλά και το Search Engine Marketing που περιλαμβάνει τόσο τα Social Media ;oso και το «κομμάτι πίτας» του διαφημιστικού budget που λέγεται PPC/CPM δεν σχετίζεται με τα κέρδη της Google από τα Google Ads.

    Μάλλον ο τίτλος θα έπρεπε να είναι «Google και Social Media: σχέση αγάπης και μίσους».

    :-Δ