BREAKING

0

Smartwatches: Η ατμομηχανή... των wearables

SmartWatch3 colour range

Σημαντικό ρόλο στη ζήτηση των Smartwatches στην παγκόσμια αγορά των wearables, παίζουν οι βασικές λειτουργίες της κάθε συσκευής, προσφέροντας διαφορετικές εμπειρίες στο χρήστη. Συναντάμε λοιπόν συσκευές που του επιτρέπουν να μένει συνδεδεμένος με το κινητό του, έχοντας τη δυνατότητα ανάγνωσης ενημερώσεων και μηνυμάτων απευθείας από τον καρπό του, ενώ παράλληλα εστιάζουν και στη συνεχή καταγραφή οποιασδήποτε σωματικής δραστηριότητας. Συγχρόνως, η αγορά συμπληρώνεται με συσκευές που ενσωματώνουν ένα ανοιχτό λειτουργικό σύστημα (δηλαδή, όπου ο χρήστης μπορεί να εγκαταστήσει εφαρμογές τρίτων στη συσκευή), και οι οποίες συμβάλλουν σημαντικά στην υγιή ανάπτυξη του όγκου των πωλήσεων της κατηγορίας.

Σε επίπεδο τζίρου, τα Smartwatches κατέγραψαν μερίδιο 67,3% της συνολικής αξίας των πωλήσεων wearables για το μήνα Φεβρουάριο 2016, λόγω της υψηλότερης μέσης τιμής πώλησης, συγκριτικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες. Με σημαντική αύξηση πωλήσεων, κοντά στο 44%, εκτιμάται πως θα κινηθεί η παγκόσμια αγορά των Health & Fitness Trackers το 2016, με τα Smartwatches να σημειώνουν άνοδο 87%.

Ναι μεν αλλά…

Κάπως διαφορετικά όμως είναι τα συμπεράσματα έρευνας της Kantar, που διενεργήθηκε σε δείγμα 11.000 καταναλωτών στις ΗΠΑ. Αν και τα “έξυπνα” ρολόγια είναι διαθέσιμα στην αγορά από το 2012, μόλις το 1% των smartwatches, που έχουν αγοραστεί συνολικά μέχρι σήμερα, αποκτήθηκε το 2013, ενώ το 14% αγοράστηκε εντός του 2014. Οι αναλυτές της Kantar εξηγούν ότι τα στοιχεία αυτά έρχονται να επιβεβαιώσουν την εκτίμηση ότι η αγορά των wearable συσκευών έχει μια αργή διαδικασία ωρίμανσης, η οποία κάθε άλλο παρά προοιωνίζεται αντίστοιχη συνέχεια.

Σκιαγραφώντας το προφίλ όσων έχουν υιοθετήσει εξ αρχής τη μόδα των “έξυπνων” ρολογιών, η έρευνα της Kantar διαπιστώνει ότι πρόκειται - κατά κύριο λόγο- για άνδρες. Συγκεκριμένα το 67% όσων έχουν αγοράσει ένα smartwatch είναι άνδρες και μόλις το 33% γυναίκες. Όσον αφορά τις ηλικιακές ομάδες, αυτή των 34-54 ετών αποδεικνύεται η πιο δραστήρια, καθώς ένας στους τρεις αγοραστές smartwatch ανήκει σε αυτήν την ηλικιακή κατηγορία.

Εμπόδια

Αναφορικά με τους παράγοντες, που αποθαρρύνουν τους καταναλωτές από την αγορά μιας wearable συσκευής, το 41% δηλώνει ότι το κόστος είναι αυτό που τους απομακρύνει από την αγορά ενός smartwatch ή ενός smartband. Ως δεύτερο βασικότερο λόγο, οι ίδιοι οι καταναλωτές κατονομάζουν το γεγονός ότι το κινητό τους τηλέφωνο, τους παρέχει τις λειτουργίες που χρειάζονται και ως εκ τούτου, δε βλέπουν το λόγο να αποκτήσουν μια συμπληρωματική συσκευή (33%).

0 Comment